Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

kl

Tilde sover också i våran säng, och kommer så göra ett bra tag pga platsbrist också. Men det är mysigt, tycker jag :love: Eftersom hon fortfarande ammar så är det ganska praktiskt också. Sover hela natten gör hon däremot inte, tyvärr. Hon har sovit väldigt dåligt pga hosta i 1½ månad, men nu har hon fått antibiotika så sista nätterna har varit mycket bättre, även om det fortfarande varit flera uppvak per natt.

Så här lustigt sover Tilde. Kryper i sömnen liksom. ;)
32865775.jpg

Annars så står hon själv
32865773.jpg

och springer med lära-gå-vagnen. Gå är för långsamt. :angel:
32865772.jpg

Kryper gör hon inte, utan hasar fram på rumpan, med ena benet fram och andra bak. :D
32865774.jpg

Min lilla goding! :d
32865776.jpg

Typiskt för dig (och plånboken), men tur för Alice! ;) :D

Grattis i alla fall! Jag hoppas bara ni lämnar modellandet om något år i alla fall... ;)

Nordsvensken: Vad duktig hon är som står själv! Hugo skulle kanske skulle kunna stå utan stöd om han på den geniala idén att stå på hela fötterna. Han står oftast på ovansidan av tårna... :crazy: Jag tycker sista bilden var superfin på henne! :love:

Vilka underbara bilder!! Var har du hittat de där mockasinerna? De ser praktiska ut. Tycker det är svårt att hitta strumpor med tillräckligt bra halkisar under.
Sådär kan Emil med ligga och böka. Han sover också en hel del hos oss. Inte på grund av platsbrist, utan för att han inte vill sova själv:cool: Ibland har man tur och han kan ligga några timmar iaf i sin egen säng. Vi sover ju egentligen bäst allihop då eftersom vår säng bara är 160cm och Emil gärna lägger sig på tvären och försöker putta och sparka ner sina föräldrar:angel: och då håller han oss vakna.
Just nu är det ett rent hel***e att få honom att somna. Så fort han märker att han kanske somnar så börjar handen eller foten gå, eller snurrar han runt och då får han helt plötsligt superenergi.... Det kombinerat med att han just nu sover helkass (troligen pga tandsprickning) gör mig galen och supertrött. Han har fått båda sina tänder nere och i lördags så sprak den ena tanden uppe igenom. Den andra är på G och kommer när som. Han är svullen och helt vit i tandköttet. Preparerar med alvedon, men han sover illa ändå.

Emil har precis börjat krypa. Innan har han hasat sig fram, men nu i typ fredags så kom han på hur man ställer sig upp på knäna och tar sig fram. Det är dock lite skakigt.
Han kan inte stå själv, men ställer sig mot soffan och soffbordet. Sen kan han bara helt plötsligt vända sig om och tror han ska kunna gå ut i rummet:eek: men det kan han ju inte.. Gäller att ha full koll på honom.

32866210.jpg

Här äter han på en mangokärna han fick idag:love:

Ninnurur: Grattis till vinsten!!!!

Min Tjej både "kryper" å sover precis likadant som din!! hon lixom "galopperar" fram med händerna å saxar med benen på nåt konstigt vis..hon har i vilket fall fått en stoooor blåsa på ena stortån eftersom den kasas i golvet hela tiden!! Nu är tand 5+6 snart igenom så nu slipper hon snart se ut som dracula :)

Haha de har rätt sköna sovstilar, Vidar ligger som ett v liksom på sidan med benen uppåt och ut genom spjälorna :) han har börjat sova rätt bra nu, vaknar bara en gång oftast å vill komma över till oss, vilket ja tycker mest är mysigt :) annars är han en bekväm liten herre som mest sitter still på rumpan, har inte riktigt fått kläm på det där med att ta sig framåt, kan krypa lite bakåt :p men han är nöjd å glad endå... Fast vi börjar bli lite otåliga :s men han lär sig nog han med i sinom tid :)

Stackars lilla F blev jättedålig av sin förkylningsastma igen så i måndags kväll blev
Det akuten och sen inläggning på sjukhuset :-( men i dag ska vi få åka hem!
Han har vart pigg denna gången och krypt runt i rummet som en tok! Det finns så många
Roliga sladdar och annat att rycka i!
Men han sover mycket och tiden går sååå långsamt då! Tack och lov för buke i mobilen!

Är det någon av era barn som har eller har haft förkylningsastma?

Var har du hittat de där mockasinerna? De ser praktiska ut. Tycker det är svårt att hitta strumpor med tillräckligt bra halkisar under.

Det ena paret (de med stinky på) är från Lindex, de andra är köpta begagnade år 2006, så de har jag ingen aning om vart de kommer ifrån. Men de är jättebra i alla fall, och lika mjuka och fina i sulan efter tvätt!

Tilde har ännu ett nytt sätt att ta sig fram, men inte är det att krypa inte. ;) På mjuka underlag lägger hon sig platt på mage med armarna framåt och händerna i underlaget, sedan springer hon snabbt med små korta och väldigt intensiva steg med fötterna så att hon står på raka armar. Lägger sig ner igen och så fortsätter det. Ser helt galet ut! Tyvärr lyckas jag inte filma det, hon gör det hittills inte på beställning... :angel:

*kl*
Hur gör ni nu när dom börjar bli klåfingriga med "bannor"?! Tar bort dom gång på gång, skäller, säger ajaj/baba, blänger, knäpper på fingrar, jaa de finns ju oändliga sätt...här brukar jag säga ajaj å ta bort henne samtidigt tyvärr typ 100 ggr åt gången men nån gång kanske hon lär sig, ibland händer de att man höjer rösten..man är inte mer än människa, tyck att jag är en dålig sån isf men så är det! Endel dagar är hon verkligen på ALLT som man försöker att få henne å låta bli (typ vara vid öppna spisen), längtar inte tills hon ska börja gå för då blir de ¨å jaga:D..Antar att de kommer så småningom vad "ajaj" menas med...bara en kvällsfundering såhär mitt i:cool:

Hugo har börjat koppla nej och ajaj. Oftast slutar han, men långt ifrån alltid. Vi har barnsäkrat så pass att det inte finns något att göra illa sig på helt enkelt. Det är väl elementen som han fortfarande kan göra något dumt med/göra illa sig på.

Jag säger bara "nejnej" med bestämd röst, räcker inte det så barskar jag till rösten lite till, funkar inte det så flyttar jag iväg henne från det hon inte får röra. Vi har barnsäkrat och har inte så mycket som hon inte får röra, det är hundens mat, toaborsten och hunden i bädden hon inte får röra. Den metoden funkar bra för oss!

Men vi har en jobbig tid nu, hon har opererat ögonen för ca 3 veckor sedan. Så nu är det ögondroppar 9 gånger om dagen (trappas ned vecka för vecka) samt att vi ska sätta i/plocka ur kontaktlinser på henne dagligen. Det är inte lätt och det gör så ont i mitt hjärta när vi måste hålla fast henne och peta henne i ögonen, hon skriker och är så rädd :cry:

Usch vad läskigt med ögonen! Förstår att det gör ont att göra det ni behöver... :(

Vad var det som opererades? Om du vill berätta alltså, jag är nyfiken av mig bara och har full förståelse om du inte vill berätta :)

Jag tycker verkligen synd om er som måste hålla på med ögonen på liten!

I övrigt så kör vi med "Ajaj" eller "nej" med en barsk röst. Det är inte så ofta det behövs, kan komma på tre saker på rak arm; lampan i fönstret vid soffan, bita mamma i tutten vid amning och kattmaten. Just vid kattmaten har vi kommit såpass långt att hon kryper fram dit och sätter sig och säger till att hon är där :D Då ska man säga att det är kissarnas och oftast låter hon bli då ;D

Vi är dunderförkylda! Troligen är det kusinernas mykoplasmainfektion som spridit sig. Jag klarade av fotograferingen i fredags med hjälp av mormor och sambon, sen har jag mest sovit. Fick inte i mig mat på två dygn. I går började Alice att hosta och snora och nu har hon lite sämre aptit. Mormor är risig hon också så vi häckar där och här på eftermiddagen idag sov vi alla tre i hörnsoffan i olika konstellationer :p

Vi har ju givetvis barnsäkrat med men ställa sig mot tvbänken och sen slå på tvn är inte ok! Värsta är att hon kryper fram, ställer sig och väntar tills man ser henne! Dåå! Den lilla busungen ;) och sen dra i en högtalarkabel som hon inte får är väldigt roligt med! Nu ligger hon i feber stackarn, vet inte om de är förkylning på g eller tandsprickning nr 6 som spökar..

Nu har jag med köpt mockasiner. Gud så praktiskt. Att jag inte tänkt på det tidigare:D
De senaste dagarna har han kommit på att han kan resa sig mot soffan, så nu gör han det heeela tiden och går runt den. Han kan hålla på så i evigheter.

Han förstår nog innebörden av nej, men han ignorerar det oftast:angel: Har hänt här med att jag höjt rösten. Jag blir galen när han försöker snurra runt när man ska byta en bajsblöja så det blir bajs överallt:crazy: Då blir jag sur och han förbannad och ledsen så tårarna sprutar. Inte roligt alls... Hoppas han börjat ge sig till tåls och kan ligga still vid blöjbytena igen snart.

Ang nej. Han rycker gärna bladen av blommorna. Han vet att han inte får, men kan inte låta bli. Så jag lyfter oftast bort honom och försöker få honom att tänka på något annat. Känns som om det just nu iaf är lättaste sättet. Har försökt att barnsäkra, men kommer på saker hela tiden som man missat... Vill ju inte gärna slänga ut varenda blomma vi äger

Medfödd gråstarr (ärftlig) som nu var så tät så operation var ett måste för att synen ska kunna utvecklas.

Det är först när man har ett sjukt barn som man inser hur lätt livet är när alla är friska...

Men försöker vara positiv, hon opererades på Astrid Lindgrens barnsjukhus och där finns så många svårt sjuka barn så man ska vara glad att det bara är ögonen det är fel på.

Jag säger nej med lågt tonläge och det accepterar hon oftast, gör hon inte det tar jag bara bort henne.

Usch! Att andra barn är sjukare gör det ju ändå inte lättare för er. :( Förhoppningsvis så lär hon sig ju att det inte är farligt och att det blir lättare med tiden med linserna...

Jag blir galen när han försöker snurra runt när man ska byta en bajsblöja så det blir bajs överallt:crazy: Då blir jag sur och han förbannad och ledsen så tårarna sprutar. Inte roligt alls... Hoppas han börjat ge sig till tåls och kan ligga still vid blöjbytena igen snart.

+1 på det! Jag blir galen på honom vid blöjbytena. En liten lättnad att fler än jag kan bli sur då. :angel:

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 604
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Kalla hamburgare