Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Mars
5 - Snigelfarmor, barn no 1. Rebekha föddes 17/2!
6 - Equilina, första barnet flicka, föddes 7/3!
7 - Feel, första barnet
13 - LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
15 - Kosmostanten, tredje barnet
18 - BlueBays - första barnet
19 - trazel, första barnet, datum från UL 18/10 (v. 18+1)
22 - Rizto, andra ungen. pojke, föddes 19/3!
23 - Fitzy, första barnet. flicka, föddes 18/3!
23 - nordsvensken, 6:e graviditeten, 2:a barnet. Tilde föddes 10/3!
24 - Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31 - Amandas

April

10 - Orion_X första barnet, datum från UL
19 - araben
30 - Tillit, andra barnet

Maj

3 -lillamyggan, andra barnet, prel datum
8 - misan, första barnet, datum från UL
15 - LadyCovergirl, första barnet, datum enligt UL

Uppdaterar mig lite snabbt från mobilen... I onsdags den 17:e föddes våran lille Vidar! han vägde 4170g och är 51cm han är det gulligaste jag sett med massa nästan vitt hår :) vi är frivilligt kvar på bb då maten inte riktigt kommit igång men det artar sig! Annars mår vi jätte bra förlossningen gick som smort! Återkommer när vi kommer hem! Grattis till er andra som också fött!

Mars
5 - Snigelfarmor, barn no 1. Rebekha föddes 17/2!
6 - Equilina, första barnet flicka, föddes 7/3!
7 - Feel, första barnet
13 - LillaSmillan, första barnet. Vidar föddes 17/3
15 - Kosmostanten, tredje barnet
18 - BlueBays - första barnet
19 - trazel, första barnet, datum från UL 18/10 (v. 18+1)
22 - Rizto, andra ungen. pojke, föddes 19/3!
23 - Fitzy, första barnet. flicka, föddes 18/3!
23 - nordsvensken, andra barnet. Tilde föddes 10/3!
24 - Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31 - Amandas

April

10 - Orion_X första barnet, datum från UL
19 - araben
30 - Tillit, andra barnet

Maj
3 -lillamyggan, andra barnet, prel datum
8 - misan, första barnet, datum från UL
15 - LadyCovergirl, första barnet, datum enligt UL

Senast ändrad:

STORT GRATTIS Fitzy, Rizto och LillaSmillan till era småttingar! Ser fram emot att få se bilder på sötisarba och höra om era förlossningar!

*kl*

Grattis till Rizto och LillaSmillan!! :) Härligt med lite killar i den annars lite tjejdominerade tråden ;)

Tilde och jag har varit inlagda på neonatalavdelningen sedan i torsdags, men nu är vi hemma igen. Äntligen togs vi på allvar, vilket väl var på tiden! Jag hade innan påtalat Tildes slöhet och ställt mig frågande till om hon verkligen får i sig mat nog, sedan i måndags, men såväl BB, BBVIH och barnläkare har bara sagt att hon är så där lugn för att hon är "mätt och nöjd". Mmm, eller inte. =/

Även om Tildes bilirubinvärden låg skapligt högt så var själva gulsoten egentligen inget större problem, men det hade blivit en ond cirkel där gulsoten gjorde henne trött, -hon orkade inte äta tillräckligt bra (svårt att bedömma mängd när man ammar, särskilt när de som ska veta hävdar att allt är i sin ordning...) och blev då ännu tröttare samt att gulsoten inte gick över. Vi gav lite ersättning helt på eget bevåg under tiden hemma, vilket väl var tur det, för annars vet jag inte hur hon hade mått... =/

Det visade sig i alla fall att Tilde fick i sig på tok för lite mat, dvs raka motsatsen mot vad sjukvården hävdat dittills (inser återigen att man ska lite på sin egen magkänsla, oavsett vad sjukvården säger!), och därför hade lyckats bli uttorkad utöver gulsoten, så de här dagarna på neo har ägnats åt mat, mat, mat. Det har varit en del kämpande med väckning och mattrugande var 3:e timme dygnet runt... Men nu vaknar hon av sig själv allt som oftast, har vakenperioder några gånger per dag och mår helt klart mycket bättre även om hon fortfarande inte är jättepigg. Vikten har också vänt uppåt, dock får hon fortfarande inte i sig full matmängd men är i alla fall på god väg så nu får vi vara hemma igen!
3.jpg

Tilde i sin plastbalja på neo

Grattis! :D :bump: :banana:

Nordsvensken: Vilken tur att du törs gå på din magkänsla! :bow:
Skönt att lilltjejen är bättre och att ni fått komma hem igen! :)

Önskar ju bara att jag tagit magkänslan mer på allvar, inte bara gett lite grann utan matat på henne ordentligt för då hade vi antagligen sluppit allt det här helt! Men å andra sidan var det väl bra att jag inte helt tog till mig sjukvårdens åsikt (de motsatte sig inte ersättningen förstås, men hävdade att den var onödig och att allt var bra med Tilde) för då hade hon blivit avsevärt sämre... :crazy:

Meningen är att Tilde ska få i sig 600ml/dygn, bröstmjölk + ersättning, vilket väl inte lyckas riktigt utan vi får vara glada om hon får i sig 450. Men hon har iaf visat god viktuppgång de två sista dagarna så det ska nog ordna sig ändå!

Usch, jag kommer bli en riktig hönsmamma känner jag... :o

Jag kommer nog inte våga lita på min magkänsla vet jag redan innan. Får hoppas att det kommer instinkter som jag inte visste fanns sen. :angel:

Den 18/3 föddes våran lilla tjej. Kom in på förlossningen 17.30 efter någon timmes pina i hemmet, var då helt öppen... Ville väldigt gärna ha någon slags bedövning och började nästan grina när de sa att det var försent, fick nöja mig med lustgas. 20.30 var hon ute. Ska hem från bb ikväll, är enormt uttråkad här... ;)

Grattis till dig också då! :D :bump: :banana:

Nu vill jag också! Men det känns som att det börjar närma sig i alla fall. :)

Grattis!! :)

*kl*
Ja jag längtar mer och mer nu! Men jag ska till bm på extrakoll imorn bitti så får vi se hur blodtrycket ser ut :)

Kl.

Stort grattis till er alla nyblivna mammor :banana: Vad det går fort nu, många små pyren som kommer!

Nordsvensken:
Vilken tur att det går bättre för lilla Tilde nu. Och ja vad ska man säga, mamma vet bäst! Man ska verkligen lita på sin magkänsla, så är det bara. Det har jag upplevt många gånger också vad gäller Emil, och jag tycker det är bra fascinerande egentligen :)

Härhemma är jag mest stor och trött och vill ha tillbaka min egen kropp. Börja träna lite och kunna röra mig ordentligt igen. Men tid kommer, det vet jag ju.
Samtidigt är jag ju livrädd inför förlossningen! Men längtar efter lillabus såklart. Och funderar jättemycket på hur det ska gå med Emil...ja det är mycket känslor, upp och ner helt enkelt. Och hormonerna hjälper ju inte direkt till heller ;)

kl

Grattis till alla som har fått hittills :banana:

I torsdags 17/3 kl 23.03 kom vår lilla dotter :love:
3495 g och 51 cm.
Allt gick jättebra och vi åkte hem dagen efter.

Stort grattis till alla små familjer!! Sköt om er och mys...,
jag är "bara" i vecka 32+2, så jag njuter fortfarande av magen.

*kl*
Idag låg blodtrycket på 165/106! :o Urinen såg br ut men det blir ändå bedömningsmottagningen i eftermiddag igen *suck* Har nog en känsla av att de behåller mig där nu, är ju ändå i v39+4 nu så.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 604
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30