Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack vad gullig du är! Enköping var ju inte mycket att se med tanke på att hon hade en egen agenda där..@Hedwig: Ni är så fina! Så himla roligt att följa er!! Får åka å kolla på er nån gång live (hade faktiskt tänkt å åka till Enköping för att kolla men d blev ju lite längre tävlingsdag än jag beräknat i söndags.. )
Jag var på samma tävling som @Pancakes och red också samma klass
Jag har sedan några veckor tillbaka upplevt att jag inte riktigt kommer åt hästen till fullo, eller hur man nu ska förklara det. Får honom inte riktigt mentalt avspänd och med mig. Har bara haft hästen i tre månader, så om det beror på att han är trött i kroppen (flytt och pälssättning), eller om det är för att jag rider för lite dressyr över lag, eller om det bara är förra ryttarens ridning som är på väg att gå ur vet jag inte. Men jag lyckas inte riktigt och han blir springig, lång och lite bitig. Hade inte så stora förhoppningar men planerade in en rätt lång framridning för säkerhets skull. Vilket visade sig inte vara tillräckligt lång.. plötsligt var det vår tur och jag kände mig inte riktigt redo!
På banan var han stundtals jättefin och stundtals som ett ånglok. Vi fick trav där det ska vara skritt och sista galoppdiagonalen gick på typ två galoppsprång. Herr häst vet att man ökar på diagonalen.. Ett omslag och ett avbrott typ en bokstav för sent.
Trots detta gör han ändå det han ska, rör sig snyggt och ser inte riktigt lika het ut som han känns. Vi slutade på 65,00% tillsammans med fyra andra ekipage.. min känsla var dock mer åt 60%.
65% är personbästa så jag är nöjd med det, men inte riktigt med känslan. Men vi får fortsätta träna och leta efter känslan!
@Pancakes Reagerade du/ni på domaren i lagklass lc? Tyckte hon dömde väldigt hårt för en div 3 lc:1. En kompis fick tex 4,5 på mellanskritten för att hästen var för öppen i formen (för mitt öga inte speciellt öppen och inte heller mot hand eller nåt). För mig känns det väldigt hårt dömt.
Vi har varit iväg på tävling idag
Vi red vårt livs bästa LB:1, jag hade som mantra "lös allting framåt" eftersom jag brukar mesrida inne på banan. Jag var SÅ nöjd efteråt. Domaren var inte riktigt lika imponerad som jag vi red in 65,714% i alla fall och har massa bra kritik i protokollet.
I skrivande stund ligger jag på åttondeplacering av tio, men det återstår fortfarande 19 ekipage så jag räknar inte med att ligga kvar där (är heller inte kvar på tävlingsplatsen eftersom jag startade tidigt och klassen är 6 timmar lång)
Drygt 65% är ju inte dåligt!
Inte finns det några 10m galoppvolter i LB? 10m i trav, 15 i galopp!Ska på tävling om två veckor men kan inte bestämma mig för vilka klasser jag ska starta. Antingen blir det en LC + en LB, eller två LB. LC programmet är så jäkla simpelt och kort bara så det känns nästan lite onödigt att starta. Å andra sidan har jag känn att första klassen kommer att gå åt till att hästen ska spöka av sig.. Startar vi däremot båda LB-klasserna så är det ena programmet lite väl svårt för oss i dagsläget. Eller egentligen är det mest 10m galoppvolterna jag oroar mig över, känns inte som att jag kommer få honom tillräckligt ihopsamlad på ny bana. Gah, får nog diskutera med tränaren.