Varulvslekarnas anmälningstråd

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 935
  • Visningar Visningar 74 148
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det börjar bli så många i nästa lek :nailbiting::rofl: och den vi har nu är ju redan helt stollig så jag kanske behöver en liten paus :o sen är det ju min tur att vara LL :love: vilket jag ser fram emot! :D

Det börjar bli så många i nästa lek :nailbiting::rofl: och den vi har nu är ju redan helt stollig så jag kanske behöver en liten paus :o sen är det ju min tur att vara LL :love: vilket jag ser fram emot! :D
nänä det är ju det som blir så intressant när allt man tror sig veta ställs på ända!
varför tror du jag tjatat hela tiden om att vara öppen för alla möjligheter samt se på det med nya ögon hela tiden?

Jag följer den Ulvleken som pågår nu och har några dumma frågor. Tänkte om någon har lust att svara på dom.
Får man lov att hinta vilken specialroll man har?
Får man lov att hinta någon annans specialroll?
Är det okej att försöka framställa sig som god eller ond?
Får man försöka framställa någon annan som god eller ond?

I motiveringen till varför man röstar på någon kan man ju givetvis skriva friare så jag tänker mest på i diskussionen mellan röstningarna.

Vet att det står om detta i reglerna på förstasidan i denna tråd men jag är lite osäker ändå.

Jag följer den Ulvleken som pågår nu och har några dumma frågor. Tänkte om någon har lust att svara på dom.

I motiveringen till varför man röstar på någon kan man ju givetvis skriva friare så jag tänker mest på i diskussionen mellan röstningarna.

Vet att det står om detta i reglerna på förstasidan i denna tråd men jag är lite osäker ändå.
Man får inte hinta vilken roll man har.
Som jag uppfattat det så är det inte mot reglerna att hinta någon annans roll, MEN om man gör det för tidigt eller vid fel stund så kan det sluta illa för ens egen sida - så ofta är det klokt att hålla tyst om man anar något.
Man kan visserligen framställa sig som ond men .. då åker man ut ofta :D och att framställa sig som vanligt god (utan att nämna någon specialroll) är det som alla gör vanligen.
Och slutligen - det är typ det som leken går ut på :rofl: att man ska försöka hitta teorier/bevis på att någon är god eller ond

Någon annan får gärna rätta mig om jag har fel :)

Man får inte hinta vilken roll man har.
Som jag uppfattat det så är det inte mot reglerna att hinta någon annans roll, MEN om man gör det för tidigt eller vid fel stund så kan det sluta illa för ens egen sida - så ofta är det klokt att hålla tyst om man anar något.
Man kan visserligen framställa sig som ond men .. då åker man ut ofta :D och att framställa sig som vanligt god (utan att nämna någon specialroll) är det som alla gör vanligen.
Och slutligen - det är typ det som leken går ut på :rofl:
Aha! Tack :)

Är den här Ulvleken något som bara finns här på Buke eller finns den även på andra forum?

Tycker den är mycket spännande att följa!!
Fattar dock nog bara hälften :o

Alls verkar så duktiga på att gissa vem som är vem och att analysera sina medspelare.

Är den här Ulvleken något som bara finns här på Buke eller finns den även på andra forum?

Alls verkar så duktiga på att gissa vem som är vem och att analysera sina medspelare.

Jag tror att det förekommer på andra forum också :)
Jag fattar knappt något än men det är sjukt kul. Jag var med i min första lek för typ 1½ vecka sen. Den som är nu är min tredje. Tycker också att alla verkar så duktiga och själv har man noll koll :angel: MEN det är superkul, jag tycker absolut att du ska prova! Och alla är snälla och hjälpsamma och förklarar, så det är inga problem att vara ny! :banana:

Jättekul att du läser, hoppas det leder till att du vill vara med i någon framtida lek. :)

Reglerna kan skilja lite från lek till lek så mina svar nu är generella (och gäller för den lek som är nu)

Nej det är inte tillåtet att hinta om sin egen specialroll

När det gäller andras roller så är det helt okej att nämna vilken roll du tror någon har men du behöver motiviera varför du tror det.

Ja det är okej att framställa både sig själv och andra som goda/onda men även där behövs motiveringar(det vi brukar kalla teorier). I stort är det så att det mesta kring roller är okej att skriva så länge det finns teorier. Leken går lite ut på att de onda ska låtsats vara goda och på så vis undgå upptäckt. Och de godas uppgift är att hitta vilka som är onda.

Ulvleken finns på andra forum, jag har dock bara lekt på buke så jag vet inte i vilken utsräckning eller hur lika lekarna är.

Fattar du hälften så begriper du nog mer än många andra. :D

Om inte annat så har vi lärt oss att verka duktiga. :laugh: Sen så gissar jag att just annalyser och gissningar mycket lättare för de som har varit med och lekt och framförallt leker i aktuell lek tror jag så att det verkar svårt för någon som inte varit med är inte så konstigt.

Du får gärna ställa mer frågor.:)

De nya frågorna dök upp snabbare än en ulv i fårakläder. :p

Ulvarna vet alltså vilka de goda är och kan prata med varandra via pm. Antar då att de onda vet vilka andra som är onda?

Men vet de onda vilka specialförmågor de goda har?

Om ingen blir käkad under natten, får man reda på varför ingen blev uppäten? Tex på grund av att ängeln skyddade denna personen?

Ulvarna vet alltså vilka de goda är och kan prata med varandra via pm. Antar då att de onda vet vilka andra som är onda?

Om ingen blir käkad under natten, får man reda på varför ingen blev uppäten? Tex på grund av att ängeln skyddade denna personen?

Ulvar= onda, de vet om varndra och pratar med utanför leken. Men sedan kan det finnas andra onda roller som inte vet om ulvarna och där ulvarna inte vet dem. Om du tittar i rollistornai början av den här tråden så finns det flera exempel på sådana roller. I nuvarande leken vet alla onda om varandra.

Ibland vet de onda om de godas specialförmågor, det är det vanliga. Om du tittar i början av den pågående leken så kan du se att de godas specialroller beskrivs. Men de vet inte mer än vad du som läsare vet.

Nej oftast är det "hemligt" varför ingen dog det kan dock skilja sig åt mellan olika lekar.

ja de onda vet från lekstart vilka allas roller är, de vet däremot inte vem som har specialroller , det är deras pussel att lägga.
De goda får försöka list ut allas roller, goda som onda, därav att det blir fel ibland

Ulvar= onda, de vet om varndra och pratar med utanför leken. Men sedan kan det finnas andra onda roller som inte vet om ulvarna och där ulvarna inte vet dem. Om du tittar i rollistornai början av den här tråden så finns det flera exempel på sådana roller. I nuvarande leken vet alla onda om varandra.

Ibland vet de onda om de godas specialförmågor, det är det vanliga. Om du tittar i början av den pågående leken så kan du se att de godas specialroller beskrivs. Men de vet inte mer än vad du som läsare vet.

Nej oftast är det "hemligt" varför ingen dog det kan dock skilja sig åt mellan olika lekar.
Är det LL som talar om för ulvarna vem som är vad i början av leken?

Jag lekte mina första lekar på ett annat forum, blev shanghajad där av några som egentligen hörde till Buke och släpad med över hit. Vet inte om lekarna fortsätter på det andra forumet, jag orkar bara med ett forum att engagera mig i i taget. :p

En del är väldigt duktiga på att komma fram till andras roller. En del har rätt dålig koll fast de spelat många lekar (:o). Och en del av de du läser som låter så säkra och övertygande, de rackarna är onda och försöker luras! :rage:

Häng på en lek närhelst du vill, det är kul med nybörjare och ingen tycker någon är dum som inte har koll på alla roller eller vet exakt allt! Jag hade aldrig ens läst en lek när jag spelade min första, det gick det med. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 765
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka