Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Jag tar omeprazol som är långtidsverkande och tuggar Link mot det akuta. Men ibland när bebisen sparkar upp mot magmunnen så hjälper ingenting annat än att spy :(

Ja men nu låter det som att det är på gång i alla fall! :laugh: Tänk såhär att för varje värk kommer förlossningen och bebis lite närmre! :love:

Omeprazol är samma sak som Losec och billigare! Annars är gaviscon eller den nyare varianten galieve ett bra alternativ till natten. Den lägger sig som ett lock och täpper till att magsyran inte kommer upp i matstrupen.

Jag är glad att jag sluppit halsbränna. Det enda jag inte kan äta är extrarökta och syrliga isterband. Det är jag glad för.
Börjar för övrigt bli riktigt trött på att vara gravid nu... och jag har 3,5v kvar:cool: Har börjat känna av foglossning så det är mindre kul på kvällarna när man varit igång hela dagen. Blä... Får så dåligt samvete av att stackars sambon ska mocka m.m innan han åker till jobbet....

Ja men nu låter det som att det är på gång i alla fall! :laugh: Tänk såhär att för varje värk kommer förlossningen och bebis lite närmre! :love:

ja de hoppas jag att det är nått på g...har räknat verkar hela dagen..5 min mellan, 6 min mellan, 4 min mellan sen har de hoppat upp till 7 min å sen kanske 11 å sen 5 igen...nu ska jag kolla en stund igen..ligger d på 5-6 min igen så ska jag nog ringa..har dock 6 mil till bb så tar en stund att åka å minst lika tråkigt om man får åka hem...men dom värkarna som är gör verkligen ont å jag måste riktigt andas igenom dom ca 1.5 min..gör ont i ryggen men mest fram i magen typ under naveln och neråt..har iaf lyckats sova mellan varven + att sambon somnade på soffan vilket han aldrig gör så de tar jag som ett tecken att de är mer på g:angel:

Har du testat att hoppa ner i ett varmt bad? Eller de kanske inte vill att du badar utifall att det är vattnet som gått?
Segt att värkarna inte kan bestämma sig

har juh inget varmt bad att hoppa i:grin:...annars hade de varit skönt...nää, jag får sitta här å vänta ut att...på förlossningen sa dom iaf att de lät som att de va på g men tyckte jag skulle vänta med att komma in tills de va mer regelbundet eller att de inte kändes bra alls längre...eller när man inte står ut med värkarna längre...står ut å står ut...man måste juh:angel:

En varm vetekudde då? :idea: Det lindrar för mig när jag har haft värkar... Men nu är ju alla värkar bortblåsta för min del. :grin:

Jag har hux flux fått en massa sammandragningar idag. Betydligt mkt mer än någonsin tidigare! Det är som om Bubblan tycker att vi ska ju som ändå in imorn :D Är snart klar med tvätten nu iaf så då ska jag packa bb-väskan, sen äta och försöka sova. Stackars sambon sitter fortfarande på jobbet. Det kom saker sista timmen som egentligen kan vänta tills imorn men eftersom vi inte vet hur det blir imorn så sliter han med det nu. + att han oroar sig lite för mig! :love:

Vetekudde hade jag i bilen på väg in (5 mil, tar ju en stund :)), den + sätesvärmen som även går upp i ryggstödet hjälpte väl lite grann iaf!

min stallkatt som aldrig brukar vilja komma in, kom in som en skänk från ovan å parkerade sig precis på rätt ställe på magen!! me like alot:love:

Jag har faktiskt fått lite värkar nu ikväll. Men de går väl över snart... Inte så att de är jättejobbiga på något vis, men det trycker på lite nedåt igen i alla fall! :D

Hej!
Nu har jag smygläst denna tråd i flera månader men nu när det "bara" är 5veckor kvar skriver jag in mig i tråden.
Bebis är beräknad till 19 April enligt UL.

Passar på att gratulera dom nyblivna mammorna! :)

kl
Värst vad tyst här är idag i tråden. har det hänt något inatt?;)

Jag har varit ute på morgontur med pållen. Härligt att rida en runda i snön. Men hoppas den försvinner till helgen så den sista isen smälter på stallbacken. Foglossningen har varit mycket bättre nu när sambon tagit stallet och mockat och fixat allt på mornarna. Men man känner sig aningens dum som sagt...
Bara att fördriva tiden nu fram till eftermiddag då det är dags att åka in på vattengympa:p

Jag blev hemskickad igen. Idag såg allt bra ut och trycket var 120/80! Men jag ligger ändå på gränsen till havandeskapsförgiftning och högt blodtryck. Läkaren sa att han hade kunnat lägga in mig om jag tjatat lite typ men det är ändå bättre att jag vilar hemma. Jag som ville att den skulle komma nu! Ska till ordinarie bm på måndag igen och blir inte värdena bättre så blir det igångsättning ändå. Själv planerar jag att tvinga sambon till sex ikväll ;)

Igår morse har då slemproppen lossnat, och har en hel del värkar nu. Eller värkar, inte vet jag vad det är, men ont gör det då.

Vet inte när man ska fara in och sånt heller, har bara 5 minuter till sjukhuset så det är ju rätt lugnt...

Han tyckte väl mer som läkaren att jag ska vila. Men om jag vilar hela dagen så kan man ju leka lite ikväll ju :D Jag kan nog övertala honom tillslut ;)

Här händer det då ingenting. :mad:

Fast just idag så är det nog bra, köra en massa mil till förlossningen i snöstorm är väl inte att föredra om man slipper... Mamma som ska köra oss, har 3 mil hit och sen härifrån är det 6 mil till förlossningen.

Men så fort snön slutar vräka ner är bebis mer än välkommen igen. ;)

Jag är dock helt övertygad om att jag kommer gå över tiden (BF i morgon, så det är ju rätt troligt) och behöva sättas igång (vilket garanterat skulle bli 1 april). :grin: Bebis har envishet att brås på...

Här snöar det också som 17 :( Vi ska ju på 60-årskalas ute i Östhammar imorn och vägen dit är inte bra. Sambon har ju inget körkort heller så jag har sagt att jag inte kör om vädret fortsätter så här. Jag vill ju att det här ska sätta igång nu! :p

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 604
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar