Hur menar du? Tror få har tid att sitta och spela med nån annans nick också, och varför ens anmäla sig om man ska låta nån annan spela?Jag tycker att det är självklart att man inte får låna ut sitt nick till någon och låta den rösta i sitt ställe. För att om vi skulle låta det vara så - vem är det som säger att det inte skulle kunna eskalera?
För en tid sen pratade vi om en annan sak man inte får, men som inte står i reglerna, att skapa ett nytt nick utan LLs vetskap och vara med i leken så med sitt vanliga och ett anonymt. Det var också en oskriven regel precis som jag tycker att det här är.
Fast det är väl mer självklart eftersom man då kan hamna som både ond och god = fusk då den goda sitter på facit.
Jag kände själv att det inte blev så kul att leka som det brukar vara i denna lek, först Lampan, både Lampan själv och troll! anklagelserna samt detta med fusket. Det är inte kul att en deltagare blir så ledsen att denne väljer att lämna. Känner att suget att leka har liksom minskat när det blir sånt. Hårt men hjärtligt är en sak - men inte så att någon tar illa vid sig, det är inte okej.
Jag tycker inte heller det är så kul längre, det är så tjafsigt nu för tiden.