Och vad är det i det jag skriver som är ulvigt.
Att du så snabbt markerar att du varken är ulv eller svart får. Vilket jag lärt mig vara ulvigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och vad är det i det jag skriver som är ulvigt.
Att du så snabbt markerar att du varken är ulv eller svart får. Vilket jag lärt mig vara ulvigt.
I så fall är alla ulvar för alla brukar snabbt tala om att de är goda . Det är liksom en del av leken att övertyga de andra om att man är god oavsett om man är det eller inte.Att du så snabbt markerar att du varken är ulv eller svart får. Vilket jag lärt mig vara ulvigt.
Jag förstår dig lite @Habina för jag sa samma om snurris förra gånger, utgången blev att jag lynchades och Snurrfian som var ulv fick stanna kvar jättelänge.. så jag passar mig för att säga en sån sak för tidigt..
I så fall är alla ulvar för alla brukar snabbt tala om att de är goda . Det är liksom en del av leken att övertyga de andra om att man är god oavsett om man är det eller inte.
Men det är som med allting här, om man gör sak X så är man ulv och gör man den inte så är amn också ulv.
Och jag tror inte jag sett en enda som inte godförklarat sig själv mest hela tiden. Du gör ju det bara genom att leta onda för sjutton.Jag lärde mig i en av mina första lekar att det var absolut no-no att göra så, jag åkte ut rätt fort. Så jag håller mig till det jag lärt mig och försöker in i det längsta inte godförklara mig, vare sig jag är god eller ulv.
Haha, jag kör fullt ös medvetslös jag!
Men så var jag ju på gång att rösta idag också och därmed försöka hitta misstänkta saker i väldigt lite text.
Eller om dom försöker käka en som blivit skyddad, då blir det ju inget käk.. eller kommer vittnet bevittna det ändå?
Om vittnet så föreställer jag mig att det finns följande alternativa scenarier natten som bevittnandet sker:
1. Ulvarna käkar en annan spelare = vittnet ser en av ulvarna, vittnets identitet röjs men hen är skyddad följande natt.
2. Ulvarna väljer att inte äta = vittnet behåller sin förmåga, ulvarna vet inte att natten var utvald.
3. Ulvarna försöker käka en skyddad spelare, d v s attacken misslyckas men den sker = vittnet ser en av ulvarna, vittnets identitet röjs men hen är skyddad följande natt.
4. Ulvarna käkar vittnet = vittnet blir mat.
5. Ulvarna försöker käka vittnet men hen är skyddad = vittnet ser en av ulvarna, vittnets identitet röjs men hen är skyddad följande natt.
Så tror jag det funkar, men jag vet inte om LL ser annorlunda på saken? @Niyama
Ni som bara precis hittat hit skulle jag vilja se mer av. I helhet tycker jag att det inte varit så mycket ot och har varit relevanta diskussioner angående roller och uppdelning. Kan i nuläget inte inte se något allt för misstänksamt.
Om inget mer händer kommer jag nog titta närmre på lobelia efter Habinas kommentar angående snabb godförklaring av sig själv. Förra leken hade jag ju trots allt rätt om Snurrfian när hon gjorde samma sak. Sedan kommer jag även titta närmre på Habina, ville hon kanske få igång något mot lobelia eller var det bara en ärlig fundering eftersom hon trodde att hon skulle rösta på kvällen
Obs att jag inte vet om det stämmer, men det bör bli så. LL får ge det slutgiltiga svaret.Tack för bra förklaring
Ni som bara precis hittat hit skulle jag vilja se mer av. I helhet tycker jag att det inte varit så mycket ot och har varit relevanta diskussioner angående roller och uppdelning. Kan i nuläget inte inte se något allt för misstänksamt.
Om inget mer händer kommer jag nog titta närmre på lobelia efter Habinas kommentar angående snabb godförklaring av sig själv. Förra leken hade jag ju trots allt rätt om Snurrfian när hon gjorde samma sak. Sedan kommer jag även titta närmre på Habina, ville hon kanske få igång något mot lobelia eller var det bara en ärlig fundering eftersom hon trodde att hon skulle rösta på kvällen
Beträffande rollerna känns det utrett (av flera spelare tror jag) att det måste vara fem ulvar. Jag funderar på hur det svarta fåret gör för att meddela sig med lyan. Just att fåret vet vilka som ingår i lyan ger ju större utrymme för det att meddela sig. Hur det sker och om det uppfattas beror ju på vem som är fåret/vilka som sitter i lyan. Minns en lek med Hobbit-tema där @Monstermom var fåret, som i den leken var namngiven som Smaug. Momsan skrev hyllmeter om Smaug, men ingen av vi goda fattade. Inte ulvarna heller för rätt snart blev Momsan mat vilket resulterade i en kommentar där draken konstaterade vad det var för virke ulvarna var gjorda av (ledtråd: växtmaterial från en viss sorts träd som tjuren Ferdinand sitter under). I en temalös lek funkar dock inte den metoden, så fåret - som inte vill bli lammstek - måste hitta på något annat. Värt att kolla efter.
Och självklart kommer nu någon att lansera teorin om att jag är fåret för att jag skrivit ovanstående!