Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har blivit lite nyfiken på dess lekar och håller på att läsa lite gamla trådar för att förstå spelet :)

En sak jag inte fattar är detta med siorna. Någon som vill förklara lite mer ingående? (Har läst trådstarten i denna tråden och i två ulvlekar utan att greppa, men IOM att de sker utanför trådarna så är det ju svårt att hänga med på utan att leka själv :p )
 
Har blivit lite nyfiken på dess lekar och håller på att läsa lite gamla trådar för att förstå spelet :)

En sak jag inte fattar är detta med siorna. Någon som vill förklara lite mer ingående? (Har läst trådstarten i denna tråden och i två ulvlekar utan att greppa, men IOM att de sker utanför trådarna så är det ju svårt att hänga med på utan att leka själv :p )

Om du är siare så skickar du ett PM till LL innan nattDL och ber att få sia någon.
Tex jag vill sia cirkus
Då kommer du få svar med vilken roll cirkus har, ibland får du bara veta ond eller god men det är ju tillrädckligt. Fick du veta en ond så ska du försöka förmedla det så andra goda förstår och röstar där men helst inte röja att du är siare (för då kommer ulvarna snart att ha ihjäl dig). Får du veta en god så vet du att du har en lierad.

Sior finns antingen pga siaren eller för att de kommer i ett paket från en brevbärare (samma förfarande med PM till LL) , brevibärare kan råka skicka till någon ulv som då kan få reda på nån viktig specialroll (vilka som är goda vet dom ju redan)

Var med och lek vettja, det är riktigt kul även om man är totalt förvirrad i början
 
Om du är siare så skickar du ett PM till LL innan nattDL och ber att få sia någon.
Tex jag vill sia cirkus
Då kommer du få svar med vilken roll cirkus har, ibland får du bara veta ond eller god men det är ju tillrädckligt. Fick du veta en ond så ska du försöka förmedla det så andra goda förstår och röstar där men helst inte röja att du är siare (för då kommer ulvarna snart att ha ihjäl dig). Får du veta en god så vet du att du har en lierad.

Sior finns antingen pga siaren eller för att de kommer i ett paket från en brevbärare (samma förfarande med PM till LL) , brevibärare kan råka skicka till någon ulv som då kan få reda på nån viktig specialroll (vilka som är goda vet dom ju redan)

Var med och lek vettja, det är riktigt kul även om man är totalt förvirrad i början
Tack! Det blev lite tydligare :bow:

vill du eller någon annan passa på att förklara förkortningen bop också? :D
 
Tack! Det blev lite tydligare :bow:

vill du eller någon annan passa på att förklara förkortningen bop också? :D
Blunda och Peka, dvs bara ta en person slumpmässigt att rösta på. Vanligtvis första dagen eller om man inte hinner med.
Är sällan tillåtet numera utan någon sorts teori brukar krävas.
Ibland säger man att man gör en förtäckt bop om man tar en väldigt enkel off topic teori och röstar efter dag ett. Typ hemlig gillar hundar, hundar är släkt med vargar så hon måste vara Ulv därför röstar jag på henne :)
 
Har blivit lite nyfiken på dess lekar och håller på att läsa lite gamla trådar för att förstå spelet :)

En sak jag inte fattar är detta med siorna. Någon som vill förklara lite mer ingående? (Har läst trådstarten i denna tråden och i två ulvlekar utan att greppa, men IOM att de sker utanför trådarna så är det ju svårt att hänga med på utan att leka själv :p )
Jag är ju helt ny. Och helt förvirrad. Men ibland kan det vara roligt att faktiskt delta och inte ha nån aning om vad som händer.
 
Har sträckläst en gammal ulv-tråd nu (hej , uttråkad tjej!) och fattar mer, men verkar sjukt svårt :rofl: Ska försöka hänga på nästa som startas!

Det är sjukt svårt! Speciellt när en massa vana spelare börjar diskutera om "jamen, alibiröster är vanligast hos onda" - "nej, de följer drevet" osv osv.
 
Har sträckläst en gammal ulv-tråd nu (hej , uttråkad tjej!) och fattar mer, men verkar sjukt svårt :rofl: Ska försöka hänga på nästa som startas!
Tycker absolut att du ska vara med! Det är sjukt kul men också sjukt svårt. Det är svårt även om man har lekt ett antal lekar och även som rutinerad så kommer man inte alltid misstänka rätt personer och alltid rösta på rätt personer.

Nu är jag inte jätte-rutinerad, tror att leken som pågår nu är min fjärde lek (utöver det har jag varit LL två gånger, en gång med @Idahoe :love:). Men även de som lekt i mååånga år misstänker fel personer, missar hintar och röstar ut fel personer :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 978
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp