R
ruuusalka
Sv: Varmblod som hopphäst?
jag måste bara få lägga mig i här några rader. Vill inte ha några arga diskusioner om det heller! Mitt varmblod kommer lätt runt en bana på 1,30-1,40 banor. Även om han inte tränas så jätte hårt nu pga av en skada jag har, så hoppar han allt när jag väl rider. På låg nivå skulle jag inte kalla det, faktiskt. Jag har sett en hel del varmblod som kommer upp i höga klasser. Även ett som tävlat medelsvår dressyr! Kommer tyvärr inte på namn just nu..
Vet du på vilken nivå jag hoppar?
Nej, det gör du inte.
Av olika anledningar har jag inte tävlat så högt, bla pga diverse olyckliga skador på mig och hästar. Men jag tar mig gärna runt banor på 130-140 på hemmaplan. (scenskräck, och jag har mest haft unghästar)
Och nej på min nivå funkar inte ett varmblod, av den anledning att jag vill ha goda gångarter.
Och alla varmblod funkar inte på 1 meter heller för den delen, även om vissa gör det.
Vill man tävla på låg nivå i lite olika tävlingsformer så är ett varmblod utmärkt, men de kräver ofta mer träning.
jag måste bara få lägga mig i här några rader. Vill inte ha några arga diskusioner om det heller! Mitt varmblod kommer lätt runt en bana på 1,30-1,40 banor. Även om han inte tränas så jätte hårt nu pga av en skada jag har, så hoppar han allt när jag väl rider. På låg nivå skulle jag inte kalla det, faktiskt. Jag har sett en hel del varmblod som kommer upp i höga klasser. Även ett som tävlat medelsvår dressyr! Kommer tyvärr inte på namn just nu..