Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Ja, det är några dagar för tidigt. Tyvärr.
Om det nu skulle vara så, att jag är på smällen får jag väl försöka vänja mig vid tanken. För nån abort är det inte tal om.

Men jag får väl tro att jag är skengravid :D

De senaste dagarnas illamående har ju resulterat i nåt "tänk om du är..". Ja, det vore ju fan självt om jag skulle få en graviditet med dygnetrunt illamående för att kompensera att jag inte mådde illa alls med H.

Har haft galet ont i svank, höfter och baksidan av benen också :( framförallt när jag ligger ner. Förra natten var hemsk, H vaknade MINST 1 gång i timmen och så tokont dessutom. Gissar att det kan komma av att jag legat så mycket stilla de senaste dagarna. Har preparerat med Alvedon för denna natt verkar bli lika "kul".

Ojj hade du lätt att bli gravid när oscar blev till? Tänkte att om det va lite segt den gången kanske det 'förhoppningsvis' är det den här gången också? Så att du alltså bara är skengravid. Du får hålla oss uppdaterade! :)

Vad spännande! Håller med övriga tillropare, berätta mer för oss nyfikna stackare! :)

Men jises, barnmat? Var tvungen att gå in på hennes blogg och kika, tydligen säljs det mer barnmat än någonsin. :D

Nu känner jag mig nästan lite kränkt, ser jag ut som en kissieanhängare som behöver gå på en barnmatdiet? :eek:

Va tråkigt med hästen. Vilken tur att du åkte in med honom igen så att du fick på papper att det va utom räddning.

Va kul att du ring på den andra hästen! Här är en till som gärna vill veta mer. :)

*kl*
här har vi varit vakna sen 5 då Milton då han bajsat och efter att han sanerats så kunde inte han somna om på långa vägar. Så jag hoppas att han håller sitt att somna efter 2h, fast tror inte att det ska vara något problem det börjar bli gnälligt. Vill gärna sova någon timme till innan vi ska till bvc 10.30. Ohh har jag tur kanske han somnar nu snart redan!

Va tråkigt med hästen. Vilken tur att du åkte in med honom igen så att du fick på papper att det va utom räddning.

Va kul att du ring på den andra hästen! Här är en till som gärna vill veta mer. :)

*kl*
här har vi varit vakna sen 5 då Milton då han bajsat och efter att han sanerats så kunde inte han somna om på långa vägar. Så jag hoppas att han håller sitt att somna efter 2h, fast tror inte att det ska vara något problem det börjar bli gnälligt. Vill gärna sova någon timme till innan vi ska till bvc 10.30. Ohh har jag tur kanske han somnar nu snart redan!

Jag vaknade klockan sex och hoppas också på att Selma somnar om innan 10, ska vara i stallet då och vill inte se ut som ett lik eller bete mig som ett. Selma hade lite feber igår, vägrade somna hela dagen och slocknade kl 16 och sov till 18.30, så det var inte konstigt att hon vaknade 1 h tidigare än normalt.

Svårt att vara sur när man har världens sötaste unge som står och ger en världens största leende bara. :love:

Nej det är det verkligen inte! :love: Milton kryper ju runt i sängen och drar ner spjälskyddet så han kan se mig och när jag tittar på honom ler han jätte stort och ser toklycklig ut! :) inte svårt att kliva upp ur sängen då!

Nu har han somnat så God Natt! :)

Kl

Zody: Jag fasar lite för att det ska bli lite samma sak här hemma när jag börjar jobba. Jag vet ju att vi inte har riktigt samma syn på när det blir "för stökigt". Jag har iaf en plan! :angel: Nu när vi fått in städfirma i huset, så är det ju väldigt enkelt att bara be dom komma oftare. Så han får en chans eller två, sen blir det dyrt för honom! ;)

kl

Vad ska jag berätta utan att andra distansare ska kunna gissa vilken häst det är??? Valack är det i alla fall. Ska ev åka och titta på den i helgen ifall de kunde. Känns lite snabbt inpå men den finns en bit ner i landet och nästa helg har jag ensam hand om våra hästar på gården. Ska gubben kunna följa med så måste det bli en helgdag.

Kl
Lite bättre natt, tack för det. Alvedon och spikmatta hjälpte ryggen och H vaknade mer normalt antal gånger. BOELtest kl 10.15, och ikväll ska han vara hos barnvakt ca 4 h för första kvällen någonsin när jag och maken ska på bal. Lite nervöst men tror det kommer gå fint.

Nä jag tycker inte det är för tätt inpå. Det kan väl vara skönt att ha något annat att tänka på. Idag är det exakt två år sedan jag tog bort min förra häst. Av precis samma anledning som du, han skulle inte hålla för ridning längre. Jag hade vart o tittat på lite hästar innan, så när han var borta tog det en vecka sen kom den nya. Jag sörjde och saknade fortfarande min gamla häst. Men det kändes skönt att ha en ny att fokusera på.

Spännande med ny häst!

Ojj hade du lätt att bli gravid när oscar blev till? Tänkte att om det va lite segt den gången kanske det 'förhoppningsvis' är det den här gången också? Så att du alltså bara är skengravid. Du får hålla oss uppdaterade! :)

Han blev till på första försöket ;)
Idag känns "symptomen" borta. Så det är bara att fortsätta hålla tummarna :D

Tänkte lite på secret-birthday, kan man inte ta 15 april som alla barnen får, tänkte det är ju mitt i alla födelsedagar. Blir ju jätte stressigt annars för första barnet fyller ju nu på tisdag.

Det låter jättebra tycker jag :) Vem vill vara "tomtemor" ?
FAst det kanske inte blir av om vi bara är tre st...

Nej det verkar inte vara något jätte tryck över secret-birthday. Jag vill inte vara tomtemor, jag är nog lite för oorganiserad som privatperson.

Vi kollar läget över dagen :) Annars så får vi skicka ändå ;) Fast då behöver det kanske inte vara secret vems om skickar men det är ju ändå en present :)

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 103
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 184
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar