Nix, samma nick all årKänner igen avataren?
Har du bytt nick?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nix, samma nick all årKänner igen avataren?
Har du bytt nick?
Hmm, jag väntar nog en till ändå och observerar nästa också bara![]()
Dock så är avataren något som Vira 13 år tog från google, så den kan nog förekomma på fler ställenNix, samma nick all år.
nänä det är ju det som blir så intressant när allt man tror sig veta ställs på ända!Det börjar bli så många i nästa lekoch den vi har nu är ju redan helt stollig så jag kanske behöver en liten paus
sen är det ju min tur att vara LL
vilket jag ser fram emot!
![]()
Tycker bara ni är så fokuserade på Spike![]()
Man får inte hinta vilken roll man har.Jag följer den Ulvleken som pågår nu och har några dumma frågor. Tänkte om någon har lust att svara på dom.
Får man lov att hinta vilken specialroll man har?
Får man lov att hinta någon annans specialroll?
Är det okej att försöka framställa sig som god eller ond?
Får man försöka framställa någon annan som god eller ond?
I motiveringen till varför man röstar på någon kan man ju givetvis skriva friare så jag tänker mest på i diskussionen mellan röstningarna.
Vet att det står om detta i reglerna på förstasidan i denna tråd men jag är lite osäker ändå.
Aha! TackMan får inte hinta vilken roll man har.
Som jag uppfattat det så är det inte mot reglerna att hinta någon annans roll, MEN om man gör det för tidigt eller vid fel stund så kan det sluta illa för ens egen sida - så ofta är det klokt att hålla tyst om man anar något.
Man kan visserligen framställa sig som ond men .. då åker man ut oftaoch att framställa sig som vanligt god (utan att nämna någon specialroll) är det som alla gör vanligen.
Och slutligen - det är typ det som leken går ut på![]()
Aha! Tack
Är den här Ulvleken något som bara finns här på Buke eller finns den även på andra forum?
Tycker den är mycket spännande att följa!!
Fattar dock nog bara hälften
Alls verkar så duktiga på att gissa vem som är vem och att analysera sina medspelare.
Jag följer den Ulvleken som pågår nu och har några dumma frågor. Tänkte om någon har lust att svara på dom.
Får man lov att hinta vilken specialroll man har?
Får man lov att hinta någon annans specialroll?
Är det okej att försöka framställa sig som god eller ond?
Får man försöka framställa någon annan som god eller ond?
I motiveringen till varför man röstar på någon kan man ju givetvis skriva friare så jag tänker mest på i diskussionen mellan röstningarna.
Vet att det står om detta i reglerna på förstasidan i denna tråd men jag är lite osäker ändå.
Aha! Tack
Är den här Ulvleken något som bara finns här på Buke eller finns den även på andra forum?
Alls verkar så duktiga på att gissa vem som är vem och att analysera sina medspelare.
De nya frågorna dök upp snabbare än en ulv i fårakläder.
Ulvarna vet alltså vilka de goda är och kan prata med varandra via pm. Antar då att de onda vet vilka andra som är onda?
Men vet de onda vilka specialförmågor de goda har?
Om ingen blir käkad under natten, får man reda på varför ingen blev uppäten? Tex på grund av att ängeln skyddade denna personen?
ja de onda vet från lekstart vilka allas roller är, de vet däremot inte vem som har specialroller , det är deras pussel att lägga.De nya frågorna dök upp snabbare än en ulv i fårakläder.
Ulvarna vet alltså vilka de goda är och kan prata med varandra via pm. Antar då att de onda vet vilka andra som är onda?
Men vet de onda vilka specialförmågor de goda har?
Om ingen blir käkad under natten, får man reda på varför ingen blev uppäten? Tex på grund av att ängeln skyddade denna personen?
Är det LL som talar om för ulvarna vem som är vad i början av leken?Ulvar= onda, de vet om varndra och pratar med utanför leken. Men sedan kan det finnas andra onda roller som inte vet om ulvarna och där ulvarna inte vet dem. Om du tittar i rollistornai början av den här tråden så finns det flera exempel på sådana roller. I nuvarande leken vet alla onda om varandra.
Ibland vet de onda om de godas specialförmågor, det är det vanliga. Om du tittar i början av den pågående leken så kan du se att de godas specialroller beskrivs. Men de vet inte mer än vad du som läsare vet.
Nej oftast är det "hemligt" varför ingen dog det kan dock skilja sig åt mellan olika lekar.
Aha! Tack
Är det LL som talar om för ulvarna vem som är vad i början av leken?
Är det LL som talar om för ulvarna vem som är vad i början av leken?