Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Oh så spännande! :) Jag håller tummarna!

Själv ska jag umgås med syster och barnen idag och insåg att det kan vara sista gången som det blir bara vi! :o Vi har viss oro för att lillkillen som fyller 3 i augusti ska bli väldigt svartsjuk på Bubblan. Jag är ju hans Ninna enligt honom själv... Så idag ska jag kramas och mysa extra mycket med honom tror jag :love:

min igångsättning skulle med ta lång tid.. skulle räkna med minst tre dagar o att få ta hål på hinnorna.. tji fick de. Börjar fundera på om det bara är som de säger? Men o andra sidan skulle de då kanske inte tyckt man var fjollig som fick värkar tidigare än man skulle enligt "det tar minst tre dagar praxisen" och det lilla udnerverket ploppade ut :)

Lite sur på dig faktiskt! Du ska komma efter mig!

Fast jag hejjar på att du snart får snusa bebis :love:
Lycka till!!!

Här kommer listan så att alla kan hålla sig till den! Tänk på att det är ful att tränga sig!

Mars
5 - Snigelfarmor, barn no 1. Rebekha föddes 17 februari!
6 - Equilina, första barnet
7 - Feel, första barnet
13 - LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
15 - Kosmostanten, tredje barnet
18 - BlueBays - första barnet
19 - trazel, första barnet, datum från UL 18/10 (v. 18+1)
22 - Rizto, andra ungen
23 - Fitzy, första barnet, datum från UL
23 - nordsvensken, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24 - Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31 - Amandas

April
10 - Orion_X första barnet, datum från UL
30 - Tillit, andra barnet

Maj
3 -lillamyggan, andra barnet, prel datum
8 - misan, första barnet, datum från UL
15 - LadyCovergirl, första barnet, datum enligt UL

jahaja, hemma igen:grin:...de va tydligen slemproppen som kommit som ett brev på posten med ett blask...däremot tyckte hon de såg ut som jag öppnat mig lite men hon ville inte känna efter för infektionsrisken innan dom visste om de va forstervatten eller ej...så bara åka hem å invänta värkarbete..´.uppmuntrade mig med att de kunde ta allt från en dag till 2 veckor...:cool:...men känns som om de är nåt starkare än sammandragningar ibland iaf..fick även göra ctg så nu vet jag att de är sammandragningar jag haft ett bra tag när jag trodde att de bara va bäbis som rörde sig...alltid lär man sig nåt:p

Vad typiskt! :cool:

Jag har börjat med raska promenader nu! Haha, så raska de kan bli när man knappt kan gå av foglossningen förstås. :angel: :D

Hade sammandragningar igår kväll som gjorde ont, men det var absolut inget tryck nedåt som jag haft förut. Deprimerande. Får bli en raskare och längre promenad idag. Igår tog jag mig runt kvarteret... :p

Här kommer listan så att alla kan hålla sig till den! Tänk på att det är ful att tränga sig!

Mars
5 - Snigelfarmor, barn no 1. Rebekha föddes 17 februari!
6 - Equilina, första barnet
7 - Feel, första barnet
13 - LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
15 - Kosmostanten, tredje barnet
18 - BlueBays - första barnet
19 - trazel, första barnet, datum från UL 18/10 (v. 18+1)
22 - Rizto, andra ungen
23 - Fitzy, första barnet, datum från UL
23 - nordsvensken, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24 - Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31 - Amandas

April
10 - Orion_X första barnet, datum från UL
30 - Tillit, andra barnet

Maj
3 -lillamyggan, andra barnet, prel datum
8 - misan, första barnet, datum från UL
15 - LadyCovergirl, första barnet, datum enligt UL
17 maj - Bassi, tredje barnet

min igångsättning skulle med ta lång tid.. skulle räkna med minst tre dagar o att få ta hål på hinnorna.. tji fick de. Börjar fundera på om det bara är som de säger? Men o andra sidan skulle de då kanske inte tyckt man var fjollig som fick värkar tidigare än man skulle enligt "det tar minst tre dagar praxisen" och det lilla udnerverket ploppade ut :)

För min del tog det lång tid ( drygt 50h) att få tappen att mogna såpass att det ens gick att ta hål på hinnorna, de satte gel 3ggr, bardkateter lyckades de inte ens sätta, det var för omoget. :crazy: Inte heller att ta hål på hinnorna gav några som helst sammandragningar, men´så fort droppet kopplades på fattade kroppen vad som önkades av den och lillan kom ut fortare än kvickt. :idea:

fick en likadan "flodvåg" till efter jag hade vilat...jag tror ändå de är mer än slempropp..sådeså..eller kanske vattnet börjar gå nu?!...å den diffusa värken känns mer å mer..såå jaaa...jag är inte färdig än:devil:

Färdig är du väl först när bebisen är ute? :angel:

Jag har haft ondare, som sammandragningar fast utan tryck neråt sen igår. Kommer lite tryck neråt ibland, men inte alls så ofta som jag tyckte förut.

Flytningarna har blivit mycket mer, men inte vattniga, utan bara slemmiga så det är väl slemproppen antar jag. Jag tycker absolut att det är dags för bebis att komma ut. Men skippa gärna fredagen, den blivande pappan fyller år då och också bebisens blivande kusin. Det kan ju vara snällt om bebis får en egen födelsedag tycker jag. :p

*Kl*

Urtrista besök på sjukhuset idag. Först hade vi BM-tid vid 10.30. Det var i tid så just den biten ska jag inte klaga på. SF-mått 28, ligger precis under kurvan nu. (Magen är ju stor men den har sjunkit en del, precis som vi också tyckt.) Bebisens huvud är fixerat men ruckbart. Hjärtljud på 150, också bra. BM tyckte att bebisen var livlig och gissade att den på de fronten skulle bli som sin mor :D Sambon pustade lite :rofl:
Fick inte väga mig där men de har en våg på toaletten så jag vägde mig själv. Har bara gått upp 0,2 kg sen senaste vägningen. (22 feb)
Inget blodprov så järnet vet jag inte om det ser bättre ut. Hon hade skrivit ut en lista med mina blodsockervärden och de var tydligen bra :laugh:

Direkt efter BM-kollen kom deras egen läkare in, tillsammans med en läkarstudent, och pratade helt kort. Sas egentligen inget nytt öht.
Klockan 11.15 var nästa tid bokad, med dietist. Det gick också bra. Pratade om min kost och mina blodvärden. Inga större nyheter egentligen.

Sen fick vi vänta. Hade tid med diabetesläkaren vid 13. Vi gick till centralblocket och åt varsin pastasallad med kyckling och var tillbaka på spec-MVC vid 12.50. Vi blev sen inkallade i ett rum vid 13.35 och först 13.45 kom läkaren :mad:
Tydligen bokas alla in klockan 13.00 och sen handlar det om att ha tur, typ. Urkasst system och sambon missade nästan en tid han hade att passa i Malmö och själv fick jag stressa som tusan för att hinna till jobbet i tid.
Tillråga på allt så var läkarpratet bara några minuter långt och helt meningslöst. Det sas absolut inget viktigt. Usch!

Både bu och bä för dig alltså. Men så skönt att magväxten stannat av lite! :)

Jag ska till bm imorn med en vecka kvar till bf, får se hur mitt sfmått är då. Jag känner mig som en val... Men fredag em/kväll kommer mamma hem, då sätter motionerandet igång! :angel:

Idag har syster tagit jättefina magbilder på mig också. Ska bara redigera dem lite innan jag visar er. :)

jag vet inte om de är fostervatten eller flytningar som kommer i kaskader (ursäkta att jag är så "personlig") slemproppen borde va slut för längesen å i vilket fall så händer de nog nått här för de är lätt rosafärgat hela tiden å sammandragningarna blir mer å mer påtagliga..lite öm i magen å endel sammandragningar trycker neråt då de börjar i ryggen å går som ett band runt midjan å håller i sig en stund...mamma mfl tror att vi kommer få åka i natt eller i morgon, just på grund av de rosa vatten/flytningarna eller vad de nu är..det lär nog märkas, vi ska gå å sova nu i vilket fall ut i fall att.....

Känns ju typiskt sjukvården... Att de aldrig ska kunna hålla tider. Men måste kännas skönt att tillväxtkurvan har stannat av lite.

Själv har jag haft en rätt bra dag. Kom ur sägen vid tio:angel: Sen käkade jag frukost och gick ut i stallet där jag upptäckte att min underbara sambo hade gjort stallet innan han åkte till jobbet idag på morgonen. Så det var bara att plocka in pållen och rida en sväng. Just nu är nog stunden i sadeln och när jag vaknar på morgonen de enda gångerna på dagen då jag inte känner av fogarna. Min vänsterhöft har börjat strejka:mad: Får fruktansvärt dåligt samvete över att inte hinna pyssla och få undan lika mycket som jag gör normalt:crazy: även om det är berättigat så känns det inte så.
Eftermiddagen tillbringade jag hos lillsyrran och hennes1,5 åriga dotter. Där är det fullt ös medvetslös hehe. Vi kollade igenom hennes babykläder och jag fick med mig en kasse hem. Så nu ska vi klara oss den första tiden.

Men lilla du, det kan inte vara annat än just vatten! Så där hade jag det med barn nr 3. Ring förlossningen och berätta detta för dom, du kanske behöver kanske kollas.

S.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 604
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!