Sv: Varmblod som hopphäst?
Jo, men på din nivå som du hoppar- skulle inte en varmbloding duga då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jamen, dåså! Då har du helt enkelt inte sett tillräckligt med många travare för att kunna göra en bra bedömning om hur de rör sig och ser ut! Så den biten behöver vi inte diskutera mer.
nu får du väl ta och ge dig och respektera mina åsikter! Jag ger blanka sjutton i om du anser att de lämpar sig för hoppning för alla som kan något vet att de inte är något att satsa på. Det finns ett fÅtal travare som med rätt ryttare lyckas, och gör det bra! Det betyder inte att vilken travare som helst kan bli en stjärna på hoppbanan. Jag har sett alldeles för många travare, eftersom jag rört mig lite här och där under mina hästår. Och enligt mig så är de oftast inte fina, och har absolut inga väl lämpade gångarter, eller exteriör. Vill du visa mig några travare med exteriör som skiljer sig, varsågod. Jag är öppen för förslag. Du har ingen som helst rätt att antyda något sådant, då kan jag lika säga att du inte kan ett uns om hoppning och inte har rätten att uttala dig.
vad menar du med att häften tydligen får vara välstammad för att räknas? De travarkorsningar som har vunnit vm och os har haft fullblod som andra hälft - de är inte avlade för hoppning. Så det får som sagt inte vara något hoppblod i hästen för att just den korsningen ska räknas och det ska vara 50%/50%.
när ska du fatta att det finns en hel del fullblod som avlas till ridning? Framförallt fälttävlan!
Vad är det som är så roligt?
Jag hoppar givetvis inte unghästar på den höjden.Coolt att du rider dina unghästar på hemmaplan på 1,40 banor...Var tar de vägen sedan då?
Flyinge har inte gjort det nej, men Schockemöle (eller hur han stavar) har gjort det.
Korsningar måste ju absolut räknas, eftersom det betyder att det är just travarblodet i dem som tagit dem till toppen. Ha ha ha..
Klart korsningarna räknas! Jag hade en gång en "klubbkompis" vars sto var korsning engelskt fullblod och nordsvensk bruks. Jisses vad den hästen kunde hoppa! Högt, långt, vilka hinder som helst - och fort gick det! Allt tack vare den fantastiska nordsvenska mamman
Coolt att du rider dina unghästar på hemmaplan på 1,40 banor...Var tar de vägen sedan då?
Det finns ingen elitryttare som vill ha travare. Att de tar sig över hindren betyder inte nödvändigtvis att de är särskilt ridbara.
Och alla varmblod funkar inte på 1 meter heller för den delen, även om vissa gör det.
Vill man tävla på låg nivå i lite olika tävlingsformer så är ett varmblod utmärkt, men de kräver ofta mer träning.
har inte det här spårat ut liiite?