Varmblod som hopphäst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varmblod som hopphäst?

Med sin förra ägare Marleen Dalbeck ja! Men ta reda på riktig fakta innan du yttra dej lilla vän

:rofl::rofl:
Det är nog du som är liten.
Jag sökte på hästen, hans namn, på ridsportförbundet.
Och det är allt som kommer upp.
DET är fakta. :grin:

Och dessutom att han har tävlat sen har var fem i hoppning hur kan du då bara hitta 4 st placeringar?? Du verkar inte ha en aning om vad du pratar om

haha vi ses på tävlings banorna i vår då??

Vadå vad jag pratar om?
Kolla själv på ridsportförbundets hemsida.
Han är väl helt enkelt inte så tävlad som du trodde, inte placerad iaf.
För det är de 4 tävlingarna som kommer upp.

Jag kan säga dig såhär, första var han ägd av Sandra Sellin som tävlade upp till 120, sen ägde jag honom som tävlade honom upp till 130, sen köpte marleen honom och tävlade upp till 110 sen nu har jag köpt tillbaka honom igen.. Så det är väl resultatet iår som du har hittat då????????

Nu hitta jag fler resultat på lite andra år, dock bara 110 där med.
From 2003 och framåt, längre bak går inte att hitta.
Har väldigt svårt att tro dig faktiskt.

Visa gärna en film om han nu har så klockrena gångarter, skulle vara kul att se.
Har aldrig sett en travare med det nämligen. :idea:

Visst tro vad du vill, men jag ska lägga ut en film så ska du få se själv.. Tycker synd om dig som kommer bli så knäckt över att ha sånna fördommar och sen bli visad motsatsen!:banana:

Men vad har du själv för häst då? Rider på ridskola förstår jag :rofl:

Visst tro vad du vill, men jag ska lägga ut en film så ska du få se själv.. Tycker synd om dig som kommer bli så knäckt över att ha sånna fördommar och sen bli visad motsatsen!:banana:

Men vad har du själv för häst då? Rider på ridskola förstår jag :rofl:

Alltså, du måste vara 12 år?
Jag har inte fördomar, men jag har ärligt talat aldrig sett en travare med riktigt tjusiga gångarter!

Nej, jag har 2 egna hästar och rider för privattränare.
Bara för att jag inte håller med dig betyder det inte att jag rider på ridskola. :grin:

haha förstog det.. Men det är ju bara avundsjuka från din sida eftersom du själv inte har någon tävlingshäst! ;)

Du HAR fördommar! Bara för att du aldrig har sett en riktigt fin ridtravare betyder inte det att dom inte finns.. Eller är du moderteresa som vet allt eller?? Nej det betyder inte att du rider på ridskola utan att du inte har någon kunskap alls.. i vilken del av sverige tävlar du då? Och vilka klasser?? Tänkte komma dit och utklassa dig totalt ;)

Det var inge roligt längre va?? Inse att du har fel å gå vidare :D

Varför inte bara följa topicen?
Jag menar, det går ju bara utför och det blir personangrepp.
Inte så trevligt att sitta och läsa faktiskt.

Har inte läst hela tråden.

Mitt förra varmblod som jag räddade från vanvård vart en underbar ridhäst.
Började helt om från början med henne och hon fick en jättefin galopp!
Såldes för en ganska stor peng och är nu en duktig hopp och tävlingshäst.

Det är just den poängen jag vill komma till.. Men vissa verkar inte ha en aning om världen utanför sin egen stalldörr :/

herregud, "provapå-häst"!!!!?! tycker inte du ska köpa varken ett varmblod eller någon annan häst om du vill ha en "provpå häst"...

haha förstog det.. Men det är ju bara avundsjuka från din sida eftersom du själv inte har någon tävlingshäst! ;)
Vad vet du om det?
Det har ju inte ens med tråden att göra.

Du HAR fördommar! Bara för att du aldrig har sett en riktigt fin ridtravare betyder inte det att dom inte finns.. Eller är du moderteresa som vet allt eller?? Nej det betyder inte att du rider på ridskola utan att du inte har någon kunskap alls.. i vilken del av sverige tävlar du då? Och vilka klasser?? Tänkte komma dit och utklassa dig totalt ;)
Jag har sett riktigt fina travare, men inte att de har riktigt fina gångarter.
jag har nog bra mycket mer kunskap än du har, dels av många års erfarenhet plus utbildning inom hästbranchen.
.
Det var inge roligt längre va?? Inse att du har fel å gå vidare :D
Jag har ett jobb att sköta.

om det nu är så att du har så mkt erfarenhet och så mkt att göra hur orkar du då tjafsa om en sak som du har fel i??? Dessutom att du försöker kolla upp min hästs tävlingsbakrund??
Jag har hållt på med hästar i 14 år så jag vet vad jag pratar om.. Jag som tävlingsryttare undrar varför jag skulle köpa ett varmblod om det varken hade fina gångarter eller gick bra i hoppningen??? Svara på den frågan med din utbildning är du snäll??

Och sen svarade du aldrig på vart jag kan möta dej i en klass 130?

Jisses vilka person angrepp du går fram med, du är ju inte mycket bättre själv än, de som du anser "vet inte ett Sk*t", "ha sånna fördommar" "är ju bara avundsjuka"
Att bara gå på med att Ängslig är avundsjuk för att hon "inte har någon tävlingshäst" och rider på ridskola utan någon som helst information är helt absurbt.
Varför skulle Ängslig känna något behov av att "möta dig" i en klass på 130? det är du som sitter och skriker ut för att få bekräftelse genomom meningen "Tänkte komma dit och utklassa dig totalt"

Jag skulle också bli tveksam om någon kom och sa att deras varmblodige travare hade klockrena gångarter, och lovordades och prisades så som du gör med din,
samt att hon inte kunde hitta de resultat du angivit, på ridsports hemsida. Men jag blir även lika tveksam när någon kommer och säger att deras ridponny travar
lika fort som varmblodiga travare framför en sulky.

Men det finns såklart undantag, även om de är få.

Men det är inte nödvändigt att försöka trycka ned folk för att höja upp sig själv, för det fungerar inte endå, man framstår enbart som desperat och liten om man beter sig lika illa som du har gjort nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 720
Ridning Hej på er! 🙂 2017 sålde jag min hopphäst, sen dess har jag ridit en enda gång och det var i början av 2018 och då endast i skritt och...
Svar
4
· Visningar
1 603
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka