Vaddå ful argumentationsteknik?
Räknas man inte om man inte är etnisk svensk?
jag blir helt matt, det här fick mig att inte vilja svara alls eftersom det gjorde det klart att just den här poängen har flugit så långt över ditt huvud nu att den typ har flugit in i solen. jag har redan sagt hur det inte spelar nån roll och att du medvetet hängt upp både dig själv och ditt argument på att märka ord. jag vill inte ens gå in på hur du själv inte tyckte att det spelade nån roll för några inlägg sedan.
Nej, "gemene svensk" har inte varit i krig.
Men VÄLDIGT många svenskar har varit i krig.
Och jag är övertygad om att det finns många människor i Sverige som skulle kunna upplysa dig om hur det är - oavsett etnicitet, och jag tänker nu på min kompis som jag nämnde tidigare som varit i Afghanistan som svensk officer. Hennes lillebror, som också är yrkesmilitär, har också varit i krig. På riktigt.
Och om jag som ganska genomsnittlig svensk känner tre personer (mina föräldrars gode vän, och min kompis och hennes lillebror) som är helt etniska svenskar och som har varit i krig i modern tid, så borde det vara ganska vanligt i Sverige att man känner eller känner till någon som varit i krig.
Sådana individer kan säkert dela med sig till dig om vad krig innebär.
för att bemöta kort: jag vidhåller att majoriteten av de som bor i sverige aldrig har upplevt krig.
Inte för att jag tror att det blir krig i Sverige när som helst, utan för att du skriver att det blir överdrivna beskrivningar av hur krig ser ut.
NEJ. aldrig nånsin har jag skrivit att det är överdrivna beskrivningar av hur krig ser ut (i riktiga världen, där de faktiskt sker), jag har bara skrivit att det är överdrivna beskrivningar av hur sveriges framtid ser ut. enligt experter i tråden.