Vart sover era hundar????

Sv: Vart sover era hundar????

På sina platser en bit från sängen....får ligga i sängen en stund på morgonen eller kvällen, men dom ligger oftast inte hela natten....

//Domino_s

När husse och matte ska sova/sover så sover vår hund antingen halvvägs under sängen (kommer inte under helt längre:D) eller framför balkongdörren på en filt, det drar lite där som han tycker är superskönt:) Händer ibland att han ligger i vår säng 1-2h men brukar bli för varmt för honom..

Är vi vakna (sitter oftast vid datorerna) så sover han på/mellan/under våra stolar eller på ens fötter. Mycket varmt och skönt!

Min hund har en egen soffa och får hoppa upp i fotöljerna.
I sängen får hon bara vara när hon får en inbjudan........en deal hon respekterar :bow:

Hon sover nattetid alltid i sängen under mitt täcke så nära mig hon bara kan *varmt och mysigt* :p Dagtid så brukar hon sova i mitt knä om jag sitter framför datorn eller Tv:n, eller så ligger hon själv i min säng eller soffan...

I sovrummet, bara i fotändan på sängen för hon vet att det är hennes plats om hon vill vara i sängen. Annars sover hon på golvet under sängen. Hon ska få en mysig hundsäng senare när jag har lite mera pengar.

Den lilla hunden(husses hund) sover i sängen, inte något jag uppskattar vilket hon vet om och sover därför enbart på husses sida... Mina fötter ligger inte alltid så still :devil:

Min hund sover i sin egen bia-bädd som är strategiskt placerad invid vår säng. Ibland sover hon hellre på golvet, speciellt varma nätter.

Bägge hundarna sover i sängen. En hund trycker på sambon och den ena hunden trycker på mig. Att ligga i knävecken brukar vara en favorit.

Lillhunden sover även gärna på rygg med benenspretande och huvudet på kudden.

Om man råkar flytta på sig så tar det inte många sekunder innan hundarna har följt efter en, de vill så gärna ha kroppskontakt. Gamle tiken har inget emot att sova under täcket.

Vi har löst platsproblemet genom att köpa en till 90 säng så nu tas all plats upp i sovrummet av tre 90 sängar som står brevid varandra.

Hundarna är av rasen dalmatiner.

Mvh

Tora

Vår hund har aldrig velat ligga i sängen ens för en stund. Men senaste tiden har han faktiskt sovit med oss i sängen till och från. Ibland bara några timmar, ibland hela nätterna. Vet inte om han känner ngn form av oro.

Annars sover han antingrn framför öppna spisen på den kalla plattan eller vid dörren för där drar det så skönt. Eller såklart nedanför trappan. Efter som att han sover på rygg med alla benen i vädret så är trappan ultimat som stöd så att han inte glider ner på sida. Sen är hans trygga plats på jorden under tv-bordet bredvid soffan vi sover i. Så där ligger han ofta också.

Helst ligger han på golvet nånstans där det är hårt och svalt. Men som sagt så har han börjat lägga sig i sängen till och från senaste tiden. Så han varierar sig. :cool:

I min säng under täcket. Ibland undrar jag hur en så pass liten hund som whippet kan ta så mycket plats i sängen :smirk:

Haha så kul att ni har era små håriga djur i sängen!:)
Jag köpte en ny hund i somras, och tänkte det här ska inte bli någon säng hund! Utan gjorde en mysig bädd bredvid min säng så jag kunde ha handen på henne och klappa lite. Men vadå gammel hunden ligger ju i sängen. Så en vecka senare hade jag två hundar i sängen:o. Då den nya är en schäfer och den andra är en BC + sambo. Börjar det bli ont om plats nu då schäfern börjar inta sin vuxna storlek nu:p

i sin hundbädd på natten tills runt 6 på morgonen, då får han sova mellan husse och matte i några timmar :) (8 veckors valp)

I sängen eller i "puffen". Ångar dock lite att vi började ha henne i sängen, får byta lakan och duscha vovve ofta. Men mysigt är det. De första veckorna sov hon i sin hundbädd som hon fullkomligt älskade men så fort vi började ha henne i sängen så ratade hon sin säng. Den passade helt plötlisgt inte alls damen. :D

kl

En sover i soffan, en sover i eller under sängen och en i en liten korgstol.

I mitt rum, antingen hos mig i sängen eller på sin bädd på golvet eller på golvet så han spärrar dörren och har stenkoll på o jag skulle försvinna :smirk:

Våran JRT sover på husses ben och Dvärgpinschern sover under mitt täcke :love:

den ena hunden sover oftast i våran säng eller på golvet nedanför, den andra sover oftast i hallen i en soffa eller på golvet

Antigen i "tvätt" rummet på en tjock filt eller under trappan där dom har sina bia bäddar.

Sovrummet kommer dom inte in, fast jag har märkt att sambon tar upp hundarna i sängen när inte jag är i närheten:devil:

Min hund sover i sin egen säng som ligger bredvid min i sovrummer. Ibland kommer han upp en stund och ligger i min säng men han stannar inte så länge. Ligger även på golvet ibland när det blir för varmt

Min prinsessa sover under täcket när jag själv sover. När hon sover själv har hon en egen säng med en fårfäll :)

De sover i sängen på natten. Jag rör mig ganska mycket när jag sover. Så de brukar sno husses säng och tränga ut honom så han ligger som en liten ostbåge i ett hörn.;)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 034
Senast: MML
·
Hemmet Om en säng är lite för mjuk hjälper det då att byta bäddmadrass? Det är en kontinentalsäng i ett litet större mått så jag känner inte...
2
Svar
35
· Visningar
848
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 387
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
1 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka