Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom igen och skriv upp er om någon funderar på det:)
Och om någon funderar på att komma med första gången så prova- det är kul!:up:
@Novali01 såååå hemska var vi väl inte att du menade allvar att du inte ville spela mer med oss:confused::angel::p

Kanske när jag vet när leken drar igång så jag vet om jag har tid, när tänkte du starta @Sasse ?

I övrigt skulle jag skulle önska lite svårare lekar, nu hade goda en hel del tur sist, men många de senaste lekarna har innehållit alltför lite spänning. Någon har kartan klar för sig tidigt, och sedan är det spännande över. Det är klurandet och ovissheten som är rolig, inte att dag 2 ha stora delar av kartan klar.

Spelstilen generellt har gått mot att outa så mycket som möjligt av sin roll, och gärna andras, och tänja på gränserna vad som är okej, så andra kan hänga på. I början då jag spelade då kändes det som mer ovisst och det för alla. Jag kanske var en sämre spelare då och såg mindre eller så hintades på en annan nivå.

Jag vill inte kritisera någon enskild, det har nog mest bara blivit så, men blir det en lek med lite lagom information i omlopp, folk håller sig från att hinta om sin (och till viss del andras) roller skulle det vara kanonkul. Jag gillade leken (som var rätt nyligen) där byborna (en var runda) fick en spionrad och om man begränsar siorna (eller har många deltagare) och/eller sprider dem en aning så blir det också mer klurande.

Kanske när jag vet när leken drar igång så jag vet om jag har tid, när tänkte du starta @Sasse ?

I övrigt skulle jag skulle önska lite svårare lekar, nu hade goda en hel del tur sist, men många de senaste lekarna har innehållit alltför lite spänning. Någon har kartan klar för sig tidigt, och sedan är det spännande över. Det är klurandet och ovissheten som är rolig, inte att dag 2 ha stora delar av kartan klar.

Spelstilen generellt har gått mot att outa så mycket som möjligt av sin roll, och gärna andras, och tänja på gränserna vad som är okej, så andra kan hänga på. I början då jag spelade då kändes det som mer ovisst och det för alla. Jag kanske var en sämre spelare då och såg mindre eller så hintades på en annan nivå.

Jag vill inte kritisera någon enskild, det har nog mest bara blivit så, men blir det en lek med lite lagom information i omlopp, folk håller sig från att hinta om sin (och till viss del andras) roller skulle det vara kanonkul. Jag gillade leken (som var rätt nyligen) där byborna (en var runda) fick en spionrad och om man begränsar siorna (eller har många deltagare) och/eller sprider dem en aning så blir det också mer klurande.

Du får vara mindre fokuserad! ;) Det var någon lek här på slutet som jag egentligen inte hade tid till men kunde inte låta bli men hjälp vad dålig koll jag hade... :o Det var några som nästan blev arga för att jag fattade så trögt. ;)

När kan du? Jag är flexibel med när leken startas. Det var planerat med lekstart idag med första DL imorgon, men eftersom det är rätt få väntar jag nog ett par dagar. Om det är okej med alla andra då.

Förövrigt håller jag med dig, och som jag skrev i någon lek tidigare är det delvis för att det verkar blivit så vanligt med hintar som jag tappat intresset för att leka. Det var mer ovanligt förr, eller rättare sagt, det hintades mer diskret. Jag tycker det är bäst om man kommenterar sin roll så lite som möjligt, och hellre frågar LL om man är osäker. Hårdare regler kan också vara en idé att ha.

Kan man inte ha en ond roll som en gång kan sno någons krafter om den lyckars lista ut vems om har den rollen?

Till ex så pmar jag LL och säger "Jag tror att Sasse är siare". Har jag rätt så förlorar sasse sina krafter och jag kan sia istället. Då kanske man tvingas vara mer försiktigt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 491
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 298
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar