Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dag 3
18.38 Snurrfian röstar på Cirkus
20.34 Koppen röstar på Hedinn
20.49 cirkus röstar på Snurrfian
21:12 Hedinn röstar på Idahoe

Jag tycker fortsatt Snurrfian är märklig, för hennes teori om att Myrten skulle räddningsrösta dag1. Det känns som ett löst skott. Jag vet som sagt inte om Myrten och Snurrfian har spelat tidigare, men Snurr borde vara medveten om att Myrten är erfaren. Och erfarna brukar inte räddningsrösta.

Är det något mer förutom Snurrfians teori om Myrten som du anser är misstänksamt? Vill bara få klarhet på Snurrfian för jag vill veta om jag missat något om henne eftersom jag har sett henne som God hela tiden.

För övrigt så skriver du skrämmande likt det som min hjärna tänker. Jag har bara så fruktansvärt svårt att skriva, jag är bättre på att prata :p

@Lilltess Nej, inte direkt faktiskt. Jag behöver nog läsa hennes inlägg igen, men just nu är det vad jag reagerat på vad gäller Snurrfian. Den fastnade nog för att det var så långsökt :p

Förövrigt har jag inte heller något på dig, trots dina ca 66 inlägg i leken. Förvisso med två roller, men ändå. Du är helt anonym för mig. Måste nog gå igenom dina inlägg (phu!) också. :p

Åh det är någonting med myrten Caisa och Hedinn. Som jag sa innan tyckte jag att Myrten och Hedinn kändes lite lika och jag börjar känna samma med Caisa nu... (det märkte vi ju när jag anklagade henne att kalla sig själv för ringrostig)

Är det riktigt illa sitter alla i lyan och lurar skiten av alla andra, vilket resulterar i att goda röstar ut goda, visserligen tror jag inte att detta är så stor sannolikhet men man vet ju aldrig ;)

Jag har iaf svårt att tro att alla skulle va goda, ingen omöjlighet dock.. men om en skulle vara ond så har jag verkligen inte huvudet med mig just nu för att utläsa vem det skulle vara..

Ja det var lite kvällstankar från mig!

Det är inte första gången som någon tycker att jag och @Hedinn och jag hör ihop - för vi resonerar ofta ganska lika. Samma gäller för min del @Mammas.

Nu är det dags att rösta och jag vet inte på vem. @Snurrfian (skrev först Snurrifan) är jag fortsatt undrande till, mest då baserat på samma sak som igår. Denna förutsätter dock att både Snurrfian och @FiaM är onda och att det är därför Snurris bortföklarar bådas röster. Ännu har de väl inte gjort något som visar att de är onda, men inte heller något som tyder på motsatsen.

@cirkus har jag tyckt haft vissa märkliga resonemang. Men annars vet jag inte. @Koppens röstmotivering är superskum, men gör den henne till ond? @Idahoe känns väldigt undanglidande. Och - jag känner mig inte säker på någon!

Har nu väldigt lugnt på jobb och har tid att läsa lite.

Låt oss säga att Myrten skulle vara fåret, kan detta vara en bekräftelse från en ulv att hon uppfattat vinken? Eller kanske fiam TROR att hon fattar vinken? Jag kan ju vara ute och cyklar nu.. Sedan rösten på snurris för hon gått vilse i skogen.. jag har visserligen själv lagt en udda röst men detta sticker ut.

Nu ska jag ta mig en funderare om det inte är dags att byta rösten.. och i så fall till fiaM..

Har nu väldigt lugnt på jobb och har tid att läsa lite.

Låt oss säga att Myrten skulle vara fåret, kan detta vara en bekräftelse från en ulv att hon uppfattat vinken? Eller kanske fiam TROR att hon fattar vinken? Jag kan ju vara ute och cyklar nu.. Sedan rösten på snurris för hon gått vilse i skogen.. jag har visserligen själv lagt en udda röst men detta sticker ut.

Nu ska jag ta mig en funderare om det inte är dags att byta rösten.. och i så fall till fiaM..

Jag komm
Åh ja jag kan nog inte säga att jag bitit mig fast med tanke på att jag släppte dig rejält igår.

Som sagt så känner jag fortfarande att du skaver lite och min röst kommer förmodligen hamna på ikväll eftersom jag inte har haft någon möjlighet idag att granska ordentligt vad som hänt i leken. Jag kan ju inte lägga min röst på någon jag inte har en motivering till.

För övrigt tycker jag att dina inlägg är korta och försiktigt precis som du vill verka jagande men inte våga säga för mycket för att bli misstänksam, jag tycker att ju mer du visar dig desto mer misstänksam blir du. Kommer absolut se över mina möjligheter innan DL men om jag inre hittar något som skaver mer än dig så kommer jag lägga min röst på dig ).

Jag kommer lägga min röst utifrån teorierna ovan. Citatet längst upp är från lilltess1 . (Rösten kommer inlägget under)

Väldigt många verkar känna att flera är goda nu utom jag som snart ser ulvar överallt. :arghh:
Det är något jag verkligen inte blir klok på, vi har ju inte så många specialroller kvar som kan veta något? Därför tycker jag nästan det är lite läskigt med alla godförklaringar till höger och vänster (som jag upplever det). Men jag kanske bara har missat något väsentligt. :p

Koppens röstmotivering och svar på ifrågasättandet var ju rätt skumt. O_o Men har för mig att hon brukar kunna komma med skumma uttalanden så noterar det och går vidare just nu.

Habina känns som jag nämnt tidigare skum, men jag är inte säker på om det är nödvändigtvis ondskum. Är väldigt osäker där, och vill nog se lite mer.

Lilltess verkar lite förvirrad, inget jag direkt reagerat på men jag är inte övertygad om godheten heller. :p Men att hon verkar vilja klumpa ihop mig med så vana och skickliga spelare som Heddan och Myrten får mig att smälta lite. :love: ;)

Idahoe är en av mina mer misstänkta (se tidigare teorier) och Ga känner jag typ "Va? Är ga med?" varje gång hon skriver nåt. :o

I ljuset av att vissa verkar så säker på Snurris ondska, och jag någonstans inte tror att ulvar hade "huggit sig fast" (;)) i Snurris om de visste att hon var god så har jag tittat närmare där jag med. (Därmed inte sagt att det inte bara är goda som har fel om en annan god, det vettetusan)

i inlägg #111 som jag besvarade också lite längre ner på samma sida förstår jag fortfarande inte hennes resonemang, jag hade helt glömt bort detta också. Antagligen avfärdat när jag hittat skummare grejer hos andra spelare. Konversationen började innan men jag hinner inte leta reda på alla inlägg, hur som verkade hon antingen missuppfattat eller förvrängt en situation... Det var lite konstigt då, jag har kollat Cirkus hypotes en del också och vet inte... ja visst, det är väl möjligt. Reagerar en del på att Snurris även säger rakt ut att hon hämndröstade. Samt det som Sasse nämnde om Snurrfians teori kring Myrtens röst dag1. Alltså inget konkret eller stort som känns "BAM OND!", men flera bäckar små nu när jag tittat närmare...

Caisa röstar på Snurrfian

Jag läser och sliter mitt hår. Hittar inga samband alls tycker jag. Försöker vidga mina vyer från cirkus och jag fastnar på Idahoe. Hon känns lite undflyende, tillför inte så mycket. en det behöver ju inte betyda att hon är lurvig.

Lite samma med koppen.

Just nu spreta mina tankar lite åt alla håll. Försöker att se samband. Men lyckas dåligt. Tur jag har en stund till på mig.

Det är något jag verkligen inte blir klok på, vi har ju inte så många specialroller kvar som kan veta något? Därför tycker jag nästan det är lite läskigt med alla godförklaringar till höger och vänster (som jag upplever det). Men jag kanske bara har missat något väsentligt. :p
Jag känner samma sak, hur kan så många våga sätta så många åt det godare hållet? Hur mycket info kan ha cirkulerat??

Jag börjar tom vackla i min tro på cirkus för jag tycker hon bitit sig fast vid Snurris utan utveckling idag medan jag själv känner mera för FiaM. :crazy:

Och idag styr min radar mer mot Idahoe men där är även du och dig litar jag inte heller på! :nailbiting:

Nej, i brist på att någon tabbar sig rejält eller så (snälla? :angel:) så står jag fast vid tidigare teorier och:

LenaH röstar på FiaM

Buke vill inte riktigt samarbeta med mig och citera en massa inlägg, så slopar dom för jag har ont om tid.

Jag har kikat lite på Klara, då jag tycker att hon också är rätt anonym. Jag reagerade lite igår på att hon inte verkade misstänka någon (förutom Lobelia och cirkus), och skrev en massa teoriinlägg, ett inlägg per deltagare i princip, tills hon gått igenom alla. Trots att hon inte hade några direkta misstankar om någon annan än cirkus och Lobelia.

Så det jag reagerat på är att hon dels delade upp sitt teoriinlägg i flera delar, och på så sätt verkar mer aktiv (fler inlägg = mer aktivitet), och dels för att hon inte verkade hitta några misstänkta.

Trots detta har hon i alla fall försökt mer än Idahoe har, som inte verkar ha kommit med mycket teorier alls, och verkar hålla de flesta neutrala.

Eftersom Idahoe redan har fått en röst, så väljer jag att rösta på denne jag med. Men tycker att även Klara flyter med lite väl mycket.

Sasse röstar på Idahoe

Kanske ska vara lite "övertydlig" med att jag misstänker för Idahoe av samma anledning som Klara. Eftersom jag misstänker båda röstar jag på den som redan har en röst sedan innan.

Dag 3
18.38 Snurrfian röstar på Cirkus
20.34 Koppen röstar på Hedinn
20.49 cirkus röstar på Snurrfian
21:12 Hedinn röstar på Idahoe
21:39 Lilltess röstar på FiaM
21:45 LenaH röstar på FiaM
21:47 Sasse röstar på Idahoe

Oj oj, det här blev en händelserik kväll i stallet. Först lite vanligt hästkrångel som drog ut på tiden, sedan på hemväg var jag på väg att köra på en lös hund. :eek: Kände igen henne direkt, så det var bara att stoppa in hunden i bilen och köra hem henne till husse. Vi kan väl säga att det inte var första gången hon var lös. ;)

Hur som så har det gjort att jag har noll och ingen tid att läsa ikapp mig från det jag läste innan jag åkte till stallet, så jag hoppas ni har förståelse för världens sämsta dag för mig idag. Jag har hittills inte hittat något som ändrar mina tidigare funderingar kring snurrfian, dvs ingen som känns mer ond än hon ännu. Därför får hon min röst idag igen.

Habina röstar på snurrfian.

Nu skall jag sätta mig och försöka reda ut alla tankar (samt kolla hur röstningen ser ut, kanske håller jag på att åka ut utan att jag vet :o).

Ok, Heddan röstar på Idahoe (som jag tycker är smygande) och Caisa röstar på Snurris (som jag röstade på igår för att jag tyckte att överslätandet av hennes och FiaMs förstadagsröster var skumt). Är mina teorier starka? Nej. Litar jag på Heddan och Caisa? Nej. Sedan Koppens märkliga röst på Heddan. Vet Koppen något hon inte får fram? Jag reagerade på Heddans röst på Habina igår, men nu röstar hon på Idahoe som varit en del i blickfånget. AAAAARRRRRRRGHHHH!

Och så har vi diverse andra konstiga saker...

Jag kommer imorgon kolla lite närmre på Klara. Får känslan av att hon vänder kappan efter vinden lite. Tror det blir lätt att kunna flyta med som ny för att alla tänker att ens fel kan vara nybörjar fel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 756
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka