Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Hugo gick igår! Helt själv! :D :love:

Han står inte stadigt utan stöd, men det spelar inte honom någon roll heller. Rör man fötterna så ramlar man ju inte. ;)

Vad roligt!

Emil tog med sina första steg i lördags kväll. Nu övar han rätt flitigt på kvällstid. På dagarna finner han det effektivast att krypa av någon anledning;) Kan gå lite fram, stanna för att fånga balansen och sen fortsätta gå. gäller bara att han inte blir för ivrig, för då trillar han

Här har vi en till som går! Hon har gått med stöd ett bra tag, i måndags tog hon 4 steg i soffan mellan mig och sambon, med en plastgiraff i ena handen och en dregglis i andra :D Sen igår kröp hon ut till köket och hämtade sin ballong som hon sen gick med in till vardagsrummet! Och sen dess har hon gått och gått och gått :D 6 dagar innan ettårsdagen blev det :)

*Kl*

Mathilde konstsimmar och jag blundar :p

20120325-083522.jpg

Haha, H flyter också. :)

Idag har han simmat för fullt under vattnet. Galenpannan bara kastar sig rakt ut i vattnet och det bekommer honom inte det minsta att han hamnar under ytan. :eek: :D

Mathilde gillar att dyka :D Så fort kommandot för dyk ges så stänger hon ögonen och munnen. De lär sig fort de små liven!

*kl*
Idag är det Alice tur att fylla ett år! :love: Ett år fyllt med glädje, lycka och kärlek, aldrig hade jag kunnat föreställa mig hur härligt det är att vara mamma!

Grattis lilla skrotunge! :love:
556620_10150770187410712_582615711_11631387_753724709_n.jpg

*knappen*

Nu har även H fått en Emmaljunga Scooter. :p Det blev en svart med lime chassi och svängbara framhjul. Jag är riktigt nöjd än så länge och H godkände den utan pip, fast han inte suttit framvänd tidigare. :)

Jag vet inte om jag vill ha en scooter. Men citycrossen är tung att bära på nu med sittdelen. Funderade på en UJ Mountain buggy, men vet inte om E accepterar att de inte är fullt sittläge. Usch vad jobbigt det är nu när jag helt plötsligt börjat fundera på om jag vill ha en ny sittvagn:angel:

Annars knatar han på den lille mannen här hemma. Fick en tand nere till förra helgen, och idag såg jag att en tand tittat ut i överkäken. Nu har han tre tänder uppe och nere. Inte konstigt det är lite grinigt här hemma.

Haha, lämnade av honom hos hans farmor i fredags em så han stannade där till söndag lunch. Innan jag ens sagt att jag skulle åka hem så vinkade han av mig typ "hej då mamma, nu behövs du inte mer":eek::D Jaja, han har iaf vansinnigt roligt när han är där. Han är helt tokig i sin farmor

Jag var också tveksam till det icke existerande liggläget, men eftersom vi bara ska ha den i bilen och så fick den bli bra. Den hade allt annat jag ville ha ju! ;)

Att den inte hade fullt liggläge bekommer inte H det minsta. Han har somnat fint i den ändå. :) Han fick dessutom en ratt (som han valde helt själv) som han sitter och styr så stolt med! :D

*knappen*

Två veckor efter ettårsdagen har vi varit på ettårskoll på BVC.

Hugo väger nu 10,2 kg och är 77,5 cm lång! :)

Sprutorna gick bra, bara lite pip efter pnemokock-sprutan. Läkarundersökningen gick fint och det fanns inget att anmärka på, så MVG även denna gång. ;)

Jag har plockat fram vår gamla scooter också, och har i bilen. Tilde tycker att det är ok med att sitta framåtvänd nu, men varken hon eller jag gillar att de tenderar att regna och blåsa in i en framåtvänd vagn. :crazy:

Skönt att hon accepterar att åka framåt nu! Vi har ju scootern som bilvagn och använder den främst vid shoppingturer. Till vardags använder sambon fortfarande Edgen för den vågar vi låsa fast i trapphuset.

*kl*
Inatt var första natten utan amning! Och det var självvalt av Alice. Vi får väl se om det håller i sig ;)

Stora tjejen ju! Hugo fick sluta amma för ett par veckor sen när jag fick typ 40 graders feber. Jag hade ju funderat på det ett tag, men inte fått tummen ur... Jag stängde in mig i gästrummet så fick pappa sköta det bäst han kunde. :angel:

Jag har ju inte riktigt självdisciplinen att ta tag i det själv så slutar hon självmant är det ju toppen! :)

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 602
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar