Vi har varit iväg på tävling idag igen. Kan säga att jag börjar tröttna på att vara första utanför placering
På sex starter i år har det blivit en placering, tre precis utanför, en tre utanför och en fem utanför.
Idag i alla fall så kändes han mjuk och fin redan när jag satt upp för första klassen. Kom helt av mig i framridningen eftersom han inte alls kändes så bra igår
Blev mest att jag åkte runt och inte hade någon riktig plan eftersom min ursprungliga inte var aktuell. In på banan, rider programmet som delvis kändes jättebra och delvis inte så bra. Resultatet blev 62,500 % vilket väl var ok. Jag höll inte riktigt med om alla domarens kommentarer, något som är rätt ovanligt. Men det är som det är. Tyckte dock det var roligt att rida för en domare jag inte ridit för innan! Vi slutade i övre halvan av startfältet.
Inför nästa klass, som också var LB:1, försökte jag sätta lite mer tryck. Risken med det är att jag istället tappar honom så han blir lång, men att sitta och mesrida kommer vi (jag) inte utvecklas genom så jag tänkte att det är lika bra att försöka. Det gav lite bättre procent men mycket riktigt tappade jag iväg honom emellanåt också. MEN! vi red till oss vårt livs första 8! Lyckan var enorm över denna lilla siffra!
Resultatet blev 65,893 % och det var här vi återigen blev första utanför placering. Nåja, det är såklart lite bittert men samtidigt är det roligt att vi ändå är rätt nära de där fina hästarna