Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Fast det kan även bara vara just slemproppen också. Den kan vara väldigt blöt och är ofta lite rosa färgad. Fast det verkar ju som det drar ihop sig så dom åker nog in så snart det behövs!

Jo, men jag tror iofs att det rätt mycket beror på att bebben sjunkit ner :p Det är en rätt rejäl kula fortfarande. Men så länge det bara sitter på magen är jag så nöjd så.
Sambon är för övrigt säker på att bebben kommer titta ut i förtid, flera veckor i förtid dessutom. Vi får väl se :p

Det är ju inte ovanligt med diabetes inblandat att de kommer tidigt så han får nog rätt! :D

*kl*
Nu ska jag till bm för vad jag hoppas är sista gången! :D

Hemma igen. Sf 38,5cm (+1cm), hjärtljuden varierade lite, Bubblan gömde sig :D Däremot så hade jag +1 äggvita i urinen och ett blodtryck på 140/90 efter vila så imorn blir det ett besök till bedömningsmottagningen på sjukhuset. Inte mig emot om det blir igångsättning :angel:

Meeen! Du ska vara efter mig ju! :mad: :angel:
Här tillåts bara igångsättning om min bebis kommit ut före! ;)

Någon som har koll på LillaSmilla och feel? Ett tag sen de skrev något nu... :)

Det var så många irritationsmoment inblandade på en gång. Först och främst att besöket kändes helt meningslöst. Det kunde lika gärna sagts per telefon. Men dessutom att vi fick vänta nästan två timmar mellan dietisttiden och läkartiden och att de bokat in flera patienter på samma tid. Hade vi fått veta det redan innan hade ju sambon kunnat åka till Malmö direkt efter dietistbesöket.

Inte mig emot. Jag gillar visserligen BF-datumet 15 maj men 15 april är också OK :D

Hoppas du får som du vill då :bump:

*Kl*
Just det, blodtrycket mättes också igår. Det har hela graviditeten varit väldigt bra, trots diabetesen. Igår hade jag 110/60 :laugh:

jag är sur på bäbis å sur på min kropp:mad::mad:..har haft värkar HELA natten med mellan 6 och 10 min mellanrum som gjot ont som faen, de rinner fortfarande massa grejer, så klev upp idag trött som ett ägg för jag ahr nog inte sovit mer än en timme inatt..ringde förlossningen å dom tyckte att visst kom du in de KAN juh vara fostervatten iaf men troligtvis slempropp/Pflytningar (har fått byta binda två ggr i natt)..jaha, klev upp åt frukost å donade men nehe då försvinner värkarna..släppte ut pållarna å mockade å grejade för att hjälpa till lite men hände inget så ringde in igen å då tyckte dom jag kunde va hemma å invänta vidare instruktioner så att säga:laugh:...så de har varit hur lugnt som helst nu tills jag va tvungen att sova, då jävlar kan de börja värka igen..men nu har de gett upp igen så vi får väl se...dock kan de rosa enorma flytningarna va ett gott tecken på att de är igång i vilket fall...ska nog ut å fresta med en lång promenad kanske...blääää..

Det händer ju nåt för dig i alla fall. :devil:

Här försöktes med en fin liten färdknäpp igår. Det resulterade i typ två värkar och sen att jag (visserligen) sov hela natten med bara ett toabesök. :D Dock gjorde min djupsömn att jag inte vände mig tillräckligt ofta så nu har jag sjukt ont i hela kroppen istället. :grin:

Sambon är visserligen lycklig över min desperation att få ut bebis. :o :D

Vi får väl se vad de säger på sjukhuset imorn. Bara de inte vill lägga in mig på en gång, jag vill inte ha bilen stående där. Det blir ju snordyrt!! :p

När min svägerska (och bror givetvis) kom in för kontroll (samma "symptom" som du), så hade de räknat med att det bara skulle vara just en kontroll.

De fick kommentaren: "Men ni tror väl inte ni kommer härifrån utan bebis nu?"

8 timmar senare var bebisen ute genom igångsättning. ;)

Hehe, ja jag ska ju tvätta och packa bb-väskan i em så den lär ju åka med imorn iaf. Tar nog med mig datorn också :angel:

Jag är iaf redigt less på den här halsbrännan nu... Det kommer som i attacker så att jag till och med spyr av det :(

Jag har också grym halsbränna till och från. Mest på nätterna dock. Det hjälper mig med ett glas Samarin innan jag går och lägger mig.

Halsbränna har verkligen fått en helt ny innebörd för mig under graviditeten. Alltså, det bränner verkligen så det känns som att jag inte kan andas. Jag blir inte speciellt illamående av det, det gör bara ont.

Vilken tur att det gick bra, måste varit jobbigt med alla de timmarna! Jag fick med värkdropp från och till eftersom min kropp inte reagerade på det utan mest gjorde "pinvärkar" så stängde de av det med jämna mellanrum.

kan nån utföra woodoo å tvinga ut den där krabaten?!:devil: bajsonda värkar i över en timme nu med 6-7 min mellanrum, hjälper inte med varm dusch eller alvedon...hur många dagar ska de dröja tror ni?!....

Som jag i natt...kräktes pga halsbrännan. Fyy.
Idag har det känts bra, jag har tom ridit en ministund. Ska inte äta godis ikväll...kan vara det som gjorde halsbrännan fruktansvärd.

Jag lyckades iaf sova en stund nu, attans så skönt det var! Nu har jag fått i mig mat och ska ta tag i tvätten. Har helt klart mer sammandragningar nu...

köp recepfria losec mups om ni inte har de! tar typ två timmar innan de börjar verka men sen håller dom minst ett dygn..dom har jag använt hela graviditeten och det får man enligt fass!

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 604
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar