Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Då får vi väl hoppas på en igångsättning senare idag då;)

Nope, tji fick jag! Hemma igen efter lååång väntan på ackis. Blodtrycket var inte bra alls, 170/100 men Bubblan är inte redo att komma än så nu har jag fått blodtrycksmedicin och nytt besök på torsdag... Läkaren kände på tappen och den är inte alls mogen. Börjar lessna rejält nu... :(

Hon sover själv i soffan på dagarna, har inte hunnit ut med vagnen ännu men antar att hon kommer somna där också.

Kanske ska prova sätta henne i egen säng ikväll och se vad som händer. Iofs är det ju på ett sätt smidigt att ha henne bredvid sig när man ammar på natten... hmmm

De kommer när de är klara. En tröst är kanske att de allra flesta rekommenderar att förlossningen startar själv, "konstgjorda" förlossningar är oftast mycket jobbigare.

Jag trodde ju aldrig att min skulle komma igång, men på sammanlagt sex timmar var allt klart, två timmar hemma och fyra timmar på förlossningen. Plötsligt händer det ;)

Försök att leva som vanligt, tänk på annat, ät massa gott och sånt!

Mjo jag vet ju att det bara är att vänta. Hade det inte varit för blodtrycket och alla täta kontroller jag måste på så hade det varit enormt mkt lättare! Men men, jag får stå ut...

Typiskt. Vad fick du för blodtryckssänkande? (yrkesskada:angel:;) )

Här har kusin och kusinbarn precis lämnat stället. Puh, 2,5 timme och jag är helt slut.. Jösses vad har jag gett mig in på:o:cool: jag ska bara ha lugna och tysta barn, det röstar iaf mina katter på:angel::D

den äldsta flickan red lite på Silvia med, vilket hon tyckte var jättekul. Tack och lov uppförde sig Silvia idag. Annars har hon börjat med lite unghästfasoner nu, så jag ledde runt den i skritt i en lerig paddock 25 min. Dagens motion mao. Nu hoppas jag bara att jag ska hinna få min kvällsmat klar innan det är dags att åka till kören.

Vi har med blivit rekommenderade att ha bebisen i sängen i början av BM. Vet inte hur det kommer funka, men vi har pratat om att försöka ha den mellan mig och sambon. Annars måste det ju funka att ha en säng precis jämte er säng, eller häng en vagga i taket eller så, så man lätt kan komma åt bebben och trösta.

Hihi! Jo de e ju bekvämt.. Har du sett att det finns babynest?? Kanske en idé då du säkert känner när du rullar på kudden... Du behöver ju inte ha just ett sådant- man kan säkert krångla ihop ngt själv...
Jag hade amningskudden i spjälsängen som hon gosade upp sig i, ju trängre ju bättre :)

Har ni era bebisar i eran säng? Eller i egen säng? Jag sover dåligt och tycker det är lite obehagligt att ha henne brevid mig i sängen, är livrädd att jag ska rulla på henne eller råka få täcket över ansiktet på henne... Är dock tveksam till att hon vill sova i spjälsängen.

Jag har lillstumpan intill mig i sängen, det trivs både hon och jag bäst med. Dels är det mysigt och tryggt för henne att ligga nära, och så blir det väldigt enkelt att amma när hon vaknar på natten. Dagtid sover hon där det faller sig...vagnen, soffan eller famnen.
Har gjort likadant med dom tidigare två, så det känns tryggt...med den förste var jag nog också ängslig att jag skulle lägga mig på honom, men jag tror det är en så minimal risk att man lugnt kan bortse från den om man är frisk och har sina instinkter i behåll.

Typiskt. Vad fick du för blodtryckssänkande? (yrkesskada:angel:;) )

Trandat* eller nåt sånt står ddet. Fick en liten burk med från förlossningen för apoteket hade leveransproblem. Fick bara så jag klarar mig tills torsdag när jag ska dit igen.

Jag tycker synd om dig... Jag var ju i samma sits- men efter förlossningen...

Tack! Det börjar kännas ganska drygt nu... Och jag är trött men kommer som inte till ro heller :(

Alla mina sov bäst i egen säng. Dagtid somnade de också lite varsomt, men natten alltid i egen säng (nåja, tjejerna delade säng första månaderna). Tryggt och mysigt för oss

Grattis Trazel!!! Fint namn, Hugo... Det hade vi som pojkalternativ till vår första... :laugh:

Nu har nästan alla mars-mammor fått, roligt!!! :laugh:

Jag har lillstumpan intill mig i sängen, det trivs både hon och jag bäst med. Dels är det mysigt och tryggt för henne att ligga nära, och så blir det väldigt enkelt att amma när hon vaknar på natten. Dagtid sover hon där det faller sig...vagnen, soffan eller famnen.

Samma här!

Att rulla på/över sitt barn händer inte skulle jag vilja säga, så länge man är frisk och inte tar några medeciner som kan göra en avtrubbad eller så. Värre kan det förstås vara med täcket, men jag har egen filt till Tilde och håller täcket på lite avstånd sas...

Mars
5 - Snigelfarmor, barn no 1. Rebekha föddes 17/2!
6 - Equilina, första barnet flicka, föddes 7/3!
7 - Feel, första barnet. flicka föddes 18/3!
13 - LillaSmillan, första barnet. Vidar föddes 17/3!
15 - Kosmostanten, tredje barnet. flicka, föddes 17/3!
18 - BlueBays - första barnet
19 - trazel, första barnet, Hugo föddes 21/3!
22 - Rizto, andra ungen. pojke, föddes 19/3!
23 - Fitzy, första barnet. flicka, föddes 18/3!
23 - nordsvensken, andra barnet. Tilde föddes 10/3!
24 - Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31 - Amandas

April

10 - Orion_X första barnet, datum från UL
19 - araben
30 - Tillit, andra barnet

Maj
3 -lillamyggan, andra barnet, prel datum
8 - misan, första barnet, datum från UL
15 - LadyCovergirl, första barnet, datum enligt UL

tjoho!! jag å vår lilla Freja är hemma!! man får va ledsen å ha hemlängtan även om man är vuxen sådeså:angel:...kom in på förlossningen runt kl 23 på torsdagsnatten och efter enormt värkarbete och lite mer än 4(!) timmars enormt krystabete kom denna lilla tjej till världen kl 09.01 på fredagen! 50 lång och 3248g! ansens väl som en ganska jobbig förlossning då jag hade ett enormt intensivt värkarbete från ca kl 12 på natten tills hon va ute, hade dessutpm inte sovit mycket på dagen och natten innan haft förvärkar så knappt ingen sömn då heller så lite kämpigt va de framåt morgonkvisten..va så trött att jag inte ens orkade använda lustgasen mot slutet! men skam den som ger sig å ut kom hon!! tyckte inte att de va så farligt själv då jag trodde att så ska de va:angel:...MEN! när hon väl kommit ut så vägrade moderkakan komma ut...de försökte å då blaskade de till med massa blod så barnmorskan såg ut som en slaktare, sen kom en massa folk å grejer å ´de hände mycket på en gång sen drog dom iväg mig till narkosläkare då jag sskulle bli sövd så de kunde plocka ut moderkakan som hade fastnat i livvmodermunnen, allt gick så snabbt å då fick jag lite dödsångest en stund, lillan la dom i sambons knä å sen drog iväg med mig, sen nästa jag kommer ihåg va att taket rörde sig på väg till uppvaket...då kom jag på att jag blivit mamma å undrade vart dottern å smabon va men men, de gick juh bra allt tilll slut...

men sen började allt med den heliga amningen...har fått igång den lute å pumpar ersätter resten..fick hemlängtan å bröt ihop igår över denna stress med denna amning..man är verklige n allas egndom när man är gravid å på bb...lillan har haft lite svårt att fatta att hon ska suga mm å när man satt sig till ro å ska försöka så kommer de in två sköterskor, man ska klä av sig halvnaken å en drar i ungens huvud å ska tvinga den å äta medans nästa drar i patten å donar..igår när dom gjorde så så gav jag upp, jag bröt ihop av att se dom hålla på så å runt min kropp å mitt barn, jag sa bara att jag vill inte, jag vill hem, stressad å låt mig komma hem så ska ni se att de löser sig..har funkat hyffsat med amning idag å sen ersättning efter just för att veta att hon bli mätt! all stress släppte bara jag visste jag skulle hem!! blev långt detta men skit samma! jag är helnöjd med min förlossningsupplevelse och ed resultatet av den:love::love:

Grattis till bebin !

Snälla - försök att skriva lite punkt och stor bokstav i början av meningarna. Det är spännande att läsa, men väldigt svårt att se vad som står allt blir liksom en enda gröt.

Oh vilken pärs du fick gå igenom! Skönt att du ändå känner dig tillfreds med förlossningen i efterhand.
Jag känner igen en hel del från min första förlossning, den blev också sådär utdragen så man var totalt utmattad på slutet. Fast jag slapp åtminstone din jobbiga moderkaksupplevelse :crazy:
Låter rätt hemskt med beskäftiga amningshjälpare på BB...fullt förståeligt att du bröt ihop tycker jag.

Grattis till bebisen :banana:

Tack! som sagt, de va juh min första förlossning så jag trodde de va "normalt", men skönt att de ändå inte känns som en skräckupplevelse! De dröjer nog inte så länge tills näta gång!:banana:

*kl*
Gah! Hur ska man veta?? De sa igår att jag ska ringa in om jag börjar må sämre och få ont i magen/huvudet. Självklart har jag lite huvudvärk idag... Men det känns ju snarare som att det beror på att jag stressat upp mig igår och äntligen slappnat av nu. Jag har som ingen större lust att sitta på Ackis i tre timmar idag igen...! :(

Vila lite nu på förmiddagen, och känns det inte bättre framåt lunch kanske du kan ringa in? Antar att det kan kännas lite när alla spänningar släpper.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
  • Låst
Gravid - 1år Del två på vinterförälder 2014/2015 December 8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet 13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
135 604
Senast: Blueberry
·
M
Gravid - 1år Hej. Jag är gravid i v 13 och har en väldigt stor mage. Sett bilder på folk som är gravida i v 18 och jag har lika stor mage som...
Svar
6
· Visningar
4 078
Senast: cirkus
·
Småbarn Välkomna till del 20 kära vänner!! :love: Del 19 fylldes på 25 dagar och även denna gång hann en till bebis komma till världen! :)...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
28 420
Senast: Oregano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar