@Lobelia De småhintarna tycker jag nästan är värst, eftersom en liten hint egentligen inte är tillräckligt för att LL ska göra något, men i sammantaget blir det istället att man får straffa hela det laget alt. kompensera andra laget. De grövre hintarna är lättare att göra något åt, även om skadan då redan är skedd.
Jag är rätt trött nu, så fixar antagligen leken imorgon förmiddag istället. Kommer troligen ha DL kring 21-22 de olika dagarna. Första DL blir antingen imorgon eller måndag (?). Blev lite förvirrad nu när jag kollade kalendern (vilken dag det är idag), har för mig att jag sagt tidigare att första DL är på måndag? Men söndag eller måndag i alla fall
@glömmerallt Jag kommer skriva ut vad som kan hända om man hintar, och hoppas att det blir tillräckligt tydligt. Men som sagt, tycker det är svårare att veta vad man bör göra vid småhintar som sker då och då. Men överlag tycker jag att det skrivits tydligt i de senaste lekarna vad som är ok och inte, så att det ändå sker att det hintas, tror jag mer beror på att man läser slarvigt/glömmer än att man inte förstår?
Alltså jag troratt en som LL måste lägga lite tid på det vara uppmärksam och fånga upp det på en gång. Det vill säga om jag ser en liten hint så får jag ta upp det med person som skrev det och säga att det här är lite över gränsen och om det sker liknade igen så blir det någon fom av åtgärder/konsekvenser/kompenation osv.
Då får folk också hjälp att veta var gränserna går och när de är på väg över dem.
Jag kan vara hjälppolis i mån av ork i din lek om du vill
Jag tror lite som du att det kan bero lite på slarv men också gammal vana. Regeln har sett ungefär likadan ut men betydelsen har förskjutits. "Hintförbud" har gått från att betyda ungerfär det till att mer säga "hinta lagom mycket" och det är där problemet ligger. Därför tycker jag det är jättebra att det börjar disskuteras ordentlgt. Det är ju också en anledning till att jag tror det behövs extra mycket tydlighet och förklaringar för att få en förändring annars fortsätter folk som de brukar göra.