Idag har det varit en bra tävlingsdag!
Vi var iväg i fredags också, men i hoppning, där jag först blev petad från placering av sista ryttaren med en halv sekund, för att sedan i sista klassen rida 1 hundradel över maxtiden i grunden och då inte få fortsätta. Då var det ingen rolig tävlingsdag (eller jo, jag är nöjd med rundorna men det regnade och jag vann inte tillbaka startavgiften).
Så idag var det dressyr. Jag ville ha revansch! Dock är jag ju ingen dressyrryttare i grund och botten och fick min första placering för några veckor sen bara. Men jag körde all in.
I lb1 hade jag bästa känslan på ryggen någonsin inne på en bana. Galoppinslag i både skritten och traven när han skygga lite, men annars en bra känsla. Blev chockad när jag såg resultatet 69% och det räckte till en tredjeplats!
Var nöjd och belåten och rätt sugen på att åka hem och stryka från lb2 då himlen öppnade sig och gjorde den tunga banan till gyttja. Men jag red på, och väl inne på banan gav jag mig den på att jag skulle RIDA och inte åka. Känslan var dock sådär... inga missar, men dåligt flyt tyckte jag.
Gick bort till bilen och började byta om, tänkte åka hem. Det blir inga bra procent av det där tyckte jag.
Men tänk vad fel man kan ha.. 73% fick vi! Och det räckte till en vinst! Jag är fortfarande i chock. Det är personbästa med 8%.
Visst, domaren ligger högt ofta. Hon dömer positivt och räds inte att sätta 8or. Men hon slänger in 4or och 3or också så det är ju inte så att hon ger bort poängen. Hon är en bra domare som gör att man kan va nöjd även över 55% eftersom hon verkligen trycker på det som är bra.
Och jag låg över 5% mer än tvåan. Helt sjukt ju. Lilla jag och min häst. Fick slutkommentaren "kaxig ritt med utstrålning på svårt underlag" så jag antar att hon gillade att jag verkligan red! Är fortfarande lite i chock..