Sv: Varmblod som hopphäst?
De hästarna kommer från rätt säkra källor, bla STC. Men alla jag nämde ska ha resultat! Coursier Rouge ska ha tävlat 1999 ialf, så han är inte så gammal och de andra vet jag inte. Jo, men korsningen hade ju travare i sig så det tycker jag faktiskt att det ska räknas, i alla fall när halva hästen är en travare. Men egentligen spelar det ingen roll om det var för 20 år sedan, eftersom konkurrensen var väl rätt hård på den tiden också. 1,60 är ju alltid 1,60. Man kunde nog inte vinna OS på vilken häst som helst. Men, men det finns bevisligen en del travare som kan och det finns travare som inte kan. Det gäller att hitta rätt häst och vara rätt ryttare för den. Se bara vad en elitryttare kan göra på en travare... ingen bra ryttare ingen bra häst.
Här är Exo des Keches 1,35 vinst:
http://www.ridsport.se/2002/res_hopp.htm
Tack, det var iaf något sådant jag ville ha! men, de flesta av dem hittar jag inga resultat på och inte ens tävlingslicens? hur gamla är de, en häst var född 1970? och allt du skrev stämde inte: t ex Exo des Keches hittade jag ingen vinst i 1,35 och ingen start i 1,45 på? placering 1,30 och start 1,40 däremot.
Korsningar tycker jag faktiskt inte räknas eftersom det nu var travare vi diskuterade, resultat som är 20 år gamla tycker jag inte heller är lika relevanta för hur många halvblod som var bra på den tiden skulle stå sig mit dagens hästar?
Men tack ändå, lite har jag ändrat uppfattning ändå
De hästarna kommer från rätt säkra källor, bla STC. Men alla jag nämde ska ha resultat! Coursier Rouge ska ha tävlat 1999 ialf, så han är inte så gammal och de andra vet jag inte. Jo, men korsningen hade ju travare i sig så det tycker jag faktiskt att det ska räknas, i alla fall när halva hästen är en travare. Men egentligen spelar det ingen roll om det var för 20 år sedan, eftersom konkurrensen var väl rätt hård på den tiden också. 1,60 är ju alltid 1,60. Man kunde nog inte vinna OS på vilken häst som helst. Men, men det finns bevisligen en del travare som kan och det finns travare som inte kan. Det gäller att hitta rätt häst och vara rätt ryttare för den. Se bara vad en elitryttare kan göra på en travare... ingen bra ryttare ingen bra häst.
Här är Exo des Keches 1,35 vinst:
http://www.ridsport.se/2002/res_hopp.htm