Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pfft, ALLA vet att man känner sig mindre ensam med ett gäng låtsaskompisar! :D

Jag måste rösta nu medan min stackars förkyla bebis är glad hos sin pappa, det varar högst 5 minuter......

Efters9m jag i tidigare lekar set flertal exempel på onda som röstar på varandra ger det mig en känsla av att de bara är kompisar på låtsas. Vilket får mig att tro att Mammas är ond när hon pratar med sina låtsaskompisar . Därför:

Hjartagna röstar på Mammas

@Matmissbrukaren Jag hänger inte med i din teori?

Är det ingen som törs skriva något nu när alla har fått sina roller? :D Det är faktiskt helt omöjligt att försöka komma med några som helst teorier om ni inte skriver något överhuvudtaget, då måste jag anta att ni alla är onda!! :nailbiting:

Snurrfina är snurrig men att tro att alla är onda faller inom normal snurrighet för Snurrfian så det är bäst att ha överseende med det.

PS Snurris, du får inte hinta vilk(en)a roll(er) du har - här alla goda roller :).

Jag tycker att det är komplicerat det här, inte nog med att jag ska ha koll på min egen roll, jag ska dessutom försöka komma på vad ni andra har för roller, alltså försöker jag underlätta för mig själv, alla andra är onda! Plättlätt! :D

Så att du bara behöver räkna ut vem som är ondast eller?

Fattar du vad mycket enklare det blir? :D Jag kan inte rösta fel och behöver inte har ågren över fel val eller spola ner mig i @cirkus toalett... ;)

Jag tycker nog inte Lobelia verkar speciellt hård i tonen, och inte att hon tvingat fram något som kan få @Snurrfian misstänkt heller? Vad i dessa inlägg tycker du är skumt? :)

Dag 1:
cirkus röstar på Mammas (20:55)
Jfrelin röstar på Bumpo (21:06)
Hjartagna röstar på Mammas (21:18)

Såhär (min andra förstadag) känns alla goda. :crazy:
Jag känner mig också så elak över att rösta på någon första dagen för oddsen säger ju att det är en god jag röstar på. :arghh:
Det är ju därför jag väljer att se alla som onda, jag behöver inte ha något som helst dåligt samvete att jag röstar ut någon! :up:
@Snurrfian Idahoe hade väl lekt sådana här lekar tidigare? Men inte här. Om jag förstod henne (?) rätt.

Tillägg: Eller var det någon annan kanske?
:D Jag har inte en aning! Jag tyckte att hon skrev att hon var nybörjare! Kom inte och fråga mig om vad folk har sagt tidigare, det blir bara helt fel när jag försöker!! :rofl:

Reagerar även lite på Jfrelins röst. Jag tolkar (eller - läser) motiveringen som OT. Men bumpo är ju en spelare som lätt kan dra på sig röster tycker jag. Så att lägga en OT-baserad röst där känns kanske lite väl riskfyllt? Istället för att placera den på någon där det är mindre risk att den spelar roll, om man nu inte haft tid att verkligen läsa leken menar jag. (Bumpo verkar ju för all del uppskatta motiveringen.)

:D Att jag själv är god? Då får jag nog @glömmerallt på mig... ;)

@Idahoe verkar lite väl insatt för att vara nybörjare, @Jfrelin känns lite misstänkt i och med att andra spel får gå före :cautious: ;)
@Sasse s teori om @Mammas stämmer in på det jag också har erfarenhet av, även om den inte är stor. @bumpo är precis som vanligt, vilket kan betyda ungefär vad som helst... ;)
Gah

Nu vet jag inte om det där är skämtsamt eller en fråga men du får skriva och teoria kring att du är god. Det är bara när du försöker koppla det till, antyda, specifik roll(det gäller även byborollen kanske bör påpekas för en del veteraner) som det inte är okej.

Det är ju lite svårt att spekulera kring fen redan nu, det är ju inte säkert att den vågar ge ifrån sig nåt direkt tecken redan första dagen, just eftersom folk brukar leta efter det såhär tidigt i leken. Dessutom finns ju risken att man hjälper de onda att hitta fen.
Före det här inlägget av @Hedinn så har @Myrten och @Mammas hintat/inte hintat om fen kontra ulvar och det har mest känts som skämt.
Här verkar dock Hedinn vilja vara noggrann med att understryka att fen vill ligga lågt?
Är hon fen måhända och vill sända en signal under föreställning att inte göra det?

LenaH röstar på Hedinn

har visst inte hänt så mycket här sedan i morse, lite småkommentarer om hintar hit och dit men utifrån LLs ganska så tydliga inlägg så drar nog iaf jag nästan slutsatsen att ingen av dem som hintar om att ev hinta om någon roll egentligen inte hintar om någon roll eftersom hintning av roll av rollinnehavaren skulle granskas mer av LL än hintning av någon annans roll så jag tror ju inte att varken @Mammas eller @Myrten skulle göra en så övertydlig hint, vilket gör att jag tror inte att någon av dem hintar om sin ev roll...

Eller något sånt.... :p

Förövrigt kommer min röst hamna på Paddington, för inlägget ovan var fruktansvärt förvirrande. Hur kommer man på tanken att förklara på ett sådant sätt? :p

Sasse röstar på Paddington för att det känns som att hon medvetet försöker förvirra alla ;)

Men jag har reagerat på cirkus också, för att hennes erfarenhet inte alls stämmer överens med min. Samtidigt verkar hon ha haft bråttom, och då tar man kanske vad man kan? Jag har visst överseende med det.

@Myrten Fast Jfrelin har ju inte spelat på hur länge som helst?

Jaha, då har jag läst ikapp mig på mobilen eftersom mitt vanliga internet vägrar fungera. Någon dag skall jag stämma Telia för alla dåliga ulvlekar jag presterat. *insert djävul*

Hursom, inte mycket att gå på. Reagerar mest på att cirkus verkar så kort i tonen på något vis, kan inte annat än instämma med myrtens tankar (tror jag det var).

Att Lobelia "tvingar" snurrfian att godförklara sig är också knepigt, men det måste jag fundera på lite mer. Annars känns det mest som det pratats hintar hit och dit.

Så med ovanstående dåliga teori,

Habina röstar på cirkus

Jag måste rösta nu medan min stackars förkyla bebis är glad hos sin pappa, det varar högst 5 minuter......

Efters9m jag i tidigare lekar set flertal exempel på onda som röstar på varandra ger det mig en känsla av att de bara är kompisar på låtsas. Vilket får mig att tro att Mammas är ond när hon pratar med sina låtsaskompisar . Därför:

Hjartagna röstar på Mammas

Jag förstår verkligen inte det fetstilta?

@Matmissbrukaren Jag hänger inte med i din teori?

Det var inget av dom inläggen jag syftade på.

Jag tycker nog inte Lobelia verkar speciellt hård i tonen, och inte att hon tvingat fram något som kan få @Snurrfian misstänkt heller? Vad i dessa inlägg tycker du är skumt? :)

Jag tycker nog inte Lobelia verkar speciellt hård i tonen, och inte att hon tvingat fram något som kan få @Snurrfian misstänkt heller? Vad i dessa inlägg tycker du är skumt? :)[/QUOTE]

Nu vet jag inte om det där är skämtsamt eller en fråga men du får skriva och teoria kring att du är god. Det är bara när du försöker koppla det till, antyda, specifik roll(det gäller även byborollen kanske bör påpekas för en del veteraner) som det inte är okej.
Ok! Jag var inte helt hundra, så jag har försökt hålla det neutralt! :D

Dag 1:
cirkus röstar på Mammas (20:55)
Jfrelin röstar på Bumpo (21:06)
Hjartagna röstar på Mammas (21:18)
LenaH röstar på Hedinn (21:20)
Habina röstar på cirkus (21:21)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar