Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Kl

Blä... Tycker det är jättedrygt att jag "måste" laga mat som Vilgot kan äta. Har fuskat rätt mycket med burkar, men känner att det är dags att fasa ut dom. Har så jäkla dålig fantasi när det gäller mat och jag tycker det är aptrist att laga mat... Nu har jag tagit fram två kycklingfiléer ur frysen och jag tänkte laga nån form av currysås till och ris. Köttfärs och fisk är ju enkelt att finfördela, men kycklingen tänkte jag nog mixa till i matberedaren faktiskt.

Har börjat med Linas Matkasse igen och det gör ju livet lite enklare iallafall, även om jag får panik över halva fiskar och äckliga korvar. :cool:

haha, vi har samma funderingar idag..Nelly äter ju också burkmat, men känner att nu måste jag ta tag i det här med "riktig " mat..Blää, känner jag..har också noll fantasi..

oooh vad praktiskt med matkasse..det måste ju underlätta skitmkt, fats halva fiskar *spysmiley*:crazy:

Och till er andra kan jag sälla mig till skaran med gråa hår Det har blivit mkt värre sedan Ebba tittade ut...

Jag med :p men det är väl egentligen inte mer än jag kunde förvänta mig, 36 i maj och så tappade jag ju såklart en del hår under amningen, det var väl suck antagligen givet att en viss andel av dem skulle vara grå. (hade några innan också såklart men inte riktigt i nuvarande mängd) Men de får sitta där ett tag till, jag gillar min hårfärg ändå och färgar inte, än i alla fall.

har också funderat på det där med matkasse, blir det mycket dyrare än att köpa mat direkt i affären? Frågan riktad mest till Oregano kanske :D

Hmmm... 6-7 mil ungefär =)
& EmelieR

Okej, tänkte om nån av er bodde typ nästgårds. Världens bästa vinterridvantar från KyraK som jag köpte där nere på Outleten förra året har börjar sjunga på sista versen (åker i pannan ikväll...:cry:)...vill SÅÅÅÅ gärna ha nya, får spana om jag hittar nån internetbutik som har!

Juzzzen
Bor inte du också ute på Skånska slättlandet?!!? :D

Det beror nog på hur man handlar i affären... Har man fantasi och tycker det är kul att handla så är det nog inte ngn idé eg...
JAg skulle kunna tänka mig att prova för att få mer variation :)

Men rent ekonomiskt kan man ju äta hur billigt som helst eg...

kl
någon som har länken till sidan med recept på dumlefluff och marsmallowfondanten?

tänkte handla ingredienser men det är ju bra o veta hur mycket man behöver och jag hittar inte receptet :)

Hmmm tror det var ungefär på sid 50....
Dumlefluffen använde man 3dl grädde o 20st dumlekolor till. Jag använde en halv påse marshmallows och en pkt florsocker drygt. MEn den räckte till två tårtor ;)
Tänk det fanns något kvar där uppe i huvudet ;)

Jag me :cry: sitter är uppe i svinkalla Norrland och ruttnar bort när alla ni andra har trevligt :( Får åka och våldgästa Modett nåndag, hon bor ju bara några mil bort :laugh:

Tycker alla ni kan komma upp hit i sommar och titta på midnattssolen :idea: myggen bjuder jag på :angel: ;)

Skriver under på allt! Och ser fram emot våldgästning ;)

kl
Stackars mig, fortfarande magsjuk. Maken hemma från jobbet så det är åtminstone skönt.

Inte jag inte, jag håller mig i Sverige och ska tyvärr inte titta på några hästar. (eller äga de närmsta åren heller är jag rädd. Fast om SF får ont om stallplats blir det nog svårt att hålla tassarna borta. Fast å andra sidan är hon en sån märr, hon har åsikter om allt, tycker det mesta är otäckt (iofs hanterbart) och föredrar att bara galoppera, hatar passionerat att skritta. Hon är ganska väluppfostrad just nu så inget av ovanstående är ett problem (utom att hon försöker lura till sig snigelfart i skritten), men om jag hade hand om henne permanent och bara jag vette sjutton, hon är supersmart och listig, hon skulle säkert äta upp mig efter ett år eller två, till frukost och dessutom vara uttråkad. Tror inte ridbana o skogsritter skulle duga för henne. Om någon undrar så bara älskar jag henne för alla hennes bättre o sämre egenskaper :p och hon axar 0-100 på några sekunder.)

kn:
A stortjuter när han inte får ösa ut allt ur troslådan, eller förstöra allt toalettpapper eller krypa runt i pölarna på badrumsgolvet. Men jag ignorerar det och lyfter iväg honom ändå.:cool: är det ngt vagt accepterat och lämpligt så får han som han vill, var det inte ngn psykolog som muttrade om att välja sina strider :rofl:.

Buketräff hos Oregano:
Oregano
Aneka
Michellan - 8, 9, 10 mars
Bollen- 8,9,10 mars

Alltså... jag vill ju träffa er alla :bump: men kan inte alls i mars.. Dels så fyller ju min S 1 år den 9:e och sen har jag massor med jobbet då jag förbereder för en stor mässa som vi skall ner till i Tyskland i slutet av mars. Samt att jag kommer jobba mer än 100% samtidigt som jag har 1-åringen hemma. Ni tår ta bilder helt enkelt

Haha! Du kan ju vara glad att du har ett barn som faktiskt nöjer sig med burkmaten... Här kan ve ge en 3delsburk om hon samtidigt får leka med annan mat i händerna. OM vi har tur så kommer det ner 4tsk...
Ännu tråkigare att köpa dyra burkar när de ändå bara ska mata hundarna... Som numera ser ut som två välgödda valrossar ;) Sådan matte sådna hund ;)

Jo, jag vet. Har en väldigt matglad kille faktiskt, han äter i princip allt jag bjuder på.

Armani: Det blir såklart billigare att planera och handla maten själv, men eftersom det är så tråkigt och ändå rätt bra mat man får så tycker jag att det är värt det. Tror vi betalar 750 kr för 5 rätter för 4 pers, varannan vecka.

Ja DET gör du klokt i ;)

Var evigheter sedan jag senast hade magsjuka. Måste ha varit på mellanstadiet.. Men nu med småbarn i huset gissar jag att man får vänja sig vid diverse sjukor.

Blir snart galen på Isabella, hon gråter så fort hon inte får som hon vill. Jag hatar hennes krokodiltårar, ska hon vara så här nu resten av sitt liv?? Gråta så fort hon inte får som hon vill?

Är du säker på att det är krokodiltårar då, hon kanske faktiskt blir ledsen?

Alltså, det där med att hantera att saker inte blir som man tänkt sig är ju nåt man måste lära sig, inget man kan från födseln. Det är ju inte sagt att det ens är så lätt för oss vuxna att inte ta åt oss när det inte alls blir som man hade velat. ;)

Kl

Nu har jag varit ute och provgått "nya" vagnen lite. Är inte alls nöjd. :mad: för det första var det nästan omöjligt att få i åkpåsen. Det hade kanske gått om jag fått fixa det i lugn och ro, men jag hade en liten terrorist som som vanligt var på och skulle undersöka allt. Bygeln gick inte att ta bort vad jag kunde se, så det var det som var problemet. Så jag la en stor yllefilt över honom istället men sen kom jag på att det nog blir kallt underifrån. :grin: Nu ligger han ute och sover i den och jag hoppas han vaknar och säger till om det blir kallt. Sen tyckte jag att handtaget var för högt. Dessutom slog jag i fötterna i varukorgen när jag gick. Sufletten åkte ner hela tiden också.

Usch vilket skit! Jag vill ha tillbaka min vanliga vagn!! :cry:

kl

Här har vi en till lite madame med väldigt mycket egen vilja och åsikter...
Hennes största nöje är att dra i håret och säger man nej/aj/ajaj så bara flinar hon och fortsätter, ibland blir hon "ledsen" och ibland börjar hon kramas/pussas :love: inte lätt att vara "sur" då inte.
Tar man saker ifrån henne går världen under och hon vrålar rakt ut, men som tur är går det oftast över fort och hon är ganska lätt att avleda/distrahera.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 125
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 925
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar