Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

är det bara jag som tycker att det inte är någon bokrea längre? Alltså som det var "förr" i tiden?
Jag kikade priserna på bokias bokrea och de ligger högre i pris än vad normalpriset är för samma bok där jag brukar beställa böcker ifrån.

Visst, sen är det ju lite kul att gå på bokrea också, alltså få gå och känna och klämma på grejjerna :)

Jag vill också på stan, men jag tyckte att min lånevagn var så ful att jag inte vill det längre... :mad: (Ja, jag är bitter...)

är det bara jag som tycker att det inte är någon bokrea längre? Alltså som det var "förr" i tiden?
Jag kikade priserna på bokias bokrea och de ligger högre i pris än vad normalpriset är för samma bok där jag brukar beställa böcker ifrån.

Visst, sen är det ju lite kul att gå på bokrea också, alltså få gå och känna och klämma på grejjerna :)

Jag köper bara pocket så mina böcker är sällan dyra men min man håller med dig. Han har klagat ganska mycket de senaste åren. Ofta handlar han faktiskt böcker på ica maxi för halva rea-priset när bokrean är slut för då gör han kap :)

Jag vill också på stan, men jag tyckte att min lånevagn var så ful att jag inte vill det längre... :mad: (Ja, jag är bitter...)

Upp med en bild på åbäket så kan jag avgöra åt dig om du vågar dig ner till stan ;) :p

Hahaha! Stackare.

*kl*

Måste bara skriva av mig.

Halva min släkt bor ju på n.z och efter jag såg de första bilderna på jordbävningen har jag gått omkring med en iskall klump i magen. En av mina sysslingar bor där och jag visste att en annan, som jag i stort sett har kontakt med minst 1 gång i veckan, skulle dit och hälsa på.

Först fick jag inte kontakt med någon utav dem, ni kan ju tänka er paniken, men nu, äntligen, har jag fått kontakt och båda är mirakulöst välbehållna. :love: Det är när något sånt här händer som man inser att de är 24 timmar härifrån och det är inte bara att sätta sig i bilen och åka dit. :(

Jaja, slut från mig. Jag har i stort sett grinat sen det hände, men nu känns det bättre att det är glädjetårar.

Var på kliniken igår med min lilla nyblivna 3åringoch fick klartecken att sätta igång henne. Så sköööönt! Känns inte som om den här veckan kan bli bättre.

Oj, vad otäckt! Förstår att man blir alldeles förtvivlad i ett sånt läge. Vad skönt att de är välbehållna!

Har du släkt både i USA och NZ!? Coolt! :D Är dom ditflyttade eller är ni därifrån? Ditt efternamn låter ju inte särskilt utländskt, menar jag.

Hittade en på Blocket och det var visst ingen Brio Go (som någon trodde) utan en Brio Sing. Den jag har ser fulare ut än den på bilden, för "min" är mörkgrön och sliten/fläckig.

Blocketannons

Fanns flera annonser med bilder där sittdelen är vänd åt andra hållet. Då blev den lite snyggare, men jag vill ha honom mot mig.

Jag vet att jag är knäpp, men jag är mest bitter och orolig för att de inte ska fixa min vagn...

Så skönt att dina nära mår bra trots allt. Det måste ha varit jätte tufft innan du fick kontakt med dem.
Men nu är det ljusare tider, frisk häst och friska släktingar :)

Oregano: Oj ingen skönhet men jag skulle nog kunna gå med "din" vagn på stan om jag var tvungen. Håller tummarna för din vagn, hur lång tid skulle det ta innan du får svar?

Sitter och läser om vaccinationer inför resan. Vaccin mot hepatit A ges inte före 12 månader och dessutom står det överallt att små barn inte brukar bli så sjuka om de blir smittade. Vilgot fyller 1 år tre veckor innan vi åker och dessutom ska han förutom ordinarie vaccinationssprutan på BVC även få 18-månaderssprutan vid samma tillfälle pga resan.

Känns nästan som att man kan skippa hepatit A? Vill inte ge honom så mycket vaccin på en gång.... Hur hade ni resonerat? Hade vi åkt en månad tidigare hade han inte ens fått ta sprutan.

Jo, men bara i nödfall. :o Men den vagnen hon tog fram först hade jag inte ens gått ut med hemma dagtid. Den var så fruktansvärt gammal och ful att den inte ens skulle gå att sälja på blocket för 300 kr. Måste titta om jag hittar någon liknande bara för det. :rofl:

Behövs det inte två sprutor för hepatit innan man åker? Jag är vaccinerad pga mitt job och då var det två sprutor med 4 veckor mellanrum och sedan en till 6 månader senare. Fast det var Twinrix (Hepatit A+B) men det blir väl samma lika i slutändan ändå?

Äh, nödfall? Ska du bara gå ut i nödfall så får du nog sitta hemma tills du kan få tillbaka (alt en ny) din vagn ;)

Hittade ingen med sådant mönster, men den var lika ful som den här. :crazy:

De sa förresten inget om hur lång tid det skulle ta. Glömde bort att fråga också om de skickar iväg hela vagnen eller bara tar nån bild först och skickar. Men jag ringer om jag inte hört något i slutet av nästa vecka.

Twinrix (som jag och maken fått tidigare) ges tydligen inte till små barn, utan det är Havrix (bara hep A) och det är en spruta. Tror jag, läste inte så jättenoga, kollade mest ålder och rekommendationer.

Vilken skönhet :D min svärmor har ju en grön brio hemma hos sig med teddybjörnar över hela tyget, den är en riktig pärla den :angel: vi har alltid med oss vår vagn så Isabella har aldrig använt den men hennes kusiner som bor knappt 1 km bort har använt den flitigt.

Ring BVC och rådfråga för nu ska inte ni dit förrän vid 1-års koll va?

Det var något liknande på den också, inte teddybjörnar, men andra figurer. Fast den var lika ful som den jag visade. :angel:

Jag frågade på BVC när vi var där förra veckan och hon sa bara att de inte lägger sig i andra vaccinationer utöver de som ingår i vacc.programmet. Däremot sa hon att vi ska tidigare lägga 18-månaderssprutan till 12 månaderskontrollen.

Tyckte det var lite konstigt sagt, de borde ju kunna komma med råd? När vi tog 3-mån sprutan tänkte sköterskan vaccinera Isabella med någon hepatit-spruta för att hon trodde inte vi kom från Sverige och åkte mkt utomlands men så är inte fallet.

Just ja, man fick ju fylla in nån blankett redan innan barnet föddes för att lämna på bb. Det var ju något om man reste mycket. Vi hade ju på den skrivit att vi nog skulle åka på resa snart, men vi ingick inte i den gruppen som fick det vaccinet. Vad var det, nån som minns?

Härligt att släkten mår bra och att hästen är frisk :banana: Förstår om du blev orolig för släktingarna!

*kl*

Undrar hur det går för Macken idag men sin häst?!

Theo blev 9 månader igår, det firade han med att ha en gnälldag :grin: Tycker det är jätte svårt att hålla honom nöjd nu mera :crazy: å :devil: när han inte får sin vilja igenom :o Längtar lite tills nästa vecka då jag ska jobba och sambon ska vara hemma med honom, tror Theo uppskattar att få vara hemma med pappa också :laugh:

Vilken skönhet :D min svärmor har ju en grön brio hemma hos sig med teddybjörnar över hela tyget, den är en riktig pärla den :angel: vi har alltid med oss vår vagn så Isabella har aldrig använt den men hennes kusiner som bor knappt 1 km bort har använt den flitigt.

Ring BVC och rådfråga för nu ska inte ni dit förrän vid 1-års koll va?

Hähähähä, den gröna med teddybjörnar har vi med :D Eftersom vi bor som vi gör så kan vi inte asa upp fin-vagnen så denna skönhet med nallar fungerar som balkong-sovar-vagn och är toppen som det!
Dock ursäktar vi oss när det kommer folk och säger att vi såklart har en annan vagn också :D Skittramsigt kanske, men den är ju inget man skryter med direkt ;)

Va skryter du inte om gamla bettan? Den är ju en riktig pärla :D Fast jag hade säkert ursäktat mig jag också och antagligen tyckt att vagnen var extremt pinsam :o

Va skryter du inte om gamla bettan? Den är ju en riktig pärla :D Fast jag hade säkert ursäktat mig jag också och antagligen tyckt att vagnen var extremt pinsam :o

Haha, nä helst inte :D den ÄR pinsam, som bara den! Men jävlar vilket gung det är i den!! När Milton var yngre körde vi vagnen fram och tillbaka över tröskeln och jäklar vad den gungade - riktigt bra, mycket bättre än nyare vagnar till det endamålet :D

Men ja, vi ursäktar oss gärna för vagnen och vet vi att Milton inte ska använda ful-vagnen mer för dagen så åker den ut på balkongen i sin ensamhet om här ska komma folk, framför allt nu när vi hade visning på lägenheten, hahaha!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 119
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar