Varulvslekarnas anmälningstråd II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslekarnas anmälningstråd II

Fråga om DL-tider:

1. Jag läste förra leken och tyckte det verkade funka bra med åtskilda DL-tider. Är det önskvärt att det fortsätter?

2. Jag föredrar rätt sena DL själv. Just på fredag ska jag dock bort på middag och undrar därför om det är ok att ha ett hyfsat tidigt DL (kl 19-20)? Min tanke är att starta leken på onsdag kväll/torsdag morgon, lotta rollerna vid lunchtid (så fler ev kan anmäla sig på torsdag förmiddag) och sedan ha första DL fredag kväll.

Vad sägs?

Fråga om DL-tider:

1. Jag läste förra leken och tyckte det verkade funka bra med åtskilda DL-tider. Är det önskvärt att det fortsätter?

2. Jag föredrar rätt sena DL själv. Just på fredag ska jag dock bort på middag och undrar därför om det är ok att ha ett hyfsat tidigt DL (kl 19-20)? Min tanke är att starta leken på onsdag kväll/torsdag morgon, lotta rollerna vid lunchtid (så fler ev kan anmäla sig på torsdag förmiddag) och sedan ha första DL fredag kväll.

Vad sägs?

1. Glömmerallt vill ha minst 3 timmar emellan i alla fall :p

2. När har du DL i så fall?

2. När har du DL i så fall?

Fråga om DL-tider:

2. Jag föredrar rätt sena DL själv. Just på fredag ska jag dock bort på middag och undrar därför om det är ok att ha ett hyfsat tidigt DL (kl 19-20)?

Hrmpf, hrmpf:p

Om du menar vad jag menar med "sena DL" annars så tänker jag inte före 21, gärna 22-tiden. Med efterkommande förmiddagen efter.

Låter bra för min del! Skilda tider är ju jättebra om man inte har möjlighet att vara inne vid DL. :) Annars påverkas inte jag generellt av tidiga/sena tider då jag pluggar på distans, så det låter jag andra styra.

Om du menar vad jag menar med "sena DL" annars så tänker jag inte före 21, gärna 22-tiden. Med efterkommande förmiddagen efter.

Tänker helst runt 21. Finns ju folk som går och lägger sig i tid och sen inte har möjlighet att komma in igen innan jobb/skola.

Håller med GA om minst tre timmar emellan.

Sen tycker jag du ska lotta rollerna när du startar leken. Du kan ju låta bli att skriva ut rollista i starten så kan fler anmäla sig om de vill. Eller göra som jag gjorde: en rollista där man inte vet vilka roller som är med.

För min del så kan jag när som, så det kan dom andra få styra.

LL: Myrten

1. cirkus
2. Niyama
3. Hedinn
4. CaisaLundblad (Om första DL är tidigast 21:00 Måndag 27/1, alternativt om jag är ursäktad första DL om ni vill ha den tidigare...)
5. Dramatik
6.Vira
7. Lillelorden (inte om leken börjar mellan 1-9 feb)
8. Mumorsan
9. glömmerallt( kanske måste stryka mig om det blir mycket att göra i skolan beror ju lite på när leken drar igång, ju förr desto bättre för mig.)
10. bumpo
11. Paddington (som jag [Myrten] satte in med hänvisning till #84)
12. LindrenV
13. Matmissbrukaren
14. TeamLundVer

Övertalad :D

Lite tveksam om jag ska anmäla mig men sen om jag läser tråden sen så kommer jag ångra mig om jag i te anmäler mig. Så jag anmäler mig och hoppas att jag kan spela hyfsat iaf utan hintar och svammel. Jag vågar dock inte lova något men ska göra mitt bästa!

Ja! Vad roligt!

jag har ju varit med i 3-4 lekar nu och det är verkligen kul hjärnjympa.

Första leken är för mig legendarisk, jag blev så jävla lurad, men hölls vid liv hyffsat länge.
Senaste leken åkte jag ut så det visslade om det andra lynch - men jag var i lyan och det var jättekul för då fick jag vara med även efter att jag dött - även om jag inte bidrog så lyssnade jag och lärde.

Aktuell lista, tror jag:

1. cirkus
2. Niyama
3. Hedinn
4. Karamelldrottningen
5. Dramatik
6. Vira
7. Lillelorden
8. Mumorsan
9. glömmerallt
10. bumpo
11. Paddington
12. LindrenV
13. Matmissbrukaren
14. TeamLundVer

Lekstart: torsdag
Första DL: fredag

Ja, det ska bli kul!

Tänkte att jag kan ju vara med en gång och se hur det går.

Får man som död ulv fortfarande ha kontakt med dom levande?

I den förra leken så fick jag det. Det var jättekul och Niyama var grymt bra.
Det brukar stå i lekstarten vad som gäller

Eeeh, behöver ni någon kanonmat? :p

Känner att jag vill ge detta en chans till trots mina värdelösa teorier men har precis börjat plugga kvällskurser på uni nu, går det ändå tror ni? :crazy:

Aktuell lista, tror jag:

1. cirkus
2. Niyama
3. Hedinn
4. Karamelldrottningen
5. Dramatik
6. Vira
7. Lillelorden
8. Mumorsan
9. glömmerallt
10. bumpo
11. Paddington
12. LindrenV
13. Matmissbrukaren
14. TeamLundVer
15. AskoII

Lekstart: torsdag
Första DL: fredag

Äh, blir ju möjligen uppäten första eller andra dagen så det borde ju gå bra :p Kan inte låta bli att skriva upp mig!

Om det inte är för sent nu..?

Eeeh, behöver ni någon kanonmat?

jag har inget emot en ulv som offrar sig själv ;) :p
(Myrten kan du rigga lottningen ;) )

Asko - det tar tid, jag har själv varit på väg att ge upp flera ggr för jag kännt mig helt värdelös, men samtidigt är det ju så jäkla kul :D
(sedan blir man ju bättre på det ju mer man spelar också)

VA?! Har du inte varit med längre? Trodde verkligen att du var veteran i sammanhanget... :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar