Värnplikt återinförs.

Och hur många män har hoppat av?

De kom alltså inte ens in på utbildningen/kursen/vad man ska kalla det utan åkte ut på gallringen. Det är massor med män som inte heller klarar den och åker ut men oavsett vad så var det aldrig någon kvinna som klarade det. Och det är nog lika bra. Onödig diskussion för övrigt, finns inga kvinnor som klarat och så är det med det.

De kom alltså inte ens in på utbildningen/kursen/vad man ska kalla det utan åkte ut på gallringen. Det är massor med män som inte heller klarar den och åker ut men oavsett vad så var det aldrig någon kvinna som klarade det. Och det är nog lika bra. Onödig diskussion för övrigt, finns inga kvinnor som klarat och så är det med det.
Att ingen av dom tre inte klarade det betyder inte att någon kvinna aldrig skulle fixa det.
Personligen hade jag åkt på synen. Och springandet om jag nu hade haft bra syn. Jag är urkass på att springa, seriöst urdålig. Packningen hade inte stoppat mig.
Men frågan är fortfarande om en som kvinna skulle ta den skit som en skulle få.

Jag var tvungen att kolla fysproven till KJ. Inga omöjligheter för en kvinna.
Att sen ingen klarat grundutbildningen? Tja tonen inom KJ var/är så jäkla eländig så att man bara kan föreställa sig vad en kvinna skulle fått utstå. Jag har hört en tjuvinspelning från jägarbataljon. Det var då inte vackert och sexistiskt var bara förnamnet.
Varför ska man som kvinna utsätta sig för sådan skit?
När befälen börjar kamma sig och hamnar i 2000-talet så kanske det blir en annan femma.
Det kommer aldrig att hända inom jägarbataljonerna. Könsorden och sånt larv samt det mesta av deras vokabulär går ju ut på att förnedra och förnedrar dom inte varann så hittar dom nåt annat att förnedra i ord.

Nån som förresten vet vad "ludermässigt" står för? Jodå, det ordet är väl spritt i landet och inte bara hos jägarbataljonerna.

Det kommer aldrig att hända inom jägarbataljonerna. Könsorden och sånt larv samt det mesta av deras vokabulär går ju ut på att förnedra och förnedrar dom inte varann så hittar dom nåt annat att förnedra i ord.

Nån som förresten vet vad "ludermässigt" står för? Jodå, det ordet är väl spritt i landet och inte bara hos jägarbataljonerna.
Jodå det kommer att hända. Tar lite tid men snart är mansgrisarna färre. Din generation är snart utdöd.

Jodå det kommer att hända. Tar lite tid men snart är mansgrisarna färre. Din generation är snart utdöd.
Haha, dream on baby, så länge det finns militärer i världen lika länge kommer vokabulären att kvarstå om än i inlindad form när "obehöriga" hör på men ute i busken är jargongen lika unken som den varit sen tidernas begynnelse och kommer att så bli.

"Hur jag vet det", ja kanske för att jag känner militärer av alla åldrar och även sådana som nyss gjort GMU och valt att fortsätta.

*Undrar fortfarande hur dom bar sig åt när dom "k*''llade med dom där jävla tälten" som ett gammalt befäl sa.* :confused:

Det vore till skada för landet. Men om du framhärdar skulle jag rekommendera en kurs i ryska så du åtminstone kan be dom om mat, när du inte har någon.

Det vore till skada för landet. Men om du framhärdar skulle jag rekommendera en kurs i ryska så du åtminstone kan be dom om mat, när du inte har någon.
Skulle jägarbataljonen på något sätt bli lidande av menar du att befälen inte står och skriker fitta, hora, luder och liknande epitet? Det vore märkligt.

Jo jag hörde ju att "fjöken Lööf" tyckte att 30 miljoner invandrare i Sverige var fullständigt rimligt så jag är inte förvånad, snarare förfärad att någon (utom de mest hjärndöda) kan rösta på något dylikt.
Maud Olofsson fick min röst i ett val nångång men hon var i alla fall inte fullständigt tom i bollen och fick mycket skit i Reinfeldts regering.
Hur i himmelens namn 4 miljoner arbetare ska försörja 30 miljoner, när systemkollapsen är ett faktum efter "bara" 160.000 är ofattbart.
Jag liknar Sverige vid en sån där fin hoppbacke för skidor där nu nån snott uthoppet och där landningsplatsen råkat bli en skrotgård. Landningen kommer att bli hård och spektakulär,,,,,,,,

De allra flesta kvinnor klarar inte de tyngsta tjänsterna. Det finns tex ingen kvinna som klarat av KJ grundutbildning. Inget konstigt, män och kvinnor har olika fysiska förutsättningar och det vet alla.

Håller med i det sista, alla klarar inte allt. Sällan beror det egentligen på kön, utan olika förutsättningar rent generellt.
Dock motsätter jag mig det första ang KJ då jag känner en som klarat hela utbildningen.

Liknande trådar

Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 112
Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
Övr. Hund "Ja men MIN hund jagar aldrig, hen är så duktig och skulle aldrig skada fåren!" Tänk att det ska vara så svårt att ge F-N i att rasta...
2
Svar
26
· Visningar
2 934
Senast: BobberiBoo
·
  • Låst
Tjatter På allmän begäran så kör vi en omgång i år också! :D Reglerna: 1. Anmälan sker via PM till Big Santa (Nixehen), mer om anmälan...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 391
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar