Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

*kl*
Gah, min mage är alldeles öm efter alla sammandragningar som nu verkar ha försvunnit helt... Sovit kasst har jag också så idag är jag mest tjurig. Och vad ska man pyssla med idag då? Jo, vila! *suck* Näää, jag är inte bitter ;)

Jag är inte ens öm i magen idag. Måste ju betyda att musklerna har används mycket. Jag har ju haft mycket förvärkar och sammandragningar länge... :angel:

Men men. Idag tönker nog inte bebis komma, så ja... Jag lär ju gå över tiden, vilket jag verkligen inte trodde för några månader sen...

Jag vet hur du känner dig :D När vår plutta väl tittade ut var det 3,5 v sedan första läkaren sa att hon skulle komma den helgen och 2 v sedan andra läkaren sa att det skulle bli i dagarna. Icke! ;)

Haha, jag är så less på det så jag skrattar åt det nu (men om ett par minuter gråter jag väl istället). ;)

Men, två veckor är ju max vad som är kvar nu i alla fall. 1 april ligger ju lägligt till om 13 dagar. :grin:

Hur går det för LillaSmilla och feel? Och Ninnurur har hållit sig borta hela dagen, har det kommit några bebisar tro? :)

Här är det fortfarande lika lugnt. Det spelar ju ingen roll vad jag gör, promenera, mysa till det eller nåt... Jag vill bara att det ska sätta fart på riktigt någon gång... Lite värkar här och där gör ju inget till! :mad:

Nope, jag har varit olydig och inte vilat för en sekund idag! Först har jag röjt hemma hos mamma och pappa med mamsen. Huset ska ju renoveras så det är en hel del att packa ihop! Sen åkte vi på kalaset ändå, vilket blev jättetrevligt! Men på bebisfronten är det lugnt. Lite mer sammandragningar ikväll bara. Bubblan hade gympapass på kalaset, sambon satt och kollade på magen från andra sidan bordet och tyckte faktiskt lite synd om mig tillslut ;)

Haha, jag hoppas min bebis kommer innan! Och att h*n vet vad h*n heter! :D

Ninnurur: Låter bra att du inte fått bebis än i alla fall. Jag har bestämt mig för att vi får samma dag (om inte jag får före förstås). ;)

Mjo, men sambon tvekar lite av två anledningar: vad hon kommer tycka om att heta det som vuxen (jag tror inte det är något 'problem') och att det inte är så internationellt gångbart (det är inte mitt namn heller, och hon har ändå 'ö' i efternamnet). Men vi har inte strukit det, och är väl överens om ett annat namn men jag tycker det första förslaget passar henne bättre.

Namn är skitsvårt! :crazy:

Vi har två tjejnamn och ett killnamn, så förhoppningvis kan bebis berätta ganska lätt vad h*n heter! :D

Tillägg: Inget av våra namn är speciellt internationellt gångbara... Men jag tror det löser sig ändå. :p

Min pappa är världskänd psykologiproffessor och föreläser över hela världen. Han heter Lars-Göran Öst. Det funkar för honom ändå ;)

Jag har haft en ganska lugn natt. Lite sammandragningar som jag vaknat av ibland. Jag som hoppats på att fullmånen skulle göra sitt, speciellt nu när det är superfullmåne! Det innebär att månen är så nära jorden som den kan komma och det händer bara en gång vart 28de år. Jag som är kräfta och då styrs av månen tycker att det är ganska ballt :D

Senast ändrad:

Jag har haft onda värkar i natt, men har kunnat sova mellan dem... I morse tröttnade jag och provade alvedon mot dem, vilket gjorde att jag sov i tre timmar till. Nu börjar de göra ont igen (ca 3,5 timmar sen alvedonen), så det kanske kan vara nåt på gång. Kanske... :grin:

Eller så var det bara falskt alarm igen.

Jag blir galen snart. :cry:

Beeeeebis, kom ut nu... Snälla. :love: Moster har till och med lovat dig en ponny om du kommer ut nu! :angel:

kl

Jag som gnäller över folk som tränger sig före i kön :o
Lörd 19/3 kl 04.05 kom vår son :love:
3720g 50 cm :love::love:

Grattis! :D :bump: :banana:

Det kan vara nåt på gång nu. Haft lite blodblandad flytning och så har den skiftat lite i grönt. Blev lite orolig och ringde och pratade med förlossningen om det kunde vara fostervatten som läckte... Men två timmar senare har det inte hänt så mycket och det har inte kommit mer så. De ville att jag skulle avvakta två timmar och se vad som hände. Dock har jag börjat känna av något värkaktigt i ryggen också... Vi får väl se helt enkelt när bebis bestämmer sig för att titta ut.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 604
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar