Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Gud vad spännande!! :banana: ;) Jag skulle faktiskt önska att jag blev gravid "av misstag" den gången. Det känns inte så lockande att starta produktion nu när jag vet vad som väntar, men om det "bara händer" så har jag ju inget val så att säga. Men chansen att det ska hända känns ändå rätt liten. Vi höll ju på rätt länge med noggrann produktion innan det funkade. Nu kör oskyddat med säkra perioder, men jag måste erkänna att V är ett jäkla bra preventivmedel. ;)

Men då måste vi snabba på va? Nä.... Inte före resan heller. Har inte lust att vara gravidillamående då. Sen kanske eventuellt att vi kan strunta i säkra perioder.

Egentligen finns det ju inget som heter säkra perioder så varför inte november :p

F.ö tycker jag det är jätte spännande med alla som planerar och funderar på nästa bebis :)

kl

Är det någon härifrån som är från örebro?
sambon ska dit på onsdag på arbetsintervju :)
jag funderar på om jag o M ska hänga med eller inte... vad finns att göra där? ;)

Går det bra blir det ev flytt för oss, vilket känns lite konstigt... vi har ju funderat i de banorna men aldrig trott det skulle gå så fort :eek:

Annars har vi varit på 9månaderskoll på bvc idag :)
Mikaela 9½månad 70cm och 8,2kg
Helt utan amn ;) på deras lekkoll, pincettgrepp, ålning/krypning, blicken mm

Våra tjejer är ungefär lika stora :)

Nelly är ju 10 månader och 1 vecka nu, är 69 cm och väger 8, 3 kg :)

Usch vad tråkigt..men skönt att få reda på vad det var..och ge honom lugn och ro..

Min vän fick också sin häst utdömd igår:cry:

Jaha :)
Det är så kul med den här tråden för alla är så olika men samtidigt väldigt lika vad gäller vissa saker ;)

*kl*
vi kan också vara med på secret-bithday! Jag skulle kunna vara tomtemor igen om ni vill. :)

Annars så har vi också varit till bvc idag och det va inte så bra :/ Milton nästan på samma vikt som förra månade bara ynka +105g men han har växt 2cm. Så han är 68,5cm lång och väger 7565g. Så nu fick vi inte ge ersättning längre utan ska ge välling dessutom är han kass i magen sen några dagar tillbaka och bajsar i tid och otid. Så vi ska ge majsvälling nu för att stoppa upp det hela.
Dom säger ju att dom inte ska bli dåliga i magen när tänderna kommer men jag hoppas verkligen att det är tänderna iaf. Bvc trodde lite ev det också. För annars är han pigg och glad.
Ang vikten så skulle jag önska att han ville börja äta mat men han hulkar av det mesta :(

Annars så dog våran router idag när sambon skulle starta om den, suck. Så nu är det segt 3g surfning som gäller. Irriterande :(

Vad spännande med arbetsintervju! Hoppas det går bra! Doris bor i krokarna, tror ingen annan gör det. Hur skulle det förresten kännas att flytta in till fastlandet?

Blä... Är det fler än jag som börjar bli riktigt less på att vara hemma?? Kommer på mig själv hela tiden med att titta på klockan och bara tänka på hur lång tid det är kvar innan maken kommer hem.

Jag hade en tanke förut om att avla två barn så tätt som möjligt för att få vara hemma så länge som möjligt. Det var verkligen tur att det inte blev så!

Kl
Många som varit på bvc idag! H passerade boeltestet med glans.

7,5 månader, 73 cm och 9185 gram. Håller sig fint på kurvorna, har till och med ökat lite på viktkurvan.

Ang SB så funderar jag.. Är ju rätt länge kvar till H blir 1 men vore kanske kul att vara med ändå ;)

Vad spännande med arbetsintervju! Hoppas det går bra! Doris bor i krokarna, tror ingen annan gör det. Hur skulle det förresten kännas att flytta in till fastlandet?

Jo, hoppas det för det är minst 6månaders jobb i så fall och med något han tidigare gjort och trivs med :)
Vi har ju funderat på flytt tidigare och det är ju delade känslor...
Vi trivs bra här men arbetsutbudet är typ lika med noll, men det är ju tråkigt eftersom Mikaela kommer få sämre kontakt med våra föräldrar och syskon. :(
Det känns kul att ev få chans till en nystart samtidigt som tråkigt att lämna det relativt trygga man har.
Det jobbigaste är nog rent praktiskt, att flytta är inte enkelt och verkligen inte billigt...

Aneka så det finns ett Ikea... Lycka!!! :angel:

Blä... Är det fler än jag som börjar bli riktigt less på att vara hemma?? Kommer på mig själv hela tiden med att titta på klockan och bara tänka på hur lång tid det är kvar innan maken kommer hem.

Jag hade en tanke förut om att avla två barn så tätt som möjligt för att få vara hemma så länge som möjligt. Det var verkligen tur att det inte blev så!

Åh just klocktittande gör jag också ibland tänker jag bläää och ibland ja snart är han hemma :banana: Inte egentligen för att jag inte tycker om att vara hemma med Isabella, känner mig som lyckans ost men det blir så långtråkigt att prata med ett barn. Svaren är ju inte direkt uttömande.

Aneka från 4-7 gick Isabella upp 500g, mellan 4-5 månader gick hon inte ens upp 50g mellan gångerna. Fick en massa tillsägelser men hon avvek aldrig från kurvan sin, planade bara ut.

Modett: Om alla barnen fyller år 15 april så spelar det ju egentligen ingen roll om han fyller i juli i vanliga fall :) Nån månad hit eller dit ;)

*kl*
Mitt kök luktar ljuvligt... mmmmmm... det stinker vitlök från ugnen där min potatisgratäng håller på att bli en gratäng :d tack snälla Emelie med tipset av CF blir nog kanon gott :laugh:

Förstår att det känns konstigt. Skulle själv ha svårt att tänk mig att flytta pga jobb. Det skulle vara något alldeles extra isåfall, men näää, jag trivs bra här. Maken har ju flyttat för jobb och hamnat här, vilket jag är glad för. Och jag är glad för att han inte har några önskemål om att flytta tillbaka.

Btw har vi en en gotlänning på avdelningen. Han är en skojig filur! :D

Känns att jag är inne i min lilla bubbla... Ena dagen får man reda på att ens vän sedan 7år tillbaka ska tas bort och nästa dag ska man åka och ev hämta en ny. Snacka om att det känns som om man vänstrar :crazy:

För ägaren till hästen undrade ifall jag had tänkt ta med släpet på en gång eftersom det är en bit... Hade inte tänkt det men då tyckte hon att det kunde jag göra och ha han på prov någon vecka. Då hästen inte gjort något nu och är barfota så skulle det vara svårt att få en ordentligt provridning.
Så nu ska jag helt plötsligt ha tre en period, ifall jag väljer att plocka med honom hem. Snacka om att ligga i :eek:

Ringde bvc eftersom S fortfarande är lös i magen. Hon vaknat till och med på nätterna och är gnällig. I natt fick hon sova med oss hela natten.
BVC tanterna är sååååååå tråkiga att prata med. Verkar inte ta en på allvar. Det var typ tänk på att hon ska ha en egen handduk och tvätta händerna efter toabesök. Hallå, jag har tvättat mina händer så jag börjar få sprickor i dem. Efter ca 10 bajsblöjor/dag i över en vecka så känns det som om det är dax att hitta på något nytt.

Deras råd var i matväg majsvälling, morotspure och vätskeersättningen så magen fick vila. S äter och dricker i alla fall. Hon äter inte lika mycket nu och hon dricker i alla fall välling. Så hon får i sig vätska den vägen. Jag som sagt att en flaska välling om dagen räcker har nu blandat ihop totalt 6dl välling i dag. Hon åt ett par skedar morotspure men sen var det bra.

Hon är inte allmänpåverkad i alla fall. Leker men är gnälligare.
Är det tänder på gång kanske? Fast är de dåliga så länge?<

Jomen precis, det blir så långtråkigt och enformigt att prata om katterna, lampan, apan på väggen och leka med klossar.

Tror jag blev lite extra less just nu för att jag faktiskt ser ljuset i tunneln vad gäller jobbet. Fick ett till meddelande av kollegan som skrev att han fått bekräftat att jag ska göra nåt annat. Samtidigt får jag världens prestationsångest. Tänk om jag inte klarar av det... :eek: Helt plötsligt blir det helt andra krav på mig och min prestation kommer att jämföras med min företrädare... :crazy:

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 103
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 184
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar