Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade blivit helt galen om jag hade sett att nån tjuvred mina hästar!!
Jag hade dock problemet här med att grannarna tyckte "synd" om min hingst som fick gå i hingst hage på sommaren där det var väldigt nedbetat pga att han hade fång, och då "matade" honom med klippt gräs
de använde det gräset som de fångat upp med sin åkgräsklippare och sen hällde de in det till honom, behöver jag nämna att jag höll på att få spel?? och hingsten blev jätte sjuk innan både jag och vet fattade vad de höll på med.
sade detta till grannarna och de svarade med: ja men han hade ju ingen mat?!
han fick den mat han behövde eftersom han var fånghäst och även en "vanlig" häst skall ju absolut inte äta klippt gräsmattegräs.
hur jag fick dem att sluta??
jo jag lurpassade på dem och sen när de tömt gräset så samlade jag helt enkelt ihop allt gräs i en skottkärra och körde över det till grannen och tömde det på deras trappa, precis utanför dörren
de slutade att tömma gräs hos min häst
Jag har redan gett en fet smäll på en 12 åring och skulle nog göra det igen om dom gör nåt som verkligen gör mig förbannad.
Tillsägelse har inte funkat, inte heller snack med föräldrarna. Då får ungen skylla sig själv.
Jag sitter inte och väntar på att något väldigt allvarligt ska hända.
jag är så jävla omoralisk och har ett sjuhelsikes humör så jag hade nog smockat till ungen så hon åkt i backen och sen hade hon inte fått resa sig upp förrän jag skällt ut henne tills hon önskade att hon aldrig ens tänkt tanken på att titta åt mina hästars håll...
prata med polisen så att dom är medvetna om situationen och sitt på lur och var inte rädd för att dra ner ungen på marken om den försöker sticka iväg...
jag blir så himla ARG när jag hör sånt här... är så glad att jag har mina hästar där alla har full koll på dem, plus att dem är svårfångade om det kommer någon okänd, de tar inte ens emot morötter mot folk de inte känner... spec. små barn alt. vuxna män.
lider med dej som råkar ut för skiten!!
Tyvärr kom dom undan, hade jag fått tag i dom vet o sjuttan vad jag gjort med dom..
Sitter i telefon kön nu till polisen.
Vart går gränsen nu förtiden egentligen!?
Jag blir galen, det springer folk i hagen hela tiden, och en tidigare amälningar ha gjorts då de skrämmt hästarna,Och i dag när jag kommer ner i hagen så står dom allra allra längst bort där de aldrig brukar stå och på långt håll ser jag en liten unge i 12års åldern sitta på min häst.Dessutom har hon flätor överallt. Tyvärr kom dom undan, hade jag fått tag i dom vet o sjuttan vad jag gjort med dom..
Sitter i telefon kön nu till polisen.
Vart går gränsen nu förtiden egentligen!?