Varulvslekarnas anmälningstråd

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 988
  • Visningar Visningar 67 935
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att det är självklart att man inte får låna ut sitt nick till någon och låta den rösta i sitt ställe. För att om vi skulle låta det vara så - vem är det som säger att det inte skulle kunna eskalera?
Hur menar du? Tror få har tid att sitta och spela med nån annans nick också, och varför ens anmäla sig om man ska låta nån annan spela?

För en tid sen pratade vi om en annan sak man inte får, men som inte står i reglerna, att skapa ett nytt nick utan LLs vetskap och vara med i leken så med sitt vanliga och ett anonymt. Det var också en oskriven regel precis som jag tycker att det här är.

Fast det är väl mer självklart eftersom man då kan hamna som både ond och god = fusk då den goda sitter på facit.

Jag kände själv att det inte blev så kul att leka som det brukar vara i denna lek, först Lampan, både Lampan själv och troll! anklagelserna samt detta med fusket. Det är inte kul att en deltagare blir så ledsen att denne väljer att lämna. Känner att suget att leka har liksom minskat när det blir sånt. Hårt men hjärtligt är en sak - men inte så att någon tar illa vid sig, det är inte okej.

Jag tycker inte heller det är så kul längre, det är så tjafsigt nu för tiden.

Kan någon ge en brief av vad som hänt för en som inte hunnit läsa leken? Eller hänvisa till vilka sidor man kan kolla på om man vill fatta vad som dskuteras? :p

Hur menar du? Tror få har tid att sitta och spela med nån annans nick också, och varför ens anmäla sig om man ska låta nån annan spela?

Fast det är väl mer självklart eftersom man då kan hamna som både ond och god = fusk då den goda sitter på facit.

Jag tycker inte heller det är så kul längre, det är så tjafsigt nu för tiden.
Fast grejen är ju att man inte kan veta det! Det är fortfarande en möjlighet.

Nej jag tycker inte att det är mer självklart, jag skulle aldrig komma på tanken att låna ut mitt nick och jag skulle inte komma på tanken att göra ett extra heller.

Tror du att det skulle bli mindre tjatter och frågor då? Jag håller med om att det var många sidor i just den här leken, men annars tycker jag att det har varit ganska lugnt på sistone? Det har iaf varit mindre än vad det var nu.
Fast jag tyckte också att den leken som Sasse höll då var rolig för att det var annorlunda. :)
Nej, jag tror inte att det blir mindre frågor och tjatter, men att det kanske kan klaras av innan rollerna delas ut och leken startar på allvar. Redan nu är det ju många som skyndar sig att ställa frågor innan rollerna lottas/delas ut för att det inte ska vändas mot spelaren i en teori senare. :)

Kan någon ge en brief av vad som hänt för en som inte hunnit läsa leken? Eller hänvisa till vilka sidor man kan kolla på om man vill fatta vad som dskuteras? :p

Habina svarade på nåt som inte var riktat till henne, jag trodde att det kunde ha varit en tabbe (sen fattade jag vad hon svarade på), att hon hade lånat en ulvkollegas nick för att denne fått förhinder eller nåt och sen råkade svara med fel. Typ som det skett i dubbelnickslekar. Jag blev lite exalterad och skrev ut vad jag tänkte, dvs om det var en tabbe från Habina? Hade inte en tanke på att det skulle vara ett regelbrott med teorin eftersom jag vet att andra ulvar gjort så tidigare. Paddan tog illa upp för att hon i så fall var den som skulle ha lånat ut sitt nick (vilket jag inte ens visste, hade inte koll på det då utan min teori handlade om Habina).

Jag fick ett argt pm av LL för att jag insinuerade att Habina och Paddan fuskade vilket var väldigt otrevligt. Jag :confused: för jag visste ju inte ens att det skulle ha varit fusk i så fall.

Och min tanke om det nu är att jag tycker den som är LL först kan kolla av att den om gjort fel faktiskt vet om att en oskriven regel finns innan den bombar på med varning och att man är väldigt otrevlig. För det otrevliga var vad jag förstår att jag skulle ha insinuerat att de fuskade, men eftersom jag inte ens visste att det var fusk så kan jag ju inte ha insinuerat det.

@bollen__ - jag tänkte lite i samma banor men jag tänker också att man faktiskt har ett val huruvida man väljer att ta illa vid sig eller ej.

Det har varit väldigt många ömma tår och sårade känslor ett tag och det kanske går i perioder men den här leken tog nog priset.

En sårad @Paddington , en sårad @Niyama , en sårad @Sasse och kanske faktiskt också en sårad Lampan?

Naturligtvis ska alla tänka på hur man uttrycker sig men jag tycker också att alla spelare har ett ansvar att försöka utgå ifrån att ingen vill en något illa. Faktiskt. Alla vill leka och det kan gå hett till men herregud, ta det inte personligt!

Det är bara en jävla lek på ett jävla internetforum.

Habina svarade på nåt som inte var riktat till henne, jag trodde att det kunde ha varit en tabbe (sen fattade jag vad hon svarade på), att hon hade lånat en ulvkollegas nick för att denne fått förhinder eller nåt och sen råkade svara med fel. Typ som det skett i dubbelnickslekar. Jag blev lite exalterad och skrev ut vad jag tänkte, dvs om det var en tabbe från Habina? Hade inte en tanke på att det skulle vara ett regelbrott med teorin eftersom jag vet att andra ulvar gjort så tidigare. Paddan tog illa upp för att hon i så fall var den som skulle ha lånat ut sitt nick (vilket jag inte ens visste, hade inte koll på det då utan min teori handlade om Habina).

Jag fick ett argt pm av LL för att jag insinuerade att Habina och Paddan fuskade vilket var väldigt otrevligt. Jag :confused: för jag visste ju inte ens att det skulle ha varit fusk i så fall.

Och min tanke om det nu är att jag tycker den som är LL först kan kolla av att den om gjort fel faktiskt vet om att en oskriven regel finns innan den bombar på med varning och att man är väldigt otrevlig. För det otrevliga var vad jag förstår att jag skulle ha insinuerat att de fuskade, men eftersom jag inte ens visste att det var fusk så kan jag ju inte ha insinuerat det.

Ok, så det var ingen som hade lånat nick med varandra utan det var en teori från dig bara? Och det har alltså hänt förut?

Nej jag tycker inte att det är mer självklart, jag skulle aldrig komma på tanken att låna ut mitt nick och jag skulle inte komma på tanken att göra ett extra heller.

Fast det måste väl ändå vara mer självklart att det är fusk att komma över facit på vilka ulvarna är, t.ex. genom att skaffa två nick utan att LL vet om det?

Ok, så det var ingen som hade lånat nick med varandra utan det var en teori från dig bara? Och det har alltså hänt förut?

Nej, ingen har lånat nick (båda var goda) och ja jag vet att det hänt förut och de som gjort det får väl träda fram och de vill, men med risk för total lynchning fattar jag om ingen vill.

@bollen__ - jag tänkte lite i samma banor men jag tänker också att man faktiskt har ett val huruvida man väljer att ta illa vid sig eller ej.

Det har varit väldigt många ömma tår och sårade känslor ett tag och det kanske går i perioder men den här leken tog nog priset.

En sårad @Paddington , en sårad @Niyama , en sårad @Sasse och kanske faktiskt också en sårad Lampan?

Naturligtvis ska alla tänka på hur man uttrycker sig men jag tycker också att alla spelare har ett ansvar att försöka utgå ifrån att ingen vill en något illa. Faktiskt. Alla vill leka och det kan gå hett till men herregud, ta det inte personligt!

Det är bara en jävla lek på ett jävla internetforum.

Vem har sårat Sasse nu då?

Det här med min teori, jag uppfattade ärligt talat inte att det gick "hett till". Om Paddan hade skrivit typ "insinuerar du att jag fuskar?" så hade jag ju fattat hur min teori uppfattades men jag hade ju ingen aning. Och då hade jag kunnat förklara att jag inte visste att det var fusk.

Fast det måste väl ändå vara mer självklart att det är fusk att komma över facit på vilka ulvarna är, t.ex. genom att skaffa två nick utan att LL vet om det?
Jag tycker att båda är lika självklara faktiskt. Du tycker inte det så vi lär inte bli överrens om något annat än att vi inte tycker lika :)

Vem har sårat Sasse nu då?

Det här med min teori, jag uppfattade ärligt talat inte att det gick "hett till". Om Paddan hade skrivit typ "insinuerar du att jag fuskar?" så hade jag ju fattat hur min teori uppfattades men jag hade ju ingen aning. Och då hade jag kunnat förklara att jag inte visste att det var fusk.
Nu hänger du upp dig på detaljer, jag uttryckte mig mer generellt.

Jag är personligen faktiskt rätt less på att folk ska hålla på och hoppa av till höger och vänster för att de känner sig sårade eller kränkta på ett eller annat sätt för jag tror inte att någon har som avsikt att såra, kränka eller liknande.

Nu hänger du upp dig på detaljer, jag uttryckte mig mer generellt.

Jag är personligen faktiskt rätt less på att folk ska hålla på och hoppa av till höger och vänster för att de känner sig sårade eller kränkta på ett eller annat sätt för jag tror inte att någon har som avsikt att såra, kränka eller liknande.

Ja, det är jag också less på. För min del blev det för mycket med först Lampan och sen utskällning av LL.

Jag tycker att båda är lika självklara faktiskt. Du tycker inte det så vi lär inte bli överrens om något annat än att vi inte tycker lika :)

Ok. Att facit på vilka som är ulvar läcker ut förstör dock hela leken, att en ulv skriver ett inlägg från en annan ulvs nick gör det inte.

En avslöjar alla ulvar dag ett = leken måste börja om.
Ett inlägg från en ulvs nick kommer från en annan ulv = troligtvis märker ingen det.

Sen kan en ju tycka att det är fusk och förstör ändå.
eftersom man kan bli kickad pga inaktivitet och utebliven röstning, så ja jag tycker det är fusk!

eftersom man kan bli kickad pga inaktivitet och utebliven röstning, så ja jag tycker det är fusk!

Jag har förstått det och som sagt så är ju det upp till varje LL. Men fortfarande förstör det inte hela leken om ett inlägg skrivs av en annan ulv, leken kan fortsätta och antagligen märker ingen det ens.

Jag har förstått det och som sagt så är ju det upp till varje LL. Men fortfarande förstör det inte hela leken om ett inlägg skrivs av en annan ulv, leken kan fortsätta och antagligen märker ingen det ens.
Men bara för att det inte märks , är det ok ?
Du gillar ju inte heller fusk, riggade lekar etc, det har vi ju diskuterat rätt länge ( inte bara du, utan allmänt menat i denna tråden ) så inte konstigt att eftersom jag anser det fusk, att jag anför det, likväl som du anför mot det du inte tycker ska förekomma?

Men bara för att det inte märks , är det ok ?
Du gillar ju inte heller fusk, riggade lekar etc, det har vi ju diskuterat rätt länge ( inte bara du, utan allmänt menat i denna tråden ) så inte konstigt att eftersom jag anser det fusk, att jag anför det, likväl som du anför mot det du inte tycker ska förekomma?

Du får ju gärna tycka att det är fusk, jag hävdade bara att hela leken blir inte förstörd av det och förklarade varför.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 764
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka