Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Händer det dessutom en olycka är det jag som blir skyldigt till allt
Jag har pratat med polisen nu, De kan inte göra mer än att skriva en anmälan eftersom jag inte fick tag i ungarna,
Frågde hur jag skulle gå tillväga men det var bara vänta på att man skulle stöta på dom igen och tog reda på vilka det var. Händer det dessutom en olycka är det jag som blir skyldigt till allt
Känner ingen lust att ta ansvar för att några inte har tillräckligt mkt vätt att låta hästarna vara, som tur var red de på min häst och inte stallkompisens häst som har ryggproblem och hatar barn.
Men! Är du säker på det? Detta ämne har varit upp i andra trådar här o jag tror inte alls du är försäkringsmässigt ansvarig för vad som händer om barna råkar illa ut, de är ju trots allt på din egendom och gör saker de inte har tillstånd till!
Länk till bra tråd: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=703493&highlight=tjuvrider
Har ni en häst i hagen som dom inte sett sedan tidigare alt. inte varit där för ofta för att kunna lägga märke till alla hästar? En tillfällig lösning är väl att skriva en skylt "Ilsken häst"
Vi hade problem i mitt förra stall med en 12 årig tjej som hade problem hemma och som tog ut det genom att sabotera/terrorisera sin omgivning. Hon hade en gullig ponny som hon misskötte totalt. Vi anmälde flera gånger, men allt djurskyddsinspektören gjorde var att rekomendera daglig utevistelse och mer mat. Tills den dagen då ponnyn la sig ner och inte reste sig upp igen och fick diagnosen korsförlamning, spatt och jag vet inte allt, plus att den var ännu magrare (trots att vi fuskmatat den), då anmälde vi igen och det blev tal på djurförbud, fast det var endast om hästen avled fick vi reda på senare...
I vilket fall som helst... Efter sista svängen med djurskyddsinspektören började 12 åringen att släppa ut våra hästar ur hagen om nätterna. Först öppnade hon bara grinden, men sen började hon klippa upp stänglen på olika ställen fösa ut hästarna där. Vi ringde polisen men de sa att vi måste ha bevis. (Vi hade naturligtvis konfronterat både ungen och hennes mamma först, men de blånekade båda två.)
Så vi satte oss och lurpassade utanför hagen, och vid halv två-tiden på natten dök hon upp med saxen i högsta hugg. Vi ringde polisen direkt. Sen tittade vi på när hon drog ut hästarna (dom var motsträviga!) ur hagen, då först gav vi oss tillkänna. Fem minuter senare var polisen där och vi blev förhörda allihop, inklusive ungens morsa. Sen övertalade poliserna oss att inte anmäla då de ansåg att eftersom familjen levde i total social misär hade de nog med bekymmer.
Så det slutade med att vi flyttade hästarna.
Vad jag vet lever familjen likadant, fast med fler hästar och mängder med hundar som alla far illa...