Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Vi har sagt att de kan spara presenterna tills hon förstår, dessutom är vi i Österrike nu med hela min familj så de behövde inte släpa med en massa i bagaget.

Fusk! :D Och otroligt praktiskt! Farmor började ju tjata om önskelista till jul redan i oktober...

Från mormor och morfar får han en ny vagn. Till farmor och farfar har han önskat sig en cykelstol (en sån man sätter på pakethållaren). Jag antar att vi köper en cykelhjälm till honom. Så det blir nyttogrejer så att säga. :)

Det är ju nackdelen med att ärva. Vi har 4 cykelstolar och tre hjälmar :grin:

Det vi har köpt hittills är lite böcker, hon älskar att läsa själv, och en Dance and Learn Puppy från Fisher Price, bara för att den var på rea :D Funderar på några fler leksaker men jag vet inte vad...?

Jag vet att Mathilde kommer få en Bobbycar plus släpvagn från min mormor. Övriga vet jag inte. Cykelstol är ett bra förslag men då måste hennes pappa skaffa en cykel först. Min cykel kommer det näppeligen sitta en barnstol på :p
Mathilde gillar böcker så det kommer hon säkert kunna önska sig. En badrock till babysimmet är nog också en bra önskan.

Själv vill hon nog helst ha en hund. Hon :love: djur av alla sorter men katter och hästar har hon ju redan. Igår träffade hon ännu en ny hund, en schäfer som heter Amy.
Vem som blev gladast är svårt att svara på. Amy gav Mathilde massa blöta pussar i ansiktet och Mathilde sken som en sol och sa "Da-da!". Sen kröp respektive sprang Mathilde och Amy efter varandra innan de tillsammans parkerade under matbordet :D

Senast ändrad:

Det känns jättesvårt att hitta på bra saker att önska sig, men Emil har önskat sig en bobbbycar, potta, skor, liten skottkärra med tillhörande redskap. Jag tänkte vi skulle fixa i trädgården, om det nu går och han kan vara nöjd med det.

Ni vet väl att det finns hästsläp till bobbycar? :idea: Man får nog leta lite på nätet men det ska finnas. Jag har nämnt bobbycar för farmor så det kan ju bli en sån om vi har tur :)

Här blir de äkta barnkalas med bullens korv m bröd och sen tårta med chokladpudding och banan :laugh: jag har önskat saker till Frejas rum nu när hon snart ska få eget, får se vad hon får!

Nu har hon börjat lägga sig vid 8, välling i sängen sen somnar hon som en stock eller så pysslar hon tyst i sin säng och sen somnar, å vaknar vid ca kl 7..helt ok för oss!

Vidar ha så jättemycket leksaker å grejjer då vi ärver mkt, men han har faktiskt önskat sig ett prensentkort på cheapy ;) Dom har jättebra byggsatser så man kan bygga sin egen lekställning, med rutchkana, klättervägg och sånt... Han är väl kanske lite liten än men då har ju pappa gott om tid på sig att få upp den :D

Det var ju smart om man bor i hus! :)

Nu har farmor inte sagt nåt på ett tag så vi får väl se vad som händer :D

*knappen*

Somnar alla era små i tid på kvällen?

Det känns som att vi är värsta kassa föräldrarna när H inte går och sover förrän vi går och lägger oss. Det blir ofta runt 21.30 ungefär. Vi har försökt lägga tidigare, men då sover han sina 40 minuter (han sover alltid 40 min på dagarna, man kan ställa klockan efter honom). Det ger bara resultatet att han inte somnar sen och vi får vara vakna halva natten.

Säg att det är någon mer liten som inte vill sova "i tid" på kvällarna? ;)

Alice somnar nån gång mellan 19 och 20 men ibland senare, det beror ju på hur hon sovit på dagen. Hon vaknar nästan alltid mellan 6:30 och 7 på morgonen. Hon sover minst 2 timmar på dagen, oftast 2 timmar på fm och 1 timme drygt på em, eller ca 2,5 timme mitt på dagen. Men det är ju så olika hur stort sömnbehov de har också. Både jag och sambon behöver sova minst 7 timmar för att må bra, 8 timmar är bäst för oss. Antar att Alice kommer att bli likadan som vuxen :)

Hugo sover 2*40 min på dagarna och ca 22-8 (med en massa uppvak, jag snackar ca 10 gånger per natt nu)... Är det konstigt att vi går och är konstant trötta..? Den av oss som jobbar går ju upp 6.30...

Får hoppas att han sover bättre på nätterna nu, i fredags kväll bestämde jag mig för att det var slut på amningen!

Här ammas det fortfarande 2-3 ggr/natt men det görs oftast i halvsömnen :D Men jag har nog bestämt mig för att vi ska försöka sluta om nån månad när jag har praktik och sambon ska vara hemma på heltid. Om hon inte slutat självmant då dvs.

Min sambo brukar lägga Mathilde någon gång mellan 20 och 21. Ibland senare, som idag då hon fortfarande är uppe nu. Oftast vaknar hon framåt 8-tiden men någon gång ibland sover hon längre än så.
På dagen läggs hon för en förmiddagslur, i princip obegränsad tid, någon gång vid 10-11-tiden, beroende på när hon vaknat. Sen en eftermiddagslur, max en timme, vid 15-16-tiden.
Hon sover hela nätter och har gjort det sen kanske fyra månaders ålder.

Emil brukar somna någon gång mellan sju kch nio. Oftast runt sju halvåttatiden. Det beror lite på hur han sovit under dagen, men har han vaknat mellan 14.30 och 15.30 brukar han vara riktigt trött vid sju. Dock vaknar han vid sextiden på morgonen..... Samt drömmer en massa på natten så han skriker i sömnen och väcker oss flera gångerbper natt.. Så vi går med runt som i en dimma. Senaste veckorna han han ibland inte vaknat för att äta, så även om vi fått ploppa i nappen så har man sluppit blanda välling iaf.

De senaste dagarna har han hittat toaborsten och städar numera toan fleeeera gånger om dagen:cool: jättemysigt NOT. Han blir helt tokigt vansinnig när man tar bort honom därifrån. Hur kan toan vara så vansinnigt intressant? Känner bara att man skulle vilja sprita gela honom och hela badrummet typ... Men det går ju inte.

Jag har ställt toaborstarna i duschkabinen (med stängda dörrar - H är där och plaskar annars) resp. i badkaret. Fräscht värre, men H kan inte tugga på dem i alla fall. :p

Vidar somnar alltid 19.50, sover sen till 01-02 i sin säng vill sen komma över till oss, sover vidare till 6-7 nån gång...Sover antingen 2*1,5 timme eller 3 timmar mitt på dagen...

De senaste dagarna har han hittat toaborsten och städar numera toan fleeeera gånger om dagen:cool: jättemysigt NOT. Han blir helt tokigt vansinnig när man tar bort honom därifrån. Hur kan toan vara så vansinnigt intressant? Känner bara att man skulle vilja sprita gela honom och hela badrummet typ... Men det går ju inte.

Vad är det med bebisar och toaborstar? Tilde är också galet intresserad av våran. Jag stänger toadörre, hon når ju inte upp till handtaget så hon kan öppna. :grin:

Somnar 21.30 +-30 min i regel och sover till 8 +-30 min. Sover en halvtimme kring 10-11 och en stund på eftermiddagen, varierar mellan 30min-2h eller som igår, 5 min.

Det låter ju rätt precis som Hugo. En till liten kvällsbebis! :) Fast de är ju nästan inte bebisar längre. Går Liten mycket nu? :)

Passar oss utmärkt med en kvällsbebis då vi inte är några morgonmänniskor :)
Ja, hon går massor, långt och länge! Och hon lär sig saker, nu håller hon i karmen när hon ska gå över trösklar :idea:

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 603
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?