Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Tjoho!

Idag så skrev jag en tenta så nu är ett dåligt samvete avklarat. I helgen så hade vi ant tre dagars febern och T blev riktigt, riktigt dålig. Feber över 40 grader, likblek och väldigt ”borta”. Ett tag tyckte jag det var riktigt otäckt.

Men nu ska vi på allvar ta tag i hennes kalas nästa helg för på tisdag fyller min skrutt ett år!

Jag tycker att det är så häftigt att alla bebisar/barn är så olika och så egna personligheter redan från start! Va tråkig världen skulle vara annars. :)

Ja det är roligt men när Isabella var minst på forumet så kände jag mig inte så snopen som jag gör nu när jag läser att andras pluttisar gör så mycket. Jag tror i min lilla värld att alla är lika långsamma :p fast jag har varit inställd på att allt ska gå långsamt med Isabella för så är min släkt, vi var ganska tröga med allt :D

Svartfot: Vad läskigt det lät med 3-dagars feber :( men hon mår bra igen nu?

Va skönt att ha klarat av en tenta!
Läskigt att hon blev så dålig :( men sen efter 3 dagar va hon som vanligt då hux flux igen? Är så glad över att Milton klarat sig ifrån feber än så länge.

Va roligt med 1års kalas! :) bildkrav på tårtan nästan så mkt som vi talat om bakning här på sistone om Ni nu ska ha tårta vill säga!

Jag tycker att du ska vara glad för det!
Våra blöjbyten/klädesombyten är hopplösa just nu. Har lust att låta ungen härja fritt naken. Är nog enklare att skura golvet 100ggr på en dag. Men han blir så kall. Så vi måste asa på en massa kläder på en ungen som vänder på en femöring och kryper ifrån en hela hela tiden. Tar man han i knät ålar han ur famnen. Det är nog detta som kommer göra mig gråhårig ;)

Vi hade oxå 3-dagars för ett par veckor sen. 40-graders feber som kom hux flux och försvann lika snabbt. Man känner sig så maktlös när man håller i den febriga lilla kroppen som är alldeles slapp :(

Jag tycker att du ska vara glad för det!
Våra blöjbyten/klädesombyten är hopplösa just nu. Har lust att låta ungen härja fritt naken. Är nog enklare att skura golvet 100ggr på en dag. Men han blir så kall. Så vi måste asa på en massa kläder på en ungen som vänder på en femöring och kryper ifrån en hela hela tiden. Tar man han i knät ålar han ur famnen. Det är nog detta som kommer göra mig gråhårig ;)

Samtidigt som jag vill att hon ska kunna krypa/studsa/gå för att hon ska kunna följa efter mig så känner jag mig nöjd med att ha henne där jag har henne. Jag njuter av lugnet när jag läser om era barn :D
Blöjbyten är roligt tycker Isabella, hon sliter runt med de rena blöjorna, hon sliter med kläder som ligger kvar, hon kastar gosedjur runt sig och är allmänt glad ;) Påklädning är enkelt, hon hjälper till att klä sig helt enkelt. Ser inte alls framemot när hon lär sig att klä av sig själv...

T har faktiskt haft en ganska lång väg tillbaka. Febern höll i sig ca 4 dagar och efter det har hon varit matt. Hon är mycket bättre nu men fortfarande lite pipig och klängig. det är därför vi är lite osäkra på om det verkligen var tre dagars febern.

Men ja riktigt läskigt var det.

*kl*

JAG ÄR INTE PÅ SMÄLLEN :banana::bump:

Jippi!

Fast jag hade faktiskt förlikat mig med tanken på att få en till ;)
Men nu får det bannimig vänta.
Dubbla gummin och en näve dagen efter piller varje gång det blir myspys:D

Usch, utäckt när de små är dåliga... Vad roligt med 1-årskalas snart! Var det inte du som skrev att mormor/farmor bråkade redan i somras om vem som skulle baka tårtorna, eller minns jag helt fel? Hoppas det har löst sig iallafall. :idea:

Apropå tårtor har jag faktiskt :cool: blivit lite inspirerad av alla bilder på fina bakverk som lagts upp här, och tänkte försöka mig på att göra en mer avancerad tårta till Vilgots kalas. Skulle vilja ha med marsipanlock, men är det någon som vet hur man gör för att inte få marsipanen skrynklig på sidorna?

När ska du till stan idag? Var det på eftermiddagen? Jag tänkte åka ner nu när de öppnar. Alldeles ensam! :banana: Ska kolla på böcker, köpa reselarm och pyjamas till V och så skulle jag vilja köpa lite nya ögonskuggor inför jobbstarten. Skulle vilja köpa ett kit med massa olika färger, men är lite tveksam eftersom de som finns är ganska billiga. Vill inte ha nåt skit, men samtidigt tycker jag att det är lite väl mycket att betala 130 kr för en jätteburk med en enda färg. Tar ju flera år att göra slut på en sån.

Ska ner på eftermiddagen när Isabella har ätit lunch. M ska på grabbkväll och ska träffa kompisen vid 17-tiden och det är då stan stänger så skulle tippa på att vi är nere till kl. 14-14.30.

Jag har två ögonskuggor jag använder och det är från make up store, samt att jag har eyedust som jag lägger på vid festligare tillfällen då det är mer eller mindre rent glitter. Fast då blir det ju mkt mer än 130 kr och en färg.

Kicks har ju mycket roligt i sminkväg :)

Det var make up store jag syftade på. Deras grejer är jättebra, men det är så onödigt stora förpackningar. Köpte en burk mineralpuder och tjejen påpekade flera gånger att man inte skulle använda för mycket åt gången. På burkens undersida står det att den ska användas inom 9 månader, men efter daglig användning i över ett år så hade jag inte ens använt hälften. På ögonskuggorna står det 24 månader tror jag, men det är så tråkigt att använda samma färger varje dag, tror jag har 4 st därifrån, men så brukar jag använda 3 samtidigt.

Ska kolla kicks och se om jag hittar nåt som är lite dyrare.

Jupp, det var här det. Jag har löst det så att jag bakar alla tårtor. :devil: Inga undantag för någon släkting. Ingen som får komma hit och hjälpa till. Ingen som får baka en extra för säkerhets skull... Hade aldrig anat att just tårtor skulle vara så känsligt.

Så nu får min klasskamrat komma hit så ska vi baka tårtor i veckan.

Det verkar klart enklast att göra det själv om det är så. Fattar inte heller vad det är med just tårtor. Har observerat att svärmor alltid bakar tårtorna till Vilgots kusiners kalas, men såna tårtor kommer inte in i det här huset! :angel:

Hemligheten med oskryngliga tårtlock är en alldeles för stor bit marsipan... Sen ska tårtan vara lite kupad uppepå med tror jag.

Vi gick igenom detta när jag läste lite konditori på min utbildning.. Men det är ju måååånga år sen.

AKB- Skönt om det nu var så du ville ha det :)

Svartfot- smart att inte låta nån göra dom... Det hade säkert bara blivit liv på den andre...

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 097
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 161
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar