Varmblod som hopphäst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varmblod som hopphäst?

Hej!

Jag har ett varmblod på 14 år som gått upp till 130 hopp å LB dressyr.
Han har klockren galopp och mjuk fin trav. Så ALLA ni som sitter å säger att travare är ett dåligt alternativ vet inte ett Sk*t om jag får säga det själv!
Tror ni mig inte är ni välkommna att kolla när jag tävlar i vår/sommar!

// Ida & Pontiac

Men bara för att du har tur och har hittat en sån kanon-one-of-a-kind-superhäst betyder ju inte det att ts har samma tur. Inte att någon annan har det heller...
Alla travhästar kan ju inte vara lika bra som din? Eller hur? :)

Pontiac Silverdome.
Han är kanon i alla gångarter och rusar inte igenom banorna.

Han har jag sett många ggr. Men han har ju typiska travar gångarter. (iaf på hoppbanan) en jättefin häst, verkar väldigt shysst och är ärlig. Men det går fort när han hoppar och många ggr är det ju ganska obalanserat, men trots detta tar han sig över (verkar ju ge allt för ryttaren) men det har ju även blivit lite krasher just för att det är lite obalanserat. (modig ryttare måste jag tillägga som vågar!) och har ju även blivit placerad för han försöker ju verkligen. Men jag kan inte riktigt hålla med dig om att han är lugn på banan. Men det gör honom inte till en dålig häst. Men har han startat den nivån du säger? jag har bara sett honom på 90-110.

*kl*

Jag anser att tråden har lämnat topic och inte längre har något diskussionsunderlag och tänker därför låsa den.

Om någon har en avvikande åsikt och kan framföra goda skäl för att fortsätta diskussionen så kan jag tänka mig att låsa upp den.

LenaH, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 721
Ridning Hej på er! 🙂 2017 sålde jag min hopphäst, sen dess har jag ridit en enda gång och det var i början av 2018 och då endast i skritt och...
Svar
4
· Visningar
1 603
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka