Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Hade inte du en V70?

Jag kör med sittdelen på chassit på vår edge i vår V70. Jag sätter den i liggläge och fäller net sufletten bara? Då går det fint att se!

Jag är dock på jakt efter nåt smidigare. Vad fick du ge för Scotern? :)

Jo har v70 men har alltid så mkt annat i bilen också :angel: så antingen får man pula det runt vagnen eller på den.

Vi köpte ju helt ny och den kostade 2959:- En vanlig scooter 2.0 är lite billigare. Sen var det lite variation beroende på färg också.

Haha, det där med grejer i bilen känner jag igen. Min bagagelucka var min sadelkammare ett tag... :p

Det var ju inte så farligt föt vagnen... Ska nog ta och provköra en sån. Är nog helt inne på rörliga framhjul nu.

Jag åker ju så mycket mellan hemma och mormor och stallet så hästkläderna + diverse olika skor bor oftast i bilen. Tillsammans med allt annat junk :angel:

Vi har en vanlig shooter, och har varit väldigt nöjda! Önskar att vi kunde använda den redan nu till Tilde, men jag tror hon är för liten för att åka framåtvänd. Hon blir bara ledsen när hon inte ser mig... :crazy:

Det är mitt största problem... Det finns inga nättare vagnar som man kan justera så det går att barnet åker framlänges eller baklänges väl?

Verkar inte så... :mad:

Jag asar runt på mitt slagskepp, en Emmaljunga duo från -03 eller 04 som håller på att ge upp: suffletten åker ner eller lossnar hela tiden mm, och jag är så trött på den... Men kan inte byta till scootern iom att den ej är vändbar. Tilde vill se mig, och jag henne...

Inte har bugaboo nån ren sittvagn med vändbar sittdel? Det är bara kombivagnarna som har det väl.

Jag hittade en teutonia sittvagn med flipstyre men den var bara marginellt mindre än edgen på chassit så det kändes inte värt att köpa den då. Annars har jag inte hittat någon renodlad sittvagn som är vändbar. Inte heller med fullt liggläge, scootern har nästintill fullt, närmre än så har jag inte hittat.

Verkar inte så... :mad:

Jag asar runt på mitt slagskepp, en Emmaljunga duo från -03 eller 04 som håller på att ge upp: suffletten åker ner eller lossnar hela tiden mm, och jag är så trött på den... Men kan inte byta till scootern iom att den ej är vändbar. Tilde vill se mig, och jag henne...

Jag vill också se Hugo... ;)

Jag drar runt på vår EL Edge -09, den väger ju multum att lyfta i och ur bilen... :crazy:

Feel: Vilken modell från Bugaboo har vändbart styre?

Jag får väl erkänna att jag inte letat jättemycket bland andra modeller, jag är rätt inne på Emmaljunga... :angel:

Bugaboo Cameleon är vändbar, finns ju liggdelar och sittdelar och alla möjliga delar till dom där Bugaboo :p

Men Cameleon är ju extremt liten och smidig trots att det är en "kombivagn", sittdelen är minimal. Och när man har såhär pass stora barn behöver man ju inte fullt liggläge, tycker inte jag iaf.

Vi har en EL City Cross hemma, väldigt bra vagn. Men har en EL Scooter när vi ska iväg och flyga och resa, den är begagnad och ful och tar ganska liten plats. Däremot hade jag inte köpt en ny Scooter, så små är dom inte. Inte om man jämför med kompisens Bug.

Senast ändrad:

Och när man har såhär pass stora barn behöver man ju inte fullt liggläge

Stora? Jag känner snarare tvärt om, de är ju så småååå fortfarande! :o:angel:

Vi använder vagnen mycket till att sova i, Tilde sover alltid utomhus på dagarna. Så jag vill absolut ha fullt (eller nästan fullt) liggläge, och att sittdelen ändå är rymlig. fast vagnen ska vara smidig. Men det går kanske inte att kombinera. :confused:

Just Bugaboo cameleon skulle jag inte kunna tänka mig alls. Känns väldigt oskyddad, och så gillar jag inte att sittdelen är formad så där, och inte kan bli "plan", om ni förstår hur jag menar. Sedan bor vi ju på landet så de där hjulen fungerar inte heller. och så priset då. njae, ingen bugga för oss.

Kombinationen fullt liggläge, vändbar, rejäl, fasta hjul och samtidigt liten och smidig vagn är nog omöjligt att hitta, då får man avstå från något. Men allt är ju relativt också...

Våran dotter bekymras inte av att åka framåtvänd men Scootern är ändå klumpig i Sthlm city och på tunnelbanor.

Senast ändrad:

Kombinationen fullt liggläge, vändbar, rejäl, fasta hjul och samtidigt liten och smidig vagn är nog omöjligt att hitta, då får man avstå från något.

Det har du antagligen rätt i. Jag kan tänka mig att avstå från liten och smidig, bara den inte är för tung. (lyft i och ur bil) Och den behöver inte vara vändbar egentligen heller, men i så fall måste den vara bakåtvänd... Och så vill jag kunna hitta den begagnad till ett hyfsat pris. :D

Kan absolut tänka mig att om man bor i Stockholms innerstad och har vagnen inne i city etc, så har man helt andra behov än jag som har lantbruk och vill ha en vagn som fungerar på gårdsplan och bland djuren (får och höns), blöta grusvägar, och som sovplats många timmar dagligen. På promenader och vid transporter i stan passar nog en bugga alldeles utmärkt...

Har för mig att Brio har efterapat den där sittdelen. Man fäller ryggen genom att vinkla hela liksom. Verkar riktigt obekvämt! Vi klämde på nån brio kombivagn nu innan vi köpte scootern för brion var på rea men jag ratade den just för sittdelen.

Än så länge sover Alice på rygg i vagnen men i sängen kryper hon ihop på mage så jag gissar att hon kommer sova så i vagnen när det blir varmare och man slipper åkpåse och så. Hennes kusin sov alltid på mage i vagnen :D

Bjuder på en härlig vinterbild från pulkabacken med kusinerna igår! Alice är den röda saken i pulkan :p hennes kusin som snart fyller 7 springer framför :love:
417723_10150695197640712_582615711_11377087_746132341_n.jpg

Vi ska fortsätta ha edgen hemma, men ha en till att ha i bilen. Jag håller ju på att krevera av att lyfta i och ur edgen hela tiden. Och ska den vara i bilen ska det ju vara en smidig vagn eftersom det blir ju till tillfällen, typ i stan och så som den ska användas.

Det är så vi också har planerat. Måste städa förrådet bara för vi får bara ha chassit i trapphuset pga brandrisken (men den står under trappen, helt ur vägen) så vi måste ha sittdelen i förrådet :)

Vad det är skönt att bo i villa! :D

Den enda som har åsikter är sambon och än så länge har det mesta blivit som jag vill... ;) :angel: :devil:

Edit: Och just nu står vagnen på altanen efter att Hugo sov vidare efter vår promenad i solen!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 604
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar