Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Hos mormor och morfar står det en gammal Chicco som sovvagn på altanen :love:
Vill flytta till större men jag lär ju gå klart skolan och få jobb först. Men vid det laget MÅSTE vi flytta för hela området ska totalrustas så det kommer att bli ca 100% hyreshöjning...

Usch, eller... Det väl väl bra att det rustas, men hyreshöjningar är mindre kul... :cool:

Jag ska ju börja plugga så småning om. Tror jag bestämt mig för att plugga till sjuksköterska, men då måste jag läsa in Naturkunskap B innan jag kan gå det. Hade jag sökt lärare till skolans tidigare år (som jag tänkt i flera år), så hade jag alla kurser klara redan...

Men vad sjutton. Enligt Reinfeldt så har jag ju 50 år kvar i arbetslivet, så det är nog värt att läsa en kurs för att få göra det jag vill. ;)

Åhh idag har vi också köpt en EJ scooter 2.0, blev den mörklila eller aubergine som den hette här också va ju så snygg med de vita skinndetaljerna:love: Vidar satt som en kung i den å tyckte det va jättespännande å sitta framåt i köpcentret, smidig va den också både å köra å packa in i bilen gick in på längden i vår lilla Renault- kombi, så vi är supernöjda här :D

Haha, lika som vår då förutom framhjulen! :laugh: Vi har däremot inte invigt den än pga massor av snö sen is och nu slask. Men nu är det inpackad i bilen, redo för shopping i morgon! :)

haha japp, det är knappt att man vill ta ut den i leran ;)

*kl*
Kolla, nu har Alice första reklambild kommit! Det är en stor affisch (typ 3*5m) som sitter på ytterväggen på Barnens Hus i Uppsala :)

396440_10150706383265712_582615711_11410882_288745789_n.jpg

*Kl*

Mathilde fortsätter vara en supercool bebis :D
Jag och sambon har varit på Gbg horse show i helgen. Mathilde skulle under helgen passas av sin farmor men hon blev sjuk vilket ledde till lite speciallösningar. Min kusin, Mathildes ena gudmor, fick rycka in istället. Dock skulle hon inte kunna vara på plats förrän vid 15.30-tiden på fredagen och vi skulle åka hemifrån vid 12.30. De timmarna fick därför min medryttare Daniella ta hand om Mathilde.
Daniella har bara träffat Mathilde en eller kanske ett par gånger tidigare och Mathilde har då bara suttit i sin vagn. Daniella tog med sig pojkvän och hund vilket var ett vinnande koncept, särskilt hunden :p Mathilde och hunden hade lekt och pussats och alla var nöjda och glada :love:
Kusin Anna tog sen över och Mathilde fortsatte vara glad och nöjd hela helgen. Vid lunch igår söndag kom Mathildes farmor, som frisknat till, för att ta sista passet. När vi kom hem vid 22 låg Mathilde sött i sin säng. Hon vaknade dock och skrattade när hon såg oss :banana:

Slutsats, vi har nog gjort något rätt eftersom Mathilde tycks vara en synnerligen trygg bebis :bump:

Vi shoppade en del på mässan i Göteborg, mest till oss själva men Mathilde fick en liten Kingsland-väst :D (Appe såg en sån förra året och hade bestämt sig för att hitta en till Mathilde. Redan i den första montern fanns den så det var bara att slå till.)
20120225-095936.jpg

Hon ser bara liiiiiiite busig ut :D Som om hon bara väntar på att få komma ner på golvet och sätta fart! :)

Härligt av Tilde! :D

Hugo börjar bli stadigare och stadigare och går om man bara håller en hand nu i alla fall. För en vecka sen gick han knappt alls. :)

Vad roligt:banana:

Emil går utmed möbler och om man håller honom i handen, men inte själv. Läragåvagnen har han med förkastat.
Men, han har sovit fem nätter nu utan att dricka välling mitt i natten:bump: De senaste två kvällarna har jag dessutom lyckats få honom att somna i sin egen säng, även om jag fått vara lite envis.

Duktiga bebbar ni har :) Vidar är nog av den lite lugnare sorten, han tar sig framåt, men bara om han måste ;) Å stå å gå fattar han inte vinken med, han fäller ut benen i "sitt position" när man håller han i händerna... Men men han gör väl som med allt annat att han väntar länge å rätt som det är kan han det bara :D

Jag önskar jag hade orken och tålamodet som krävs för att få Hugo att sova i hans säng. Som det är nu så orkar jag helt enkelt inte. Vi sover dåligt på nätterna och sen jobbar jag eller pappan på dagen (alla dagar). Orken finns inte riktigt när man aldrig får en lugn stund känns det som... Men nu ska det bli ändring och vi båda är lediga på helgerna! Får hoppas vi får mer kraft då.

I min drömvärld så somnade Hugo vid halv åtta i sin säng och sov där (utan uppvak) fram till sex-tiden på morgonen och kom då in till oss och sov vidare i ytterligare någon timme.

Verkligheten är att jag är glad om han somnar innan tio utan alltför mycket brök, vaknar mindre än tre gånger per natt och somnar om så fort han fått amma... Sen kan vi sova fram till nio om vi har tur!

Måste säga att vi sover alla tre MYCKET bättre sen vi slutade samsova:angel: För då får alla plats liksom. Ingen som väcks av den andres bökande. Har du provat att lägga ner honom i sin egen säng efter att han har somnat?

LillaSmilla: Min sambos kusin gick inte förrens hon var 15 månader. Då helt plötsligt bara kunde hon gå och trillade i princip ingenting. Hon hade tagit til på sig att klura ut hur man gör, och sen bara gjorde hon:D

Emil fattade grejjen med läragåvagnen igårkväll:banana: La i tre tunga böcker så den inte gled iväg och nu springer han varv på varv uppe =)

*delvis kl*
Alice har en läragåbil som hon rejsar med hos mormor och morfar :) Hemma hos oss finns det inget bra utrymme, hon skulle få svänga hela tiden. Men jag gissar att det kan komma en sån i födelsedagspresent från farmor ändå :D Eller så köper hon nåt lika korkat som i julas igen. Vad sägs om en handgjord docka för drygt 500:-? Eller en morgonrock i stl 104?

Vad har ni andra önskat er i födelsedagspresent? Det är så svårt ju...

Vi har sagt att de kan spara presenterna tills hon förstår, dessutom är vi i Österrike nu med hela min familj så de behövde inte släpa med en massa i bagaget.

Från mormor och morfar får han en ny vagn. Till farmor och farfar har han önskat sig en cykelstol (en sån man sätter på pakethållaren). Jag antar att vi köper en cykelhjälm till honom. Så det blir nyttogrejer så att säga. :)

Orion: Vi är på nivån att Hugo inte ska gallskrika i sängen. Lägger man honom där när han somnat så skulle han gallskrika och bli rädd när han vaknar. Vi får se hur vi gör. :)

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 603
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar