Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Undrar hur det går för Macken idag men sin häst?!

Skit gick det, han blev utdömd och jag ska försöka fylla i försäkringspappret. Men han blev inte utdömd på det jag trodde :eek:

Jag trodde att det var höger bakknä som var boven. Men efter att ha böjt och ridit och bedövat rygg och ben så var den enda gången som han slappnade av lite när vi bedövade bort manken! Annars så bockade han och hoppade och studsade oavsätt vad vi gjorde.

Efter röntgen av rygg, manke, höger bakbens kota, has och knä så visst fanns det problem i knät, men inget som hon trodde påverkade speciellt. Däremot hittade hon förändringar i tornutskotten i manken. Tyvärr så pass illa att han aldrig mer kommer kunna bli riden igen. Han klarar inte av trycket över ryggen.

Veterinären trodde att detta var en gammal skada och att han haft det länge. Tänk att min fina häst bitit ihop och sprungit flera mil trots att han haft problem. :cry:

Så nu ska bara allt det praktiska göras.

De hittade även en gammal fraktur i kotan som han troligtvis fått som föl/unghäst, kanske började dessa förändringar i manken även då? Förra ägaren hade oxå haft lite problem med honom, han funkade inte som "rida ut på helgen häst".

Beklagar verkligen sorgen :( Försök att inte tänka sådana tankar som att han bitit ihop trots smärtan, se det istället som ett bevis på att han verkligen måste ha uppskattat och älskat träningen! (Jag vet, är också expert på att anklaga migsjälv i efterhand..)

Igår var det en vecka sedan älsklingshunden somnade, känns väldigt surrealistiskt.

Beklagar att det inte gick bra hos veterinären. Jag håller med Modett han har nog älskat träning och tävling, tror inte han har bitit ihop bara för att.

Modett: Tänk att det har gått en vecka, denna vecka måste ha gått jätte fort. Hur går det för den andra hunden?

Emelie: CF lät gott i potatisgratängen, vitlök är ett måste :D Frågade karln vad han hade köpt hem för potatis och det var fast precis som vi brukar ha. Ska ta tag i potatisgratängen i morgon :) Har gjort det några gånger tidigare men jag vet inte, mammas är godast fast jag gör likadant.

Oregano: Alla knölar bör kollas, oftast är de ju helt ofarliga men ska kollas upp.
Jag har också "släkt" i USA men jag vet inte riktigt hur de hör ihop med oss om det är pappas kusin eller nåt som bor där. Inga vi har kontakt med ändå.

Först låg han mest i sin säng (olikt honom) men efter helgen har han vandrat och pipit en hel del. Fick vara med husse på jobbet i måndags när jag och H skulle bort en stund. Känns ovant att bara ha en hund..

usch och fy! Beklagar att han är utdömd.

Försök att inte anklaga dig själv, flera här har redan skrivit att du kunde ju inte veta. Han måsta ha gillat träningen helt enkelt.. Hästar är ju lite "knäppa", min pålle hoppade ju trots att han hade så ont.

kram till dig och din häst

Usch vad tråkigt med deras vovve, vad ledsen jag blev.. Är uppväxt med flattar och det kändes lite extra när jag läste att han var en flatte, denna ras ligger mig så varmt om hjärtat. Förstår att de är mycket ledsna nu :cry:

Oregano: Jag hade kollat upp den där knölen. Behöver ju absolut inte vara något, men det känns ju alltid tryggare =)

Usch din stackare.... va mkt jobbiga saker du ska göra nu...
Ändå skönt att de fann en förklaring...

Förstår hur jobbigt du har det...

Jag beklagar verkligen om hästen, förstår att du är ledsen :cry:
Tycker, precis som flera har sagt, inte att du ska anklaga dig själv. Vet, been there done that, och man gör väl det oavsett. Tycker det är fint att tänka som så som ni andra med skrev, att förmodligen älskar han träningen och därför dolde det in i det längsta. Och förmodligen är det så med, tror det stämmer jättebra! Flyktdjur gör väl så? Döljer sina problem för att inte visa att man är den svaga länken.
Kram till dig!

*kl* Har velat fram och tillbaka hela kvällen om jag ska skriva nåt, känns nästan meningslöst när jag aldrig någonsin har tid till att läsa allt ni skriver. All min tid går till att jobba, vara med Stella eller sköta hus och hem. Helt plötsligt har jag insett hur sjukt mycket jag gjorde här hemma som föräldraledig!
Sambon gör inget av det, så det betyder att jag får göra det efter jobbet, när Stella sover. Egentid existerar inte längre för mig, och jag exploderar snart. Imorgon måste jag ta upp det med Sambon, för såhär orkar jag inte må...

Upplyftande inlägg från mig, ni kanske inte ens kommer ihåg mig ;)

Senast ändrad:

Jo han är ju husses hund :) Så det var ju kalas! Han är även sitt vilda jag (ingen kan tro att den hunden är 9,5 år..) när man är ute med honom - det blir väl säkert mest påtagligt när han ligger i sin säng och Deetah inte ligger bredvid, eller de stunder han blir helt själv, typ när jag är ute och mockar.

HEJ! Gud vad roligt att höra ifrån dig! Såklart vi inte glömt dig, tänkte på dig faktiskt senast igår :D Och man skriver ju här i den mån av tid man har och när lusten faller på :)

Tråkigt att det har blivit så, förstår att du inte orkar med det och tycker du gör helt rätt i att ta upp det med sambon. Kanske ser han inte det själv och behöver en liten påminnelse? Lycka till i alla fall och hoppas vi snart hör ifrån dig igen!

Klart vi kommer ihåg dig!! :)
Du kan inte få sambon att göra hälfen av grejerna du gör om kvällarna samtidigt som du gör det! Men tycker det är helt rätt att du ska prata med honom för sådär kan du ju inte ha det.

Jag har påpekat det lite smått förut, men då har det mest varit suck och stön, och kommentarer om att han "inte hinner" under dagarna, och att han vill ha egentid och vila när jag väl är hemma... :grin:
Blir smått vansinnig bara jag tänker på det, för såhär trodde jag aldrig han skulle bli! Behöver ett rejält snack som sagt.

Just nu protestsitter jag i soffan och telefonsurfar medans han är ute och hjälper sin syster med nåt. Köket ser ut som fan, det ligger leksaker över hela köksgolvet och det behöver alldeles säkert köras nån maskin tvätt. Men det skiter jag i, jag kom precis hem och ska upp och jobba imorgon bitti igen. :angel: Lär väl få ta hand om ett ännu större kaos imorgon efter jobbet istället.

Så, färdiggnällt!!! :D uppdatera mig om allt som hänt nu - vilka bebbar går, har nån fått nya tänder?
Barnvagnsköp, giftemål, flyttkaos? Tell me :bump:

Det är verkligen hemskt. Kommer att kännas så tomt. :(

*kl*

Är det någon som vet varför killen i kassan på hemköp trodde att JAG skulle äta Selmas barnmatsburkar?? Är det någon ny trend jag har missat? Nog för att jag ser ung ut och har fått en finne på näsan samt dagen till ära hade min brors gamla gymnasietröja (fick en massa avlagda tjockiströjor när jag var gravid som hänger kvar...) men alltså, barnmat? Hmm.

Det sista han gjorde var att önska mig en smaklig måltid. :D

*kl* Har velat fram och tillbaka hela kvällen om jag ska skriva nåt, känns nästan meningslöst när jag aldrig någonsin har tid till att läsa allt ni skriver. All min tid går till att jobba, vara med Stella eller sköta hus och hem. Helt plötsligt har jag insett hur sjukt mycket jag gjorde här hemma som föräldraledig!
Sambon gör inget av det, så det betyder att jag får göra det efter jobbet, när Stella sover. Egentid existerar inte längre för mig, och jag exploderar snart. Imorgon måste jag ta upp det med Sambon, för såhär orkar jag inte må...

Upplyftande inlägg från mig, ni kanske inte ens kommer ihåg mig ;)

Hej du, här har du en till som har tänkt på dig. Har funderat på hur det går med jobbet och så :) och det verkar ju flyta på förutom att sambon tog helsemester.
Du får gärna skriva lite då och då när du får tid :)

Jo han är ju husses hund :) Så det var ju kalas! Han är även sitt vilda jag (ingen kan tro att den hunden är 9,5 år..) när man är ute med honom - det blir väl säkert mest påtagligt när han ligger i sin säng och Deetah inte ligger bredvid, eller de stunder han blir helt själv, typ när jag är ute och mockar.

Så länge han är glad och lycklig så är det väl inga problem men det är väl klart att djur sörjer på sitt vis de också. Känner säkert av eran sorg också.

Kissie *spysmiley* har visst skrivit (skapat?) en diet som går ut på att äta barnmat. (fråga inte hur jag vet det, jag skäms :rofl: )

Men hon måste ju vara helt upp åt väggarna, hon är ju för fan nästan anoretiker. Det är synd om henne.

Senast ändrad:

Kissie *spysmiley* har visst skrivit (skapat?) en diet som går ut på att äta barnmat. (fråga inte hur jag vet det, jag skäms :rofl: )

Jag skäms i så fall också, för jag har också koll på det :D

Annars då? Jodå, Milton har två tänder och det ser ut som att tänderna i överkäken är påge, det är väldigt svullet och han verkar ha lite ont. Annars väntar vi med flyttkaos till 1 juni. Vi hoppas ju att vi kan få tillträde ett par veckor innan så vi kan få fira Miltons födelsedag i huset =) Men planerar det gör vi, för fullt ;)
Barnvagnsköp ja, vi letar ju för fullt efter en vagn. Dock får jag inte köpa en för dyr för sambon :cool: och jag hittar ändå inte någon som passar mig..

Du då, trivs ni bra i huset?

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 110
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar