Vart sover era hundar????

Sv: Vart sover era hundar????

Labben ligger i sin biabädd på golvet i sovrummet och taxen långt nedkrypen under husses å mattes täcken.

I köket och i pannrummet som ligger i anslutning till köket. De har varsin stor bädd och det är olika vem som sover vart. Ibland sover prinsesan i soffan, men pga allergi vill vi helst inte det.

De har valt själva att inte sova i sovrummet. När jag var ensam ville jag ha gammelhunden i sovrummet, men han gick alltid och la sig i hallen eller köket efter en stund, så det har blivit helt naturligt.

Våra har en madrass i sovrummet att ligga på. Sen har den ena en fotölj som används flitigt och den andra en hund bädd. Dom kan gå mellan sov-vardags rum och kök på natten, och även gå ut själva om det behövs.

min hund har eget rum o egen 120 säng:angel:

Labben ligger i sin biabädd på golvet i sovrummet och taxen långt nedkrypen under husses å mattes täcken.

Det är ändrat nu. Har ställt in den gamla gästsängen i sovrummet så labben har en egen 90 säng med massa kuddar och täcken i..
Taxen ligger självklart i våran säng, han är oflyttbar:D

*kl*

Fiddeli sover ibland på sin plats i hallen, men eftersom min sambo jobbar natt så kommer hon gärna och myser med mig i sängen. Men om vi är hemma båda två så får hon vara i hallen och köket. Soffan är förbjuden.

Ha ha! Vad lättad jag blir! En hel tråd full med hundar som sover i sängen!! Jag som trodde vi var helt groteska för vår Beauceronhanne sover sött i vår säng ... helst mellan husse och matte, gärna uppochner med långa ben rakt upp i luften! Tack och lov blir han lite för varm ibland och hasar ner på golvet för att svalka sig. (Han skulle INTE sova i sängen hade jag bestämt, men så åkte jag bort en vecka ... och vem sov i sängen när jag kom hem? Japp, jycken! Saå det är INTE mitt fel utan mannens!!)

Hon sover alltid i sängen. Det händer att hon somnar på golvet men när jag vaknar ligger hon alltid i sängen.

Våran Golden bor hemma hos mormor, och det har tyvärr blivit en sänghund ;)

Stackars mormor sov på madrass på golvet i 3 månader för att han skulle stanna där. Men sen kom vovve på hur man klättrar upp..
Så nu sover han i sängen :rofl:

Men i ärlighetens namn - finns det något mysigare än att hunden ligger brevid en när man vaknar? Eller att vakna av att ha en blöt nos i örat? ;)
:love:

Ha ha! Vad lättad jag blir! En hel tråd full med hundar som sover i sängen!! Jag som trodde vi var helt groteska för vår Beauceronhanne sover sött i vår säng ... helst mellan husse och matte, gärna uppochner med långa ben rakt upp i luften! Tack och lov blir han lite för varm ibland och hasar ner på golvet för att svalka sig. (Han skulle INTE sova i sängen hade jag bestämt, men så åkte jag bort en vecka ... och vem sov i sängen när jag kom hem? Japp, jycken! Saå det är INTE mitt fel utan mannens!!)

Äsch, en hund är väl ingenting. Min uppfödare sover ibland med tre- fyra schäfrar i sängen :p Oftast får de dock turas om... Men två är ingen ovanlighet!

Sängen är förbjuden för min vovve, även om han nog gärna skulle vilja. Men inga hundar i sängen hemma.
Han sover på golvet, under eller brevid sängen, eller på ett ihopvikt duntäcke som jag lagt på golvet.

När han kom hem till oss hade han en egen korg i plast med en madrass i, men den har han totalratat och aldrig någongång sovit i.

När vi sitter vid datorn ligger hon i en puff bredvid, när hon var yngre blev hon skitsur och kissade när man satt vid datorn men nu sover hon nöjt i sin puff, bara hon får vara med så är det lugnt...:D

Sitter vi i soffan så ligger hon bredvid och på nätterna ligger hon hos oss i sängen. Händer ibland att hon blir liggandes kvar i soffan men då brukar hon dyka upp efter några timmar.

I början sov hon i sin hundbädd som hon älskade men så började vi ha henne i sängen och nu ratar hos sin bädd, passar bara när syrran är på besök, då sover dom båda två där.

Vår ena sover i sängen. Hon ligger längst ner mellan oss, så hon märks knappast. På morgonarna stiger nästan alltid jag upp först och då kryper hon upp och lägger sin brevid min man, med huvudet på min kudde. Då myser hon! Den andra ligger på golvet, alltid på min mans sida av sängen. Han "kilar in" sig mellan sängen och en soffa. Han älskar nämligen att ha ryggen mot ett hörn.

Min "lilla" Ozzy sover antingen på sin filt brevid soffan, eller som han själv föredrar i soffan, fast han inte får det....men se de struntar han i om jag inte finns i närheten o ser det.....suck.....

mina sover i sängen, så jag trängs med en sambo, tåv Grand danios och en cavaliervalp..ska väl tillägga att sängen är 120cm:rofl:

Min/mina sover i sängen varvat med golvet när de blir för varma. Även katterna föredrar sängen så det var trångt ett tag när 5 katter och 2 stora hundar trängdes med mig och sambon i sängen.

Min sambo brukar skoja med att, om jag vore singel och tog hem ett one-night-stand skulle denna nog vända i sovrumsdörren, blev han inte avskräckt av alla djur skulle han nog komma på andra tankar när man ,för att överhuvudtaget ,kunna lägga sig i sängen först skaka bort allt grus som de kära djuren dragit dit:eek:

I vardagsrummet sover de på en stor specialgjord puff brevid kaminen (hundar och katter i en salig hög) , varmt och gott!

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 034
Senast: MML
·
Hemmet Om en säng är lite för mjuk hjälper det då att byta bäddmadrass? Det är en kontinentalsäng i ett litet större mått så jag känner inte...
2
Svar
35
· Visningar
848
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 387
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
1 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka