Sv: Vårmammor 2011, del 2!
*Kl*
Mathilde fortsätter vara en supercool bebis
Jag och sambon har varit på Gbg horse show i helgen. Mathilde skulle under helgen passas av sin farmor men hon blev sjuk vilket ledde till lite speciallösningar. Min kusin, Mathildes ena gudmor, fick rycka in istället. Dock skulle hon inte kunna vara på plats förrän vid 15.30-tiden på fredagen och vi skulle åka hemifrån vid 12.30. De timmarna fick därför min medryttare Daniella ta hand om Mathilde.
Daniella har bara träffat Mathilde en eller kanske ett par gånger tidigare och Mathilde har då bara suttit i sin vagn. Daniella tog med sig pojkvän och hund vilket var ett vinnande koncept, särskilt hunden
Mathilde och hunden hade lekt och pussats och alla var nöjda och glada
Kusin Anna tog sen över och Mathilde fortsatte vara glad och nöjd hela helgen. Vid lunch igår söndag kom Mathildes farmor, som frisknat till, för att ta sista passet. När vi kom hem vid 22 låg Mathilde sött i sin säng. Hon vaknade dock och skrattade när hon såg oss
Slutsats, vi har nog gjort något rätt eftersom Mathilde tycks vara en synnerligen trygg bebis
Vi shoppade en del på mässan i Göteborg, mest till oss själva men Mathilde fick en liten Kingsland-väst
(Appe såg en sån förra året och hade bestämt sig för att hitta en till Mathilde. Redan i den första montern fanns den så det var bara att slå till.)