Varulvsleken

Har läst igenom nu och hittar inget särkskilt som sticker ut, det är liksom en hög av mer eller mindre dåliga förstadags teorier. Vet inte vad jag hade röstat men troligast någon av de som följde strömmen för jag är som vanligt skeptiskt till strömmröstande, så jag brukar använda det som teori när det inte är något särskilt jag finnner misstänkt. Har inte koll på röst listan för ögonblicket men den som la röst nummer 3 på CB hade nog legat risigt till om jag röstat sent.

Hade jag röstat tidigt hade jag nog valt någon som mest skrivit OT och snott ihop någon teori om att den ville verka mer engagerad i att leta ulvar än den aktiskt var eller något i den stilen.

Alltså för att sammanfatta så hade jag inte fått ihop någon välgrundad teori som jag verkligen trott på utan landat i något ganksa lånsökt.
Men om du är skeptiskt till strömmröstand varför då rösta så själv då :confused:

En grej jag stör mig lite på är att så många skriver inlägg i olika färger. Blir svårt att läsa då. Det är väl bara de utanför leken som ska skriva så så att man vet att de är döda och sas spökar?

Jag kommer troligen följa min teori sedan innan om inget drastiskt sker idag. Dvs rösta på den som verkar mest ulvig av de som röstade ut CB.
Vi får se.

En grej jag stör mig lite på är att så många skriver inlägg i olika färger. Blir svårt att läsa då. Det är väl bara de utanför leken som ska skriva så så att man vet att de är döda och sas spökar?

Jag kommer troligen följa min teori sedan innan om inget drastiskt sker idag. Dvs rösta på den som verkar mest ulvig av de som röstade ut CB.
Vi får se.

Man skriver med en färg om man skriver OT = du behöver inte läsa de inläggen alls om du inte vill, de hör inte till själva leken. :)

Ang. Andra delen - är det inte att göra det väl lätt för sig att deklarera att man tänker gå på sin tidigare teori (om inget drastiskt sker) innan leken ens hunnit igång för dagen?

Man skriver med en färg om man skriver OT = du behöver inte läsa de inläggen alls om du inte vill, de hör inte till själva leken. :)

Ang. Andra delen - är det inte att göra det väl lätt för sig att deklarera att man tänker gå på sin tidigare teori (om inget drastiskt sker) innan leken ens hunnit igång för dagen?
Det viste jag inte det var nått nytt!

Det går segt här och eftersom inget sker så är den enligt mitt tycke bästa hittills. Men som sagt allt kan ändra sig. Denna dag kommer gå fort och jag tänker INTE missa denna gång!!

Intressant nu att med tanke på att CB var bybo var det väldigt enkla röster att lägga på henne. Skulle tippa på att åtminstone några av dessa som lagt sin röst där är onda.
Hur tänker du här?

Hade det inte varit enkla röster om det varit någon annan roll? De onda vet rimligen inte vem som har vilken roll av de goda, inte ens vilka som är goda i och med att det är en ond utanför lyan.

Alltså jag förstår varför en del väljer att rösta på någon som inte är här för att det är roligare att ha aktiva deltagare och för att de som är här ska få fortsätta leka men jag ogillar det ändå för det känns liksom som att "slösa" bort ett speldygn där vi kude ha fått viktig information. Och för mig skaver det inte att det inte har varit uppe så mycket för disskussion.( (Men det är än värre att göra som mig och inte rösta alls så jag borde inte klaga)

Min dygnsrytm är typ kaos just nu vilket innebär att jag både är jätte trött och behöver sova så jag måste rösta snart( och kommer inte vara inne före deadline så ni vet det så kommer inte kunna svara på frågor om teorier och röst.)röst

Alltså jag förstår varför en del väljer att rösta på någon som inte är här för att det är roligare att ha aktiva deltagare och för att de som är här ska få fortsätta leka men jag ogillar det ändå för det känns liksom som att "slösa" bort ett speldygn där vi kude ha fått viktig information. Och för mig skaver det inte att det inte har varit uppe så mycket för disskussion.( (Men det är än värre att göra som mig och inte rösta alls så jag borde inte klaga)

Jag både håller med och inte. Det är knepigt, särskilt om det inte kommit några andra teorier alls från vissa - då är det än svårare att veta var man har dem. Å andra sidan så pratar vi om DL1 när det inte finns så mycket information i omlopp, de enda som vet något är ju ulvar och fårulv.

För mig skaver det också att väldigt få har reflekterat över risken att CB hade en viktig god roll - de flesta som röstat där verkar inte så bekymrade om den saken.

Jag både håller med och inte. Det är knepigt, särskilt om det inte kommit några andra teorier alls från vissa - då är det än svårare att veta var man har dem. Å andra sidan så pratar vi om DL1 när det inte finns så mycket information i omlopp, de enda som vet något är ju ulvar och fårulv.

För mig skaver det också att väldigt få har reflekterat över risken att CB hade en viktig god roll - de flesta som röstat där verkar inte så bekymrade om den saken.

Ja men min poäng var förenklat att om aktiva röstar på varandra i DL 1 så finns det mycket mer att gå på till dL 2 än om de aktiva väljer att strömrösta på någon som ínte hittat leken.

Instämmer i ditt andra stycke.

Jag vet inte om det var en slump att hon just var bybo men man kanske inte ger någon som inte gett ett ljud ifrån sig inför leken en viktig roll :confused: De allra flesta var ju inne och talade om att dom kunde leka.

Jag har aldrig varit LL så jag vet inte hur dom tänker.

Ja men min poäng var förenklat att om aktiva röstar på varandra i DL 1 så finns det mycket mer att gå på till dL 2 än om de aktiva väljer att strömrösta på någon som ínte hittat leken.

Instämmer i ditt andra stycke.

Helt ärligt? Hade vi verkligen haft mer att gå på? Det vette fan såhär tidigt i leken.

.

Jag håller med dig - så klat blir det ännu mindre info att gå på til DL2 om alla strömröstar på en som inte hittat leken, samtidigt så finns det ju inte så mycket info i DL1 generellt och många röster är OT, fast hur rösterna fördelar sig kan man ju alltid försöka dra slutsatser av senare

Jag vet inte om det var en slump att hon just var bybo men man kanske inte ger någon som inte gett ett ljud ifrån sig inför leken en viktig roll :confused: De allra flesta var ju inne och talade om att dom kunde leka.

Jag har aldrig varit LL så jag vet inte hur dom tänker.

Jo jag är övertygad om att LL lottar rollerna och antagligen svär eder ibland när någon som ofta försvinner från radarn får en viktig roll - sånt kan förändra hela balansen.

Jag utgår i allafall från att ingen kunde lista sig till att hon inte hade en viktig roll

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 157
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar