Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sannolikt helt fel ställe att fråga på, men tänker att ni har koll :D
Kan man ändra inställningar så att man får mailnotis när man blir taggad? Vet att man kan få notis på mail när det skrivs i bevakade trådar och när man får PM, men det hade ju varit smidigt om det gick när man taggades också :)

Nej, det verkar inte gå.

Jag är gärna LL, men mina lekar tenderar till att vara rätt twistade. Och man vet aldrig vad som händer. "Man" inkluderar mig själv.

Jag tycker att de flesta spelarna nu verkar föredra rakt på-lekar. Så då tror jag att det är bäst att jag väntar.
Men du har ju haft flera "normala" lekar, kan du inte ha det igen?

Vad är egentligen en vanlig och okomplicerad lek? . Var är det ni inte vill ha? (Förutom omvandlingar, anonyma nick, dubbelnick och flera sidor)

Vad är egentligen en vanlig och okomplicerad lek? . Var är det ni inte vill ha? (Förutom omvandlingar, anonyma nick, dubbelnick och flera sidor)
Vad finns det mer för krångligheter? :p

Personligen fixar jag inte dubbelnick eller omvandlingar, och får svårt att hålla allt i huvudet när det är alltför många specialroller med extra förmågor att hålla koll på :) Men lite lagom roller med twister gör mig ingenting

För mig är det inga omvandlingar, förrädare, dold rollista, flera sidor eller skumma vinstvillkor och att saker som inte kan förutses utifrån rollistan plötsligt sker under leken så förutsättningarna ändras (alltså inte kompensationer pga avhopp utan att en ny förmåga/roll dyker upp).

Dubbelnick och många specialroller har i alla fall jag inget emot.

För min del som är ledig :D så går det bra med hur komplicerad lek som helst. Antagligen lär jag väl då dö senast dag 2 och så sitter alla andra och svär över att leken är skruvad! :D

förrädare, dold rollista, flera sidor eller skumma vinstvillkor och att saker som inte kan förutses utifrån rollistan plötsligt sker under leken så förutsättningarna ändras

Tillägger: detta eftersom jag ser ulvlekar som ett strategispel och när massa slumpmässiga grejer plötsligt händer går det liksom inte att ha nån taktik, det blir helt enkelt för slumpmässigt. Eller för komplicerade vinstvillkor typ "sida x vinner om roll y har dött före roll z, om det inte är fullmåne och roll c lever".

Fast nya saker kan du väl prova ändå? Du brukar ju vara rätt påhittig :p

Som LL känner jag mig låst av att lekarna inte får vara twistade. Jag vill ju göra något som spelarna tycker är kul, men min fantasi är slut inom det vanliga konceptet.

De senaste lekarna har jag gjort med @Artline:love: och då har hon ofta stått för att hitta på nya roller (ni vill inte veta vad hon planerar:rofl:).

Men sammanfattningsvis känner jag mig lite låst just nu.

Som LL känner jag mig låst av att lekarna inte får vara twistade. Jag vill ju göra något som spelarna tycker är kul, men min fantasi är slut inom det vanliga konceptet.

De senaste lekarna har jag gjort med @Artline:love: och då har hon ofta stått för att hitta på nya roller (ni vill inte veta vad hon planerar:rofl:).

Men sammanfattningsvis känner jag mig lite låst just nu.

Vad tycker du är en twist?

Ok, vi ska alltså passa oss för @Artlines lekar framöver :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 903
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 529
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar