Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jag tror att de ler när man blir arg för att få en glad igen, helt enkelt. De vill ju inte att man ska vara ledsen/arg, utan då gör det de kan för att man se glad ut istället. Det är ju så vi gör också, man ler mot en bebis och blir glad när den ler tillbaka.

Nu har jag iofs lika långt till Flyinge som att åka upp till Västerås med omnejd.
Men Flyinge låter faktiskt lite skoj. Inte för att jag tror att bruksprovet (vad det nu innebär) roar mig så mycket. Men det ska tydligen vara underbart vackert där.
När är det då? Kostar det nåt att gå in? Kan man ha ungarna lite på lösdrift på lite varmare plejs än ett kallt ridhus?

Jag tror att de ler när man blir arg för att få en glad igen, helt enkelt. De vill ju inte att man ska vara ledsen/arg, utan då gör det de kan för att man se glad ut istället. Det är ju så vi gör också, man ler mot en bebis och blir glad när den ler tillbaka.

Det synsättet anammar jag på studs!

Roligt om du med hakar på!! Men frågorna lämnar jag till någon som har lite mer koll på Flyinge, har bara varit där en gång och det var för en hel massa år sedan :D Kommer bara ihåg att jag tyckte där var väldigt fint!

Kl

Wiiii, Milton har äntligen blivit lite rörlig :banana: Ja, just nu är jag glad över det, ge det en månad sen längtar jag nog tillbaks till "den gamla goda tiden". Milton är ju väldigt sittande och bekväm, hahaha.. Men nu så försöker han verkligen använda benen. Sitter först och lutar sig sedan fram för att använda benen bakom sig, sedan hamnar han ju på mage i slutänden och ligger där och sprattlar, men det är ju alltid en början :D

Det kan kännas lite splittrat.. :D Å ena sidan är det ju såklart jätteroligt när de lär sig förflytta sig men skönt med lagd baby ligger :angel:

Det kan kännas lite splittrat.. :D Å ena sidan är det ju såklart jätteroligt när de lär sig förflytta sig men skönt med lagd baby ligger :angel:

Jag kan bara hålla med om det :D Jag har njutit för fullt av min stilla-sittande bebis och inte varit ett dugg avundsjuk på t.ex. AKB ;) Samtidigt är det häftigt att se hur de utvecklas och upptäcker vad de kan!

H är tvärt om, en liten virvelvind ;) Känns som att han kommer vara ungen som kommer hem med blåmärken, utslagna tänder och liknande efter att typ ha testat cykla på en ledstång..

H är tvärt om, en liten virvelvind ;) Känns som att han kommer vara ungen som kommer hem med blåmärken, utslagna tänder och liknande efter att typ ha testat cykla på en ledstång..

:rofl: Hahahaha, han blir en vilde alltså, eller ja det är han väl redan :D

Ska bli spännande att se hur barnen blir när de blir lite större. Jag bara längtar tills det börjar ploppa ur lite ord från honom. Han pratar ju massor här hemma, men det är ju inga ord direkt. Pappa har han ju sagt och när han hoppar stående och man håller honom under armarna så säger han "huppehuppehupphupphuppehupp....." skitgulligt!

Buketräff hos Oregano:
Oregano
aneka - 9 eller helst 10 mars.
Michellan - 8, 9, 10 mars
Bollen- 8,9,10 mars

*kl*
Jag längtar tillbaka till lagt barn ligger ;) Nejdå men för tillfället ligger han inte still många sekunder om dagen. Nu kan man inte sitta ner och slöa längre när han sover för då lär man passa på och göra allt som man inte kan/hinner göra medans M är vaken. Han kryper bättre och bättre framförallt på mattor och i soffan. Men på hala golv ålar han mest fortfarande.
Imorse lyckades han ävan att ställa sig upp själv i sängen medans jag va på toa.
Lycklig vart han när han lyckades! :)
183782_10150188245101038_780336037_8784021_1962911_n.jpg

Har inte rest sig mot något mer under dagen men det är nog inte långt borta. Vi har inte så mkt klättervänligt. Soffan är för hög än så länge.
Nu får han gärna stanna av lite han är ju inte ens 7mån än!

Ang. det här med att vara mer orolig så är jag verkligen mer orolig nu att något ska hända sambon när han åker till/från jobbet framförallt när han åker hem efter nattskiftet. Har alltid ljudet på på mobilen då. Blir även arg på sambon när han kör för fort med Milton i bilen. Tycker att det är så onödigt! Kör själv alltid lagligt nu vilket jag i princip aldrig gjorde förut. (Jag vet att det inte finns några ursäkter för det :( )
Jag klarar knappt av att kolla på Efterlyst eller mordfilmer, dokumentärer om seriemördare och ryser varje gång trailern för svensk maffia går på fyran. Är det i den här världen M ska växa upp med alla dessa onda människor? Får ont i magen bara jag skriver om det. :(

Det är därför jag bor i en liten by utanför byn utanför en liiiten stad... hihihi
Annars hade jag inte vågat gå ut alls ;)

Det är nog jag som är fula fisken i denna byn... hundar som rymmer o hästar som skiter på gatan ibland....
Här händer inte så mkt mer... ibland kommer det lite bonusponnysar på besök- snart kanske jag inte bryr mig om att lämna tillbaka dom ;)
Min granne sa att jag fick använda hennes när jag ville igår :) Perfekt. En tjock vit snäll ponny som gillar att pysslas om och dessutom går att både rida o köra... Hon är lite vingbenad bara ;)

Det är nog jag som är fula fisken i denna byn... hundar som rymmer o hästar som skiter på gatan ibland....
Här händer inte så mkt mer... ibland kommer det lite bonusponnysar på besök- snart kanske jag inte bryr mig om att lämna tillbaka dom ;)
Min granne sa att jag fick använda hennes när jag ville igår :) Perfekt. En tjock vit snäll ponny som gillar att pysslas om och dessutom går att både rida o köra... Hon är lite vingbenad bara ;)

Men vilken tur, då behöver du inte oroa dig för fula fiskar ;) Och ponnysar kan väl vara trevligt att få på besök!
Du vad bra med grannens ponny, perfekt ju!! Låter som en bra pyssel-ponny för en liten tös =)

Det trodde jag också, så jag blev jättebesviken när hovet gick ut och dementerade graviditetsryktena för ett tag sen. Fast de lär ju ha produktionen i full gång. Hon är ju inte jätteung längre (bara ett par veckor yngre än mig :p) så jag har faktiskt funderat på hur de länge de försöker på egen hand innan de tar till hjälp. De kan ju inte hålla på hur länge som helst liksom.

Jag har hört att de i alla fall har kollat upp så att hans simmare är dugliga...

Är du säker på att det är krokodiltårar då, hon kanske faktiskt blir ledsen?

Alltså, det där med att hantera att saker inte blir som man tänkt sig är ju nåt man måste lära sig, inget man kan från födseln. Det är ju inte sagt att det ens är så lätt för oss vuxna att inte ta åt oss när det inte alls blir som man hade velat. ;)

Man hör skillnad och ser skillnaden på henne. Arg-tårar och ledsen-tårar.

*kl*
Här var det lugnt...
Är det någon som vart på bokrean? Jag och Iggy var nere en vända igår, hittade några trädgårdsböcker jag var ute efter och två kokböcker. Ska ner en sväng idag igen tänkte jag och hämta hem resten. Vi brukar köpa ungefär 10-15 böcker på rean varje år så har man under året som kommer. Någon som har några köptips? :)

Min stackars bokälskade man har missat bokrean i år, när började den? Var på stan igår och såg bokrea-kassar. Tycker lite synd om M faktiskt för det brukar vara en av årets höjdpunkter för honom. Han blir nog glad om jag påminner honom :)

Den började väl igår så det är nog ingen fara för honom. Tänkte ta en sväng in och kolla idag när jag ändå ska till BVC.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 123
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 185
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 925
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10