Värnplikt återinförs.

Skulle tro tanken från alla som föreslagt det är att dom inte ska göra militär grundutbildning utan jobba i vården direkt efter handledning .Alltså sådana som inte passar i militären eller inte vill göra värnplikt som militär.Om jag inte minns fel när jag gjorde lumpen så fanns vapenfri tjänst men kommer inte ihåg vad dom fick göra eller så var fängelse alternativet för dom.Det är inget som kan genomföras idag då det inte finns pengar .Undra om dom lyckas skaka fram så det räcker att utbilda dom som ska utbildas framöver

Nu är ju inte värnplikten allmän plikt utan det talas om 4000 personer/år och dessa ska vara motiverade att söka bortom plikt. Om du menar att en sorts "allmän samhällstjänst" för odiciplinerade vilsna arbetslösa ungdomar skulle inrättas så vet jag inte vad det har med värnplikten att göra?

Ungdomsarbetslösheten har dessutom kraftigt sjunkande siffror, det talas om en ungdomsarbetslöshet som omfattarr i riket någonstans mellan 65-70 000 personer. I dag är dessutom ungdomen bättre och bättre utbildad än någonsin - det är inte ovanligt med 30-åringar som går ut på arbetsmarknaden på riktigt för första gången men de har en sjudädra omfattande utbildning bakom sig och här går de ut och kräver kvalificerade anställningar. Sen ska vi inte glömma att i den statistiken som finns för ungdomsarbetslöshet räknas många av våra nysvenskar in, av de 160 000 flyktingar som kom till sverige under 2015-16 var 70% under 18 år.
Så vem är det som ska göra denna fantastiska samhällstjänst och snacka gamla minnen med våra gamla menar du/ni?

Och det tror du på fullaste allvar att en ovänligt sinnad ockupationsmakt skulle ta emot stillatigande?
Nej du, de skulle samla ihop 10-20 st random Svenskar och avrätta dom omgående.
Döda en av våra och 10st oskyldiga dör. Ett vanligt scenario i skarpt läge, skulle tro att deras representanter i fortsättningen skulle leva och ha hälsan.

Var har jag någinsin uttryckt att det är lätt och att inte ockupationsmakten kommer att ta till alla till buds stående medel för att lyckas?

Resultatet beror sedan på motståndsförmågan, beslutsamheten - och till syvende och sist om man därmed accepterar invasionen genom att sluta göra motstånd och börjar samarbeta.

Nu är ju inte värnplikten allmän plikt utan det talas om 4000 personer/år och dessa ska vara motiverade att söka bortom plikt. Om du menar att en sorts "allmän samhällstjänst" för odiciplinerade vilsna arbetslösa ungdomar skulle inrättas så vet jag inte vad det har med värnplikten att göra?

Ungdomsarbetslösheten har dessutom kraftigt sjunkande siffror, det talas om en ungdomsarbetslöshet som omfattarr i riket någonstans mellan 65-70 000 personer. I dag är dessutom ungdomen bättre och bättre utbildad än någonsin - det är inte ovanligt med 30-åringar som går ut på arbetsmarknaden på riktigt för första gången men de har en sjudädra omfattande utbildning bakom sig och här går de ut och kräver kvalificerade anställningar. Sen ska vi inte glömma att i den statistiken som finns för ungdomsarbetslöshet räknas många av våra nysvenskar in, av de 160 000 flyktingar som kom till sverige under 2015-16 var 70% under 18 år.
Så vem är det som ska göra denna fantastiska samhällstjänst och snacka gamla minnen med våra gamla menar du/ni?
När det begav sig och var allmän värnplikt i sverige så var det ett antal som ansökte om vapenfri tjänst då dom av etniska eller religiösa skäl inte kunde bära vapen och då fick dom en cevilförsvarsutbildning på 60 dagar sedan hamnade dom på äldreboenden ,som brandmän och andra yrken även på banverket eller som sjukvårdare i försvaret .Våran försvarsminister hittade jag en atrikel om att han ansökt om vapenfri tjänst och ville placeras på ett dagis enligt artikeln och efter sin fullgjorda plikt så blev dom krigsplacerade där dom gjort sin tjänst och dom som även vägrade det fick sitta i buren .
Men vi har ju Totalförsvarsplikt i sverige som omfattar alla mellan 16-70.
Den som vägrar tjänstgöra vid förhöjd beredskap kan dömmas till fängelse i 4 år .
Plikten kan även användas i fredstid vid större katastrofer .Där fick man lära sig något nytt

Jag tycker att det är riktigt bra och att både män och kvinnor får vara med. De kan ha olika uppgifter som de klarar av att utföra.

Diamond Pethead

Vilka uppgifter klarar män respektive kvinnor inte av att göra?

De allra flesta kvinnor klarar inte de tyngsta tjänsterna. Det finns tex ingen kvinna som klarat av KJ grundutbildning. Inget konstigt, män och kvinnor har olika fysiska förutsättningar och det vet alla.

Vilka uppgifter klarar män respektive kvinnor inte av att göra?
Svaret på den frågan har du i princip redan fått, men som sagt klarar inte alla av att slåss vid fronten. Kvinnor skulle kunna slöta saker som till exempel tvätt av kläder, sjukvård, matlagning och sådana saker.

Diamond Pethead

Svaret på den frågan har du i princip redan fått, men som sagt klarar inte alla av att slåss vid fronten. Kvinnor skulle kunna slöta saker som till exempel tvätt av kläder, sjukvård, matlagning och sådana saker.

Diamond Pethead

Varför skulle man som kvinna vara särskilt lämpad för matlagning och klädvård? Varför skulle kvinnor inte kunna vara vid fronten?

(Tur man är för gammal för matlagning är verkligen inte min grej...:angel:)

Diamond Pethead

Det där trodde man på 1800-talet. Idag finns det kvinnor i alla yrken och det vore extremt olyckligt om försvarsmakten antog en bakåtsträvande attityd genom att skilja på könen.

De allra flesta kvinnor klarar inte de tyngsta tjänsterna. Det finns tex ingen kvinna som klarat av KJ grundutbildning. Inget konstigt, män och kvinnor har olika fysiska förutsättningar och det vet alla.
Jag var tvungen att kolla fysproven till KJ. Inga omöjligheter för en kvinna.
Att sen ingen klarat grundutbildningen? Tja tonen inom KJ var/är så jäkla eländig så att man bara kan föreställa sig vad en kvinna skulle fått utstå. Jag har hört en tjuvinspelning från jägarbataljon. Det var då inte vackert och sexistiskt var bara förnamnet.
Varför ska man som kvinna utsätta sig för sådan skit?
När befälen börjar kamma sig och hamnar i 2000-talet så kanske det blir en annan femma.

Jag var tvungen att kolla fysproven till KJ. Inga omöjligheter för en kvinna.
Att sen ingen klarat grundutbildningen? Tja tonen inom KJ var/är så jäkla eländig så att man bara kan föreställa sig vad en kvinna skulle fått utstå. Jag har hört en tjuvinspelning från jägarbataljon. Det var då inte vackert och sexistiskt var bara förnamnet.
Varför ska man som kvinna utsätta sig för sådan skit?
När befälen börjar kamma sig och hamnar i 2000-talet så kanske det blir en annan femma.

Två kvinnor eller om de var tre, har gjort den kompletterande mönstringen till kJ och ingen av de klarade det.

De tre (två?) gjorde alltså samtidigt/samma mönstring. Sen finns det säkert ett flertal som försökt innan men inte heller klarat.

Liknande trådar

Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 112
Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
Övr. Hund "Ja men MIN hund jagar aldrig, hen är så duktig och skulle aldrig skada fåren!" Tänk att det ska vara så svårt att ge F-N i att rasta...
2
Svar
26
· Visningar
2 934
Senast: BobberiBoo
·
  • Låst
Tjatter På allmän begäran så kör vi en omgång i år också! :D Reglerna: 1. Anmälan sker via PM till Big Santa (Nixehen), mer om anmälan...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 391
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar