Så då ska jag försöka hinna fundera lite över vad som hänt hittills innan jobbet!
Jag lade inte märket till BSFs felskrivning innan Lena påpekade detta. Men visst skulle den kunna tolkas som ett "vi i lyan", isf skulle det kunna innebära att Lena och BSF skulle kunna vara ulvar tillsammans t o m, genom just ett "vi". Lena påpekar dock BSFs felskrivning, vilket kan vara så väl ett ifrågasättande som ett försök till en räddning.
Sedan kommer Q in och reagerar på samma sak. Känns inte jättekonstigt i o m att detta är det första som uppmärksammas och jag förstår hur det
skulle kunna vara kopplat.
Men sedan kommer heartstring in och kommenterar att hon anser att det kan vara ulvigt att två ifrågasätter en felskrivning. Jag förstå detta till viss del, eftersom tanken huruvida Qs ifrågasättande nr 2 kan vara en ulv som försöker få igång något övervägdes hos mig också.
Men samtidigt är det något i heartstrings inlägg jag reagerar mer på. Hon skriver att någon av Lena och Q "borde" vara ulv för att det är lätt att gå på. Jag förstår vad heartstring menar, men det är något i hennes teori som gör att jag tycker att det känns lite väl lätt att gå på, som att hennes teori om att genast hugga på någon kan sättas på henne själv lika gärna. Att det blir lätt att hugga på Q.
Sedan skriver heartstring två ggr att hon inte tror att BSF är ulv, vilket jag ställer mig lite undrande till. Är det ett försök att få bort uppmärksamheten från felskrivningen? För mig kan BSF lika gärna vara ulv som någon annan.
För mig finner jag som det ser ut just nu heartstring mest misstänkt ändå. Detta pga att hennes teori lika gärna kan gälla henne själv, det känns som ett lätt sätt att hoppa på någon helt enkelt och hon menar att Q skrivit aggressivt men skriver ganska tydligt att hon tror att Q är ulv själv. Vilket skulle kunna vara ett försök att skapa misstankar. Hon skriver även i två inlägg att hon inte tror att BSF är ond, vilket skulle kunna vara ett försök till räddning? Jag funderade först på om det finns typ tvillingar i leken, men det ska inte finnas några goda roller som vet om varandra och därför ifrågasätter jag att heartstring inte alls funderar över felskrivningen, utan snarare säger att hon inte tror att BSF är ulv.
Inte så stark teori men det är vad jag reagerar mest på just nu och jag kommer inte att ha tid att titta in igen förrän kanske runt 22 ikväll om jag orkar efter jobbet.
_CorpseBride_ röstar på heartstring