Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Vi kör byxblöjor dagtid och stående blöjbyten! Rekommenderas varmt, nöjd bebis och glad mamma :)

hade ju vart smidigt, men jag lyckas då inte torka rent en rumpa full med kladdbajs om han ska stå upp. Ibland fyller det ju heeela blöjan:eek::angel:

Mathilde har Liberos Up&Go storlek 4 dygnet runt. Vid byte tas blöjan av när hon ligger ner och sen får hon stå upp när den nya blöjan ska tas på. Det fungerar fint och går rätt snabbt.
För övrigt så är det ytterst sällsynt att Mathilde har kladdigt bajs, på sin höjd ett par gånger per månad. Hon bajsar fasta tollar så det går snabbt att torka rent :laugh:

Vi pratade faktiskt om att prova byxblöjor här hemma för någon dag sen. Får nog ta och handla hem ett paket och prova. :)

Vi kör med byxblöjor dagtid och vanliga på natten. Har råkat ut för att byxblöjan läckt kiss på natten så vi vågar inte låta henne sova med dem mer.

Är det någon av er som har några bra husmorstips mot hosta på de små? Det är jobbigt att höra henne rossla lika mycket som jag gör...

Det är nog bara vatten som gäller tyvärr mot hostan. Om hon är riktigt dålig kanske du kan få mollipect utskrivet (slemlösande) eller bricanyl (luftrörsvidgande).

Vi kör ju då delvis med tygisar dagtid:angel: och sen vanliga på natten. Up&Go upplevde jag med som att de inte klarar så mycket kiss. En sådan råkade läcka en gång på dagen, och det var inte alls speciellt mycket kiss i den, men annars är det ju smidigt eftersom man kan dra på den när de står upp.
32871244.jpg

Så löser vi det:

-Stå mot toastolen och ta av blöjan
-Få rumpan tvättad i vasken (på knä)
-Torkad på/vid skötbordet
-Stå upp mot något och få på ny blöja

*knappen*

Plötsligt händer det! :eek::D

Hugo har sovit hela natten utan amning! Han var vaken vid två som vanligt, och jag gick upp på toa innan jag skulle amma (som vanligt) och när jag kom tillbaka sov han igen!

Jag var övertygad om att han var sjuk... Men han är jättepigg och glad här nu, så inte är det nåt fel på ungen! :love:

Somnade 22.30 och var utan mat till 7.30, det är nog nytt rekord! :D

Och plötsligt hände det här också!

Litens pappa sa att hon gått två steg när jag var i stallet i lördags kväll, jag ställde mig tveksam till detta men igår tog hon minsann FYRA små steg rakt framför näsan på mig! :D

Ang hostan, så ska det tydligen vara ruskigt effektivt med lökomslag på bröstkorgen. Luktar illa, men fungerar bra :) om det nu är så att hon fortfarande hostar vill säga ;)

*knappen*

Här har vi haft krupp i natt. :( Stackars lilla Hugo har hostat så han knappt kunnat andas. Vi fick ordning på det rätt bra i alla fall, så vi behövde aldrig åka in till barnakuten. Men blir det samma visa i natt som kommer så åker vi nog in för att få något mot hostan...

Usch då. Hoppas han piggnar på sig snart. När får du börja introducera mjölkprodukter förresten?

Equilina: Gud vad roligt! Då springer hon snart runt nu då:D

Han reagerar fortfarande på när jag ätit mycket mjölk, så vi väntar nog. BVC tyckte vi skulle prova att ge honom lite ändå... Det känns sådär när jag är rätt säker på att han reagerar på det lilla han får i sig genom amningen...

Tack för tipset, hur gör man? :D

Hon hostar och snorar fortfarande men med Bromhexin och Nezeril så får hon iaf sova :)

har era reagerat på mjölk så därför ni inte får börja introducera?!

Min tjej hon dricker mjölk till alla måltider..vatten är inte speciellt populärt så började med mjölk och ojj vad hon drack å smackade! hon har även börjat få lite yoggi men hon har aldrig reagerat på mjölkprodukter vad vi märkt!

Jag håller på att öva upp Mathildes smakpalett :D (Det brukar tjatas om det i Masterchef-programmen ;) ) Idag var det jag som stod för matlagningen, vi kör varannan dag, och jag skulle göra thailax. Det innebar att Mathilde fick smaka på ingefära, rå vitlök, kokosmjölk och thaisås :p

Ja, Emil började bajsa blod så han har ätit helt mjölkfri kost sen ca två månaders ålder. Ska introduceras långsamt sen. Hos de flesta har det vuxit bort vid två års ålder. Hoppas på det.

Ni som ger era små hostmedicin, har ni haft läkar/sjuksköterskekontakt först?

Idag har vi målat Emils rum. Det blir superfint. Nu ska det bli kul att åka till Ikea och köpa möbler:banana:

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 604
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar