Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Oj då, jobbigt att trycket ligger så högt... Men med lite tur innebär det att din väntan på bubblan väldigt snart är över1 :idea::love:

Mars
5 - Snigelfarmor, barn no 1. Rebekha föddes 17/2!
6 - Equilina, första barnet flicka, föddes 7/3!
7 - Feel, första barnet. flicka föddes 18/3!
13 - LillaSmillan, första barnet. Vidar föddes 17/3!
15 - Kosmostanten, tredje barnet. flicka, föddes 17/3!
18 - BlueBays - första barnet
19 - trazel, första barnet, datum från UL 18/10 (v. 18+1)
22 - Rizto, andra ungen. pojke, föddes 19/3!
23 - Fitzy, första barnet. flicka, föddes 18/3!
23 - nordsvensken, andra barnet. Tilde föddes 10/3!
24 - Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31 - Amandas

April

10 - Orion_X första barnet, datum från UL
19 - araben
30 - Tillit, andra barnet

Maj
3 -lillamyggan, andra barnet, prel datum
8 - misan, första barnet, datum från UL
15 - LadyCovergirl, första barnet, datum enligt UL

Men tror du inte att jag blir igångsatt då? Har ju en del förkänningar redan så... Aja, det visar sig väl :)

Ååå, svårt att säga... det verkar vara så olika hur de resonerar ang igångsättningar! Vissa får inte igenom det trots bra skäl, och andra blir igångsatta utan egentlig anledning...

Jag har ju provat bägge delarna nu, naturlig förlossningsstart och igångsättning... Det förstnämnda var absolut en bättre upplevelse, men bägge delarna fungerade ju! :idea:

Haha, du är ego :D Får väl se vad som händer i eftermiddag helt enkelt! Jag har iaf gått och lagt mig på soffan nu, tänkte se om jag kan sova lite.

Bah! Försöker sova men det går inge bra :(

Men hörrni, trazel har inte varit inne sen igår kväll vid 21, hennes fb är också tyst! :bump: Hoppas att det händer nåt där!

Det är för att Hugo kom i morse, 09.09! :D :love:

Han var 49 cm och vägde 3254g. Skriver från mobilen nu, men kan väl sammanfatta det som en relativt jobbig förlossning. Men vi mår helt okej allihopa i alla fall! :)

Grattis grattis!! :bump:

*kl*
Nu tar jag och mamma och åker upp till sjukhuset så får vi se vad som händer sen. Jen80 är min "rapportör" om jag själv inte får tag i internet :D Håll en tumme för mig!

*kl*

Har ni era bebisar i eran säng? Eller i egen säng? Jag sover dåligt och tycker det är lite obehagligt att ha henne brevid mig i sängen, är livrädd att jag ska rulla på henne eller råka få täcket över ansiktet på henne... Är dock tveksam till att hon vill sova i spjälsängen.

VAr sover hon annars om dagarna? Får du henne att somna i vagn? soffan?
Eller ligger hon alltid på dig?
Om du kan få henne att somna i sängen så prova:)
Jag tror iofs inte att du skulle rulla över henne men det är ju jobbigt att ligga likadant länge... jag vet ;)
Det skadar ju inte att prova. Finns det möjlighet är det nog bättre att pappan försöker de första gångerna- han luktar ju inte mat på samma sätt ;)

Vi hade en spjälsjäng som man kunde dra ned ena sidan på. Så hon sov i egen säng, fast det var som att ha henne i sin egna säng. Kan verkligen rekommendera en sån lösning om du känner dig obekväm med att ha bebis i sängen ( vilket jag också tyckte ).

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 604
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.