Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Är det gult och löst och kommer ofta och lite men ibland stora laddningar? Lika som Milton också har fått nu då kanske? Bvc här tipsade även om prickig banan. Annars sa hon att det ev kunde va tänder men eftersom han är pigg och glad så va det inte så allvarligt nu. Men vi skulle höra av oss om det fortsatte.

Tråkigt med bvc... Tyckte min förra bvc-tant var lite likadan, men den nya känns något bättre. Hoppas det ordnar sig med magen snart. Har tyvärr inga råd att komma med eftersom vi har motsatta problemet. Igår var det iaf ganska mjukt och jag trodde att laktuloset börjat verka. Men idag har han suttit och kämpat igen, men inget har kommit.

Förstår hur du känne rmed hästen. Jag gjorde likadant, för jag ville verkligen ha en ny häst innan jag tog bort honom. Jag hade en på gång, men som var lite halt på besiktningen, så jag köpte henne inte. Sen hände det så mycket annat just då så det blev aldrig någon ny häst.
Kul iaf! Hoppas ni kommer att komma bra överens om du tar hem den!

Jupp låter som hennes blöjor... Hoppas det är tände då. Hon har inte fått en enda ännu!

Men det blev ju enkelt för dig nu! Du ger inte sånt som jag och aneka har fått tips om!!!!!

Banan äter han ju. Och turkisk yoghurt. Kanske ska utesluta den turkiska ett tag och se vad som händer.

Vi tänker väldigt lika, iaf senaste veckan..du skriver saker som jag känner exakt samma dag:p

Tycker också det börjar bli svintråkigt..jag har ju gått hemma sen december -09..Blä..

Idag är dock en bra dag, hunnit mkt och Nelly har varit underbart glad :)

När vi gick ut skolan då för typ 100årsen ;) så fick man flyttbidrag av arbetsförmedlingen ifall man behövde flytta för att få jobb... Finns det fortfarande? Kanske en grej att kolla upp :)

Här är ännu en som tittar på klockan ibland och undrar när sambon kommer hem. men likväl så får vi inte tummen ur att göra något vettigt.. VAd hittar ni andra på om helgerna?
Är livet som mammaledig bara leka, städa och tvätta? Det är typ det enda jag gör- förutom att baka då ;)

Oregano- det kommer gå bra. Du har ju dessutom experthjälp på hemmaplan ;)

Macken- om du känner att du vill ha något nytt ska du smida medan järnet är varmt... Om jag har förstått det rätt håller du på med distans va? Känner du till Charlotte Goss? Fast hon har sadlat om till gallop tror jag iofs...

Så lustigt! :D Jag har hunnit betala räkningarna nu när Vilgot sovit. Lite tight om tid nu när 28:e är en måndag. Måste försöka köra en vända med dammsugaren i köket också. Usch vad tråkigt. Idag är jag bara riktigt less. Inget fredagsgodis blir det heller... :cry: Blir lite äcklad på mig själv när jag ätit för mycket ett tag, så nu är det godisfritt i några veckor som gäller.

Uteslut bananen också, banan är ganska igenkorkande.

Fast jag återvänder till mitt gamla jobb så känner jag prestationsångest. Jag sitter på all min erfarenhet men ändå så är jag orolig att de kommer tycka att min vikarie med 1½ års erfarenhet kommer vara bättre än mig :o
6 april ska jag på kurs förresten om nya patientsäkerhetslagen, känns kul att träffa arbetskamraterna och ta igen lite :) Var förbi i onsdags men det är ju inte samma sak när man fnul på höften.

På helgerna försöker vi göra så mycket som möjligt och ibland så lite som möjligt. Förra helgen lördag hade vi mina föräldrar här och fikade och firade M. Söndagen var vi till svärföräldrarna hälsade på och hämtade hö hos en bonde.
Denna helg lördag ska vi först på stan på eftermiddagen, jag ska handla kläder till fnul och M ska på bokrea och sedan grabbkväll med bästa kompisen, söndag ska jag hämta honom i stan och sedan ska vi väl fortsätta att renovera Bellans rum.

Banan som är så praktiskt! :p Speciellt på Maxi, ända tills ungen slänger den på golvet och bryter ihop pga det. :o

Kan förstå hur du känner, men så behöver du nog inte känna. ;) De är säkert jätteglada över att få tillbaka dig! :idea:

Jo, vi har kollat upp flyttbidrag och det samt dubbla boende-bidrag och även lite hjälp med pendlingskostnad och detta verkar inte vara något problem :) dock gäller dessa bara de första 3 månaderna.
Det knepiga är ju att jag ska på intervju om sommarjobb på torsdag, känns lite knepigt, för så länge som hela sommaren klarar vi verkligen inte dubbla boenden :(

Oregano jo, känns lite skumt med en ev flytt och att flytta för jobb är väl inte roligaste anledningen, men när båda är arbetslösa och utan högre utbildning än gymnasie så känns inte alternativen som så många :( man får iaf lite bättre möjligheter när man kommer över på andra sidan vattnet :) man blir inte lika isolerad, sen är det ju även ganska dyrt att bo och leva här med...

De klart gotlänningar e skojiga :angel:

Nu ska jag bara bestämma mig för om jag och M ska åka med på onsdag och kolla in Örebro :D

Mitt stackars barn får inte äta banan men det beror endast på att jag själv inte äter det. Tycker banan är vidrigt om de inte är mer eller mindre helt gröna ;)

Nej egentligen behöver jag inte oroa mig men när jag började på jobbet var jag ju helt grön och det gjorde inget om det blev lite fel (skrev ut fel kvitto, gav fel instrument till tdl) men sånt får jag ju inte göra nu :o

Äh, isåfall är det bara att skylla på att hjärnan fungerar sämre pga att du inte behövt använda den på ett år! :D Det kommer jag att göra iaf! :rofl:

Ja gud, min pappa sa till mig att jag har blivit korkad sen jag slutade jobba :o inte konstigt när man inte anävnder hjärnan längre, klart den blir lite trög :angel:

Tycker det är rätt skönt att vila hjärnan, men det märks tydligt att den inte funkar optimalt längre. Hoppas det är övergående! :eek:

Det kände jag också när jag va på arbetsinervju för ett tag sen. Det fanns visst bara gröt i hjärnan kunde inte formulera mig för fem öre. Förstår henne att hon inte gav mig jobbet :p

Heja!!! Va skoj :)

Jag har roat mig nu ikväll... Hittade ingen choklad till ögonen så jag fick kleta dit lite chokladsås ;)
Nästa gång jag bakar cookies ska jag ha nonstop i :)
183275_1816799776457_1133984997_2045750_1745228_n.jpg

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 101
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 165
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 731
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar